blasted bij Opel.......

nou komt het;
mijn buurman heeft een kadett en daar ligt een crossworth blok in op de teller loopt dat opeltje 265km per uur, Je ziet op de grote auto/meeting's
veel opels met andere motors bijv manta motor of crossworth motor of calibra blok in opels van 20 jaar oud ook oude m3 motors worden erin gelepeld en nog vele andere varianten.
Als je tijd geld en zin hebt kun je in een oude opel planten wat je maar wilt,
 
Word tijd dat we met echte cijfers komen en prestaties hier 8-)

Er is een jongen bezig om z'n Audi S2 dusdanig te tunen dat hij straks een 0-200 binnen 10 seconden kan doen :9~

Ik weet iig wel dat ik 'm dan niet bij kan houden op m'n VFR....

(theoretische topsnelheid van die kar komt op ~320km/h...zit al een RS2 blok in met een joekel van een turbo.....500pk+ zit er aan te komen 8-) )
 
nou komt het;
mijn buurman heeft een kadett en daar ligt een crossworth blok in op de teller loopt dat opeltje 265km per uur, Je ziet op de grote auto/meeting's
veel opels met andere motors bijv manta motor of crossworth motor of calibra blok in opels van 20 jaar oud ook oude m3 motors worden erin gelepeld en nog vele andere varianten.
Als je tijd geld en zin hebt kun je in een oude opel planten wat je maar wilt,

Cosworth. Het blijft een lastig woord ja. Veel worden de blokken van de Kadett GSi en de Calibra 2.0 16v gebruikt. Cosworth koppen worden hier en daar toegepast ja, maar complete blokken?
 
:}
manta blok schijnt te passen, loopt dan wel 1 op 4, maar 230 haal je dan wel :+
Senator 3.0 V6 schijnt er ook zo in te lepelen te zijn. Als je die wagens standaard ziet hebben ze een enorm overschot aan motorruimte. Of zijn dat B Kadettjes? (ik ken die types niet zo goed ui m'n hoofd)
 
En deze dan? :P :r

052961.jpg
 
Cosworth. Het blijft een lastig woord ja. Veel worden de blokken van de Kadett GSi en de Calibra 2.0 16v gebruikt. Cosworth koppen worden hier en daar toegepast ja, maar complete blokken?
zeker een lastig woord ja.
Maar ja echt een compleet blok dus niet alleen de kop.
bijna 450 pk,
.
 
De C Kadett is het model met het gezellige zitje onder de motorkap. Die bak had makkelijk een 50cm korter gekunt.
 
Er is een jongen bezig om z'n Audi S2 dusdanig te tunen dat hij straks een 0-200 binnen 10 seconden kan doen :9~

das inderdaad erg netjes :9~ , maar jah de nieuwere gsxR-1000's doen et in 7.5 sec.. ;) laat staan onze logge busa'tjes, laat staan als je ze opfokt
 
Laatst bewerkt:
ik ken een kadett met zo'n 350pk ofzo. Calibra turboblok ligt daar in. Standaar al dik 200pk. stage 3 tunen en je zit al een heel eind. Die zal echt wel 270 lopen. Das is trouwens een oranje.
 
Kheb nu eens het hele topic doorgelezen en geloof het allemaal wel. Dik getuned blik rijd standaard motor er wel uit mits ze starten bij een leuke kruissnelheid.
Opgefokte motor rijdt opgefokt blik er weer ziekelijk uit enz enz.

Vind het best komisch zo'n standaard looks blik dat zwaar getuned is maarja ik zou zelf eerder optisch doen want het oog wil ook wat en voor praktisch dagelijks gebruik heb je er niks aan. Voor de fun toch wel leuk :P .

Vind dat de kadett crew (driver/owner & cameraman) niet eens een sjonnie mentaliteit hebben. Ze vinden dit gewoon leuk en hoeven heus niet de snelste van de wereld te zijn maar ze zijn best snel en kunnen dit aantonen (w8 nog op de meeting) en zijn niet kadett owner die volhangt met tupperware, getint glas, no fear raamsticker en als klap op de vuurpijl een aldi sportfilter + demper en dan maar roepen dat ze weet ik veel hoe snel zijn terwijl ze dit niet zijn.
 
Haha leuk al die praat hier,waar of niet waar. Ikzelf ben al Opelrijder voordat ik mijn motorrijbewijs had. Angezien ik al 30+ben kan ik over heel wat meepraten :+ .Sowieso kan je motorfietsen niet met auto's vergelijken net zoals apels met peren. Zelf heel veel C Kadetts gehad met oa. een 2 liter Mantablok erin, B Ascona met 2,4 Omega blok. Ook een mooie (ja vind ikzelf) E Kadett 2.0 16v,is echt niks al dat vermogen op je voorwielen.Leuk is ook dat men het vaak heeft over Cosworth blokken en koppen enzo. De meesten weten niet eens dat het Opel 2.0 16v blok is ontworpen door Cosworth. Die zaak heeft veel ontworpen en ontwikkeld voor andere merken, ook motorfietsen. Vrienden van mij doen aan rallysport, heb er weleens ingezeten tijdens een officiele wedstrijd stapte er zo :r uit ,haha. Het is allemaal leuk die snelheid op motor en in auto...maar denk dat de meesten al die power niet onder controle hebben als het misgaat :X Maar goed dat is mijn mening 8-) .Ik rij nog steeds Opel trouwens..heb er meerdere maar de handigste is toch de E Kadett pausmobiel.Ex invalidevoertuig en er past bijna elke motorfiets in :Y als je een keer langs de kant staat met pech ofzo dan breng ik je wel weg :+ .Ieder veel motor en auto plezier,mzzls,Rob.
 
Ik haalde met mijn Strommetje na veel moeite 172 echte kilometers (=190 op de teller !!) op de autobahn.

Op dat moment komt er een Corvette langs die zeker 80 km/u harder gaat. -O-
 
zooooo vet man!!!
maar mijn motor is toch sneller!!
ja want die is rood! en je weet het rood is altijd sneller.



:+



ja allemaal leuk maar die opeltjes zijn wel snel een vriend van mij heeft een corsatje met 1600 blokje en 2 dubbele 41mm caberatuers maar dat gaat toch wel rapper dan je denk gelukkig ben ik wel sneller dan hij want ik ga gewoon vooraan bij het stoplicht staan _O-

nu nog een raceje organiseren naar japan over land.. dan neem ik de motor *O*
 
ik ken een kadett met zo'n 350pk ofzo. Calibra turboblok ligt daar in. Standaar al dik 200pk. stage 3 tunen en je zit al een heel eind. Die zal echt wel 270 lopen. Das is trouwens een oranje.



Volgens mij heb ik dat ding in Almere (lokatie van de vorige Mega Meeting) welleens sprintjes zien trekken.
 
Ja ja ik weet het auto,s maar een vriend van me met ze kadet in zaandam ik met me gixxer 750 vanaf de 200 houd ie me bij... en op top by by soes k%t terwijl mijnes toch 307 op de teller rijdt dussss :}
 
deze ja..... die rijd ongeveer 280echte km meschien ietsje meer zelfs(Afbeelding)

Een tijdje terug heb ik in amsterdam tegen deze kadet een sprintje getrokken, ik schakelde niet helemaal optimaal..maar dat ding kon ik sowieso niet bijhouden :X B| Dat ding is echt snel!


me vorige auto was btw een (gechipte) bmw m5 uit '92 (380pk) die toch wel 292km/h op de teller haalde :}
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan