Dat in ieder geval niet. Deze serie GS (1100 of 1150) hebben alleen nog oliekoelingKan het geen koelvloeistof zijn? Klein scheurtje in radiateur?
Plannen voor waterkoeling waren niet eens aanwezig in 1994.Dat in ieder geval niet. Deze serie GS (1100 of 1150) hebben alleen nog oliekoeling
Wist trouwens niet dat GS een voorkeur heeft voor 15W40 in plaats van de gebruikelijk 10W40.
Werkt beter op lagere temperaturen heb ik me laten vertellen.
Neem eens een kijkje achter het dynamo deksel.
11XX blokken staan bekend om een lekke krukaskeerring.
Motormarkt Jordaan in de Willemstraat.Nee onlangs geen olie vervangen, ik moet juist bijgooien omdat ie dus tijdens het rijden lekt.
Wist trouwens niet dat GS een voorkeur heeft voor 15W40 in plaats van de gebruikelijk 10W40.
Werkt beter op lagere temperaturen heb ik me laten vertellen.
Koelvloeistof kan het inderdaad niet zijn, want oliekoeling.
Klep deksel of voetpakking is wel inderdaad de juiste richting dat zei die monteur ook bij Harry echter is het niet goed te zien waar de lekkage vandaan komt en ik wil voorkomen dat het storingzoeken in de euros gaat lopen.
Weet iemand een goeie BMW motorfiets garage in 020, Amsterdam? Want bij Harry ga je all full inn en zo een pak heb ik helaas niet liggen..
De dynamo ligt bovenop. Als er al een krukaskeerring lekt is het degene achter de koppeling.is t zo onwaarschijnlijk dat de olie naar een rand loopt en door de snelheid van het blok afwaait? Tis een bekend euvel en die paar schroefjes zijn zo losgedraaid.
baat t niet, t schaadt ook niet
De dynamo ligt bovenop. Als er al een krukaskeerring lekt is het degene achter de koppeling.
Nee onlangs geen olie vervangen, ik moet juist bijgooien omdat ie dus tijdens het rijden lekt.
Wist trouwens niet dat GS een voorkeur heeft voor 15W40 in plaats van de gebruikelijk 10W40.
Werkt beter op lagere temperaturen heb ik me laten vertellen.
Koelvloeistof kan het inderdaad niet zijn, want oliekoeling.
Klep deksel of voetpakking is wel inderdaad de juiste richting dat zei die monteur ook bij Harry echter is het niet goed te zien waar de lekkage vandaan komt en ik wil voorkomen dat het storingzoeken in de euros gaat lopen.
Weet iemand een goeie BMW motorfiets garage in 020, Amsterdam? Want bij Harry ga je all full inn en zo een pak heb ik helaas niet liggen..
Nee, ik heb niets met BMW, heb je een paar topics voor me waar mensen een lekke voorste krukaskeerring hadden? Als die zo berucht is kan dat niet moeilijk zijn toch?ben je überhaupt bekend met het blok?
[afbeelding]
zowel de dynamo als de poelie aan de krukas die de dynamo dmv een riem aandrijft zitten achter hetzelfde deksel, en laat de keerring die achter de onderste poelie zit nou berucht zijn met betrekking tot lek gaan.
En dit was al een bekend probleempje bij de oudere (lees 2-kleppers)boxers......
Bedankt baas. Ik rij nu jaar of tien op een 1100GS lees het Nederlandse en Duitse forum en had nog nooit van dit euvel gehoord.
Nummer 1 stelt een vraag, ik lees niet dat hij de keerring vervangen heeft.
Nummer 2 idem. Er wordt gesuggereerd dat het de olieleiding is en breather, alles wordt uit elkaar gehaald maar ik zie geen bevestiging.
Nummer 3 vervangt inderdaad de seal.
Ik reageerde in eerste instantie omdat je het riemdeksel een dynamodeksel noemde. Maar om van een euvel bij de R11xx te spreken gaat me echt te ver. Dan weet ik wel grotere fouten van dat blok. Ik heb de laatste 180K kilometer al het een en ander stuk gehad.