Binnen banden???

The Saint

MF veteraan
21 mei 2001
5.716
1
Dorp
Ik vraag mij nu ineens af of ik eigenlijk binnen banden heb in mijn SM velgen. Ik heb wel vaker gehoord dat spaakwielen moeilijk echt goed luchtdicht te maken zijn. Die van mij zijn van Behr ( ofzo.. )Er zitten tubeless banden omheen maar dat zegt ook niet veel.

Wie heeft er ervaring mee?
 
en voor de duidelijkheid, er zijn speciaal binnenbanden voor SM gebruik. Hiervan is het materiaal dikker.
 
sm-baantje zijn toch wel korter dan een ss-baan,maar toch,je kunt ook wel op de fiets ;)
Dat doe ik al 3 maanden.
full


Ik vind 1-2 keer per week wel genoeg.
Maar volgende week kan ik weer knallen als de motor in elkaar zit. ;)

Die halve seconde zal wel onder ideale omstandigheden op een langere baan zijn. :+
 
Gewone crossbinnenbanden will do... is dus hetzelfde...


Ik heb het verschil gevoeld tussen gewone binnenbanden, en die dikkere SM binnenbanden, en bij de SM is de dikte van het rubber toch ongeveer 2 maal zo dik.
Of het nodig is????
Maar er is wel verschil.
En crossbinnenbanden zal ik niet gebruiken, je wegbanden zijn veel breder :)
 
Ik heb het verschil gevoeld tussen gewone binnenbanden, en die dikkere SM binnenbanden, en bij de SM is de dikte van het rubber toch ongeveer 2 maal zo dik.
Of het nodig is????
Maar er is wel verschil.
En crossbinnenbanden zal ik niet gebruiken, je wegbanden zijn veel breder :)

Goeie crossbinnenbanden zijn dus ook 2 keer zo dik als normale. De breedte van de band kan nog verschillen, maar het voordeel van een dikkere binnenband is dat ie veel meer kan hebben en niet direct scheurt als ie een beetje meer wordt opgepompt dan eigenlijk hoort. Een crossbinnenband kun je (mijns inziens) zonder problemen gebruiken in je SM wielen. Mijn crossachterband is 140 breed, mijn SM wiel 150 of 160. Die 10 of 20 mm rekt ie wel...

Voor het onafgeveerde gewicht enkel maar ongunstig, maar ik geloof niet dat dat voor mij gaat tellen... zo snel zal ik nooit worden dat het verschil maakt voor mij...
 
Terug
Bovenaan Onderaan