Lezen jongen, veel lezen...
Als een sv650 blok stuk loopt is het altijd het krukaslager datzelfde geld voor de TL1000s 1997.
Heb wel het idee dat het alleen voorkomt bij het eerste type SV
Laat ik nu een SV hebben van het eerst uur EN een TL1000
In beide gevallen geen problemen met de krukas. Maarja ik rijd altijd mijn motoren lekker warm voordat ik ga gassen. Tevens ben ik lid van de SVclub met nogal wat leden en ik heb daar ook nog niemand gekend met dit probleem.
Wel 2 mensen met lager schade maar in beide gevallen gevalletje van "te laat olie gepeild" Tja dan kun je eropwachten.
Wat betreft de TL1000 is het inderdaad waar. Mijn versie is gelukkig van 2001, deze versies zijn affabriek grondig aangepast. Helaas was toen het kwaad algeschied en waren de verkoopaantallen dramatisch gezakt. Blijft, in mijn ogen, een monster van een fiets en ik hoop er nog jaren plezier van te hebben.
Ik blijf vinden dat het toch voor een groot deel ook aan je zelf (lees rechter pols) ligt. Rijd nu dagelijks 110km met een motor waarvan iedereen roept dat dat ding binnen de korste keren het loodje legt. (balans-as lager OF/EN bigend lager) En toch heb ik er de afgelopen 1.5 jaar 40.000 probleemloze km mee gereden. (suzuki GS500) Dus tja waar ligt het dan aan?
Om terug te komen op TS, uithuilen, nieuwe (tweede hands) motor kopen, zijn toch niet zo duur, er onderschroeven en lekker
Montage is allemaal geen hogere wiskunde.
Groetjes Marc