Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

BMW (BM trouble you) K1200GT

Groottoerist

MF'er
7 sep 2005
46
0
Ijmuiden
Zijn er BMW bezitters die ook zoveel problemen hebben gehad met 1 motorfiets?
4000km lekke oliekeering van de krukas met een slippende koppeling tot gevolg
12000km electronica probleem met het pienter startknopje, defect relais en een diodebrug
20000km olielekkage bij het distributie gedeelte!
29000km lekke oliekeering van de versnellingsbak met weer een slippende koppeling tot gevolg!
Uiteraard is dit volgens de garantie voorschriften verholpen
Helaas zijn er wel twee vakanties hierdoor behoorlijk beïnvloed en zijn er tevens fouten gemaakt bij de dealer waardoor het BMWservice support niet voor aan het werk ging en het vrolijk afschoof naar de ANWB met het gevolg dat ik ruim 4 weken zonder de 1200 moest doen en een deauville als pleister meekreeg

Dus laat mij weten hoe het U vergaan is in de strijd met wanprodukten of wanprestaties

Zelf heb ik een advocaat in de arm genomen
 
Jammer voor je dat je niet in de VS woont. Daar heb je voor dit soort maandagochtendproducten de zgn. Lemonlaw. Zodra een nieuwgeleverde auto / motor bovenmatig vaak defect is kun je een vervangend exemplaar verlangen.

Lijkt me redelijk exemplarisch.
 
Da's kut !!!
Gelukkig is dat mij nog niet overkomen!

Zou ook een advocaat inschakelen!

sterkte ermee!
 
Kheb met deze in 20.000 km weinig problemen gehad, alleen een volledig verdewenen koppeling, lag als een verpulverd hoopje onderin aldus de monteur (was bij 5000 km). Mijn vorige een R1100 RS had wel veel problemen, is hier al eens een topic over geweest.
Blijft altijd lastig. Mijn ervaring is ook dat de dealers zich niet heel erg klantvriendelijk opstellen als ie stuk is.
Sterkte er mee
 
No problemo met mijn R1150RS (46000 km) Hoop dat zo te houden.

Is er nieuwe wetgeving op dit gebied ? Tot nu toe was je ok als klant eraan gehouden de leverancier "voldoende gelegenheid" te geven een of meerdere gebreken te verhelpen. In de praktijk kwam dat er op neer dat je keer op keer op keer maar weer geduldig moest wachten of de reparatie het dit keer langer uithield dan de rit van de dealer naar huis.
Als dat veranderd is: top !

Heel veel sterkte inclusief advocaat. Ik ben benieuwd wat er gebeurt....
 
  • Onderwerp starter
  • #7
Inderdaad gaan dealers hier niet altijd zorgvuldig mee om.
Mijn problemen worden ook weggewuifd als gebeurtenissen en "zijn toch helemaal geen problemen we helpen je toch weer keurig op weg en alles valt toch lekker onder de garantie, dus waarom moet je je zorgen maken?"
Je moet nog blij wezen ook dat je geholpen wordt!!!!!

Wat de Europesche wetgeving betreft is er opgenomen in de 10 basisregels van de consumenten bescherming een soortgelijk artikel zoals de Lemonlaw in de States.
Indien een produkt niet goed is of niet in staat is om te doen wat ervan verwacht mag worden kan je eisen dat de koopovereenkomst wordt teruggedraaid of dat er een nieuw produkt wordt aangeboden ter vervanging.

Ik hou jullie op de hoogte!
 
Hoi

Mijn r1100rt is 3 weken geleden gestolen in maastricht.
Ben dus nu opzoek naar een nieuwe motor en had zelf in gedachten een k1200gt.
Heb al een proef rit gehad en dat beviel prima, maar zijn er nog een paar zaken waar ik nog mee moet opletten!

mvg mh
 
Een goede keus zou ik zo zeggen (op mijn problemen na dan, maandagmorgen machine)
Tweede hands? koop niet particulier, ik heb dat gedaan met een 1200rs en zwaar belazerd (vakkundig verborgen gebreken).
Via de dealer koop je de motor of nieuw met twee jaar fabrieks garantie of met de twee jaar huisselect garantie.
Let op pekelschade, maar goed dat is uiterlijk en dus te zien.
Koop je de fiets toch particulier? Schroef dan de olievuldop even eraf en kijk of daar de rubberafsluit ring nog op zit. Is dit niet het geval dan laat je de fiets gewoon lekker staan.
De ring is er dan afgehaald om overdruk uit het carter te laten ontsnappen en zo de lekker keerring van de uitgaande krukas te camoufleren!!!! (is mij dus gebeurt met de 1200 RS).
Als je de fiets hebt let je op je gashand, oftewel veel te snel, veels teveel koppel en je hebt het niet in de gaten!!
De motor ligt zeer strak in de bochten waardoor je al gauw het gevoel hebt dat het nog veel harder kan.
Groet,
Hans
 
Hoe de koppeling verpulverd was geraakt weet ik ook niet, de dealer/monteur ook niet. Ik reed op de Groene Kruisweg bij Spijkenisse en dacht bij het stoplicht, he hij trekt langzamer op / ander gevoel. Net na de afslag naar Hellevoetsluis kon ik niet meer schakelen, was dus 5 km verder of zo. Niets gemerkt tevoren enz. Ik dacht wel meteen he de koppeling doet raar, want ik kende het fenomeen wel want mijn moeder was zo'n lieverd die altijd met haar voet op de koppeling bleef zitten in de auto.
De monteur zei dat hij helemaal verbrand was. En de K1200 Gt heeft een hydraulische koppeling dus daar kan je zelf ook niets aan afstellen, zoals je vroeger altijd aan het kabeltje moest draaien - bij mijn vorige een R1100RS.
 
Ik heb nu heel wat onderwerpen op mf gelezen en heel wat keertjes kwam ik problemen met de koppeling tegen maar ook problemen met de oliekeerringetjes.
Bij een r1150 zelfs vier keer (de vierde keer was al buiten de garantie maar werd uit coulance kosteloos gerepareerd).
Dan moet je toch wel een erg groot bmw hart hebben en vertrouwen in die fiets om hem dan toch na de garantie te houden. (de mijne ruil ik asap in).

Maar om terug te komen op jouw koppeling, het is toch wel bijzonder als de monteur na demontage geen oorzaak kan vinden m.a.w. de gevolgschade is opgelost maar de oorzaak is niet achterhaalt en het probleem kan zich dus weer voordoen. Geen geruststellend idee lijkt mij.
Ik heb alles op een rijtje moeten zetten en nauwkeurig alle "gebeurtenissen" op tijd en km moeten zetten en tussen koppelingsprobleem 1 (3200 km) en koppelinsprobleem 2 (29.000 km) zit dus 26.000 km (wil je niet ongerust maken hoor )
Bewijsstukken liggen nu bij de advocaat.
 
Ja ik weet het, maar ik vind ze zo lekker rijden. Ik heb ook erg getwijfeld of ik weer een BMW zou kopen maar, tja als ik de BMW vergelijk met de de FJR1300 of de Pan dan kan ik het niet helpen, dan ga ik voor de BMW.
 
Hoi Oma

Ik denk dat mijn problemen met de K1200GT over zijn.
Vanochtend ben ik hard onderuit gegaan
Zelf mankeer ik bijna niets dankzij goede kleding. Wel heb ik last van mijn schouder waarmeer ik een paal geraakt heb.
Motor is behoorlijk in het ongerede geraakt en ik overweeg om over te stappen op een R1200GS.
Oja vanochtend de advocaat gesproken. Deze wist te melden dat hij een schikking verwacht.
Helaas hoeft dat dus niet meer, was wel erg nieuwsgierig hoe dit verder af zou kunnen lopen.
 

Komt ie....












@Cyclops:

Zet die in de OP nu onderhand maar eens bij mij neer,we zitten inmiddels in de 5e week, en nog geen bericht van BMW...



ik had liever een week langer gewacht ipv een elektronische storing








UPDATE.....UPDATE.....UPDATE

15 minuten geleden werd ik gebeld door MP,mij is eindelijk een nieuwe toegezegd!

Levertijd ca 3 weken.



komt het toch nog ooit goed?


Hij issssss............ BINNEN!

Ik ben nét thuis,maar de 1e 200 km zitten erop en dat storingsvrij!






Zo, dat was een kleine opsomming...

Het hele topic staat dus hier

Veel leesplezier!

 
Herr Flick, wat flicken ze je nou?

Van de ene verbazing in de andere gevallen maar herken wel een bepaalde houding die een mp in kan nemen.
Het is niet netjes om namen te noemen en zal dat ook niet doen.
Maar ook ik heb heel wat keren te horen gekregen dat de motor nu weer bullit proof is.
Enfin mijn verhaal is met de grote schade ten einde en zal bij dat bedrijf nooit meer een voet binnen zetten.
Veel veilige km toegewenst met de S

Groeten,

Hans
 


Ach voor mij zit het er gelukkig op, ik denk dat ik toch nog een keer BMW aanschrijf voor een compensatie voorstel,deze motor heeft nu 8500 km gereden en is gelukkig !

Als ik je 1 tip kan geven, namen noemen, de waarheid mag immers toch altijd gesproken worden, en wie weet geeft het je een duw in de goede richting.

je wilt niet weten hoe vaak zoiryd voor komt, ook bij andere merken!!



ik zeg voortaan 1 ding...MotoPort Almere : MY ASS!
 
Een maandagmorgen BMW? Ik heb er drie gehad. Hoeveel maandagen zitten er bij BMW in een week eigenlijk?
 

Over MP Almere gaan heel veel verhalen rond.
Over MP in het algemeen trouwens.
En de meeste niet positief...


Een maandagmorgen BMW? Ik heb er drie gehad. Hoeveel maandagen zitten er bij BMW in een week eigenlijk?

Misschien zijn ze op dezelfde maandagochtend gemaakt?
Wel lullig, 3 achter elkaar!
 
Hmm smimder..

Je denkt meer vertrouwen in een GS te hebben? Wel leuke bakken overigens.
 
Hmm smimder..

Je denkt meer vertrouwen in een GS te hebben? Wel leuke bakken overigens.


Ow, fuckerdefuck, daar had ik helemaal overheen gelezen.Aan de ene kant jammer, maar aan de andere kant...

Hopelijk komt het allemaal goed met je schouder,maar waarom zou je niet meer schikken? De schade die je al gehad hebt aan dat ding mag gerust vergoed worden.

Gewoon advies vragen en evt doorbijten!!

De GS is een pracht apparaat, zoiets rijd geweldig,heb je de nieuwe kleurstelling al gezien?? (zwart/grijs of grijs/zwart )

ik snap niet hoe bmw het voor elkaar krijgt om van zo'n lelijke motor, toch een mooi iets te maken, aan de ene kant vind ik hem aards lelijk, maar toch heeft de GS iets,vreemd....heel erg vreemd.
 
Yes, De Gs schijnt, na het lezen van alle topics van de GS club, nu toch wel erg goed te zijn.
De zwarte heeft mijn voorkeur, hoewel het een importeurs voorraad betreft en dus in feite overgespoten opgeleukte fietsen zijn.
Toch wel een interessante aanbieding denk ik.

En waarom dan een GS???????

Wendbaarheid, gebruik, koppel, verbruik, onderhoud en banden kosten, meer geschikt voor de vakantie's (veel meegemaakt dat het asfalt ophoud met te bestaan en je verder moet over karrepaden, gaat niet echt lekker met een sporttoerder), multi inzetbaar en bovenal: ik denk er wat rustiger op te rijden vanwege het totaal ander karakter van deze fiets.
Ik wen alweer een beetje aan het boxer gevoel omdat ik een r1150rt te leen heb.

De K12GT misbruikte ik nogal eens (het verkeershandhavingsteam had toch wel dagenlijks de mogelijkheid om mijn ruim 20 jaar oude vliegbrevet voor op de weg af te nemen) en hoop dus dat ik mij ga gedragen

Groeten,

Hans
 
HOi oma, je wordt er ook niet knapper op

Vandaag halen wij de R1200GS special op en nemen wij op rituele wijze afscheid van de K1200GT. Een boek gaat dicht en het nieuwe boek krijgt zijn eerste pagina's.

Ik heb mijn tanktas van de GT te koop gezet voor een vraagprijs van € 150,--
Deze is nog als nieuw!!!!!!!!!!
Ook had ik op zolder nog een vrijwel gloednieuwe osford tanktas (moderne uitvoering en oversized) en vraag daar € 40,-- voor.

Groet,

Hans

vambeelenapestaartjequicknet.nl