blowers/mechanische turbo's ?

Als ik aan mag nemen dat je 2 uitlaatkanalen hebt: Door de uitlaatbuizen tot de turbo in lengte te variëren kan je misschien zorgen voor 2 pulsen achter elkaar wat misschien meer kans heeft op een goede turbowerking :)
 
als je er alleen NoS inpompt en geen extra peut slaat ie gewoon af dus of je nou wel helemaal de waarheid spreekt..........................

Je hebt de zogenaamde "droge"en "natte" systemen. Bij het droge systeem word er alleen extra gas ingespoten. Bij het natte systeem word er extra gas en benzine ingespoten. Natte systemen kunnen meer vermogen leveren dan de droge en je hebt minder kans op een te arm mengsel.
 
Als ik aan mag nemen dat je 2 uitlaatkanalen hebt: Door de uitlaatbuizen tot de turbo in lengte te variëren kan je misschien zorgen voor 2 pulsen achter elkaar wat misschien meer kans heeft op een goede turbowerking

Maar is die "halve" puls dan nog krachtig genoeg om de turbo aan te drijven, of hoop je dan op een overlappend effect.

Edit, welk vermogen levert je dr big 800 blokje nu? Want las ergens op een site rond de 50 pk?
 
Laatst bewerkt:
Als ik aan mag nemen dat je 2 uitlaatkanalen hebt: Door de uitlaatbuizen tot de turbo in lengte te variëren kan je misschien zorgen voor 2 pulsen achter elkaar wat misschien meer kans heeft op een goede turbowerking :)

Mooi idee, maar het werkt natuurlijk maar voor 1 toerental (snelheid in uitlaatpijp is niet afhankelijk van toerental).

Volgens mij kun je beter een flink lange & dikke uitlaatpijp nemen zodat je een lekker groot volume hebt. Zodoende word de puls aardig uitgesmeerd en krijg je ook niet van die harde klappen op je turbo (die vind 1 lompe cyl. ook niet zo fijn).

Hoe groot is een G40 eigenlijk?
 
50 pk idd. maar word van de winter wel 60 ofzo. heb al een andere nokkenas besteld en de kop gaan we bewerken.

dit ding is met een origineel blok al serieus snel op de dijkies......(net een tractor) word alleen nog maar leuker als alles straks klopt :P
Nederlanders berg jezelf, kinderen en huisvrouwen op zolder. hihi

kees
 
zwerft ergens een site rond van een XR650R met turbo. Had 70pk.
Normaal zitten die dingen op eh...55 ofzo? zoiets...
weet verder ook niet wat er aan gemod is....70 pk moet ook zonder turbo lukken bij zo'n ding.

Ik denk dat het best realiseerbaar is, maar je vermogenswinst is uiteraard minder dan bij een meercilinderblok...maar who cares...je hebt een charged blok...al zou het niet werken...je hebt een gecharged blok :)
 
maar als ik het nou goed heb begrepen; het is makkelijker om op een 4cill. een turbo te bouwen dan op een 1 pitter omdat deze te weinig slagen maakt om de turbo te voeden? correct?
 
jep. zoals je wel weet heb je bij een viertakt een compressie slag. dit is dus eigenlijk een loze slag wat uitlaatgassen betreft. pas de slag erna komen de uitlaatgassen eruit als de uitlaatklep opengaat.

doordat je elke keer een slag wel en een slag geen uitlaatgas hebt krijg je een soort pulsvorming in de uitlaat.

bij bv een 4 cil heb je dit ook alleen heb je 4 cilinders die afzonderlijk (of per paar) werken.
dus als de krukas bv 1 slag heeft gemaaktheb je misschien al 2 uitlaatpulzen te pakken....of 4.
ligt er maar net aan wat voor ontstekingsvolgorde je hebt.

dus je hebt hier een veel constantere gasstroom in je uitlaat.

nu krijg je die ook wel als je met een 1 cilinder toeren draaid, maar juist dat eerste stuk is klote.

ze schijnen enorm bruut en onverwacht op gang te komen, een soort van alles of niks gebeuren. :(

heb dus geen zin in dit soort gedoe en wil ook geen kamikaze op me brommert zetten :)

vandaar dat er een mechanische turbo in de planning staat. constante aandrijving.... :]

zo das weer een heel verhaal. ist duidelijk nu? :?

kees
 
Terug
Bovenaan Onderaan