BMW (BM trouble you) K1200GT

ik zeg voortaan 1 ding...MotoPort Almere : MY ASS! :X
Uiteindelijk toch goed verlopen. :?

Was het niet steeds dezelfde rotte verkoper die je net niet moet treffen? :o

Wie weet hoe daadkrachtig ze wel niet voor je opgetreden zijn naar BMW toe?

*Ik heb 10 jaar in de detailhandel gewerkt, en je kon het soms dagen niemand naar de zin maken* O-)
 
Uiteindelijk toch goed verlopen. :?

Was het niet steeds dezelfde rotte verkoper die je net niet moet treffen? :o

Wie weet hoe daadkrachtig ze wel niet voor je opgetreden zijn naar BMW toe?

*Ik heb 10 jaar in de detailhandel gewerkt, en je kon het soms dagen niemand naar de zin maken* O-)


Die ene verkoper was de baas, altijd als ik belde hoe het met mijn motor was, dan moest hij eerst gaan bellen met bmw, nooit heeft hij mij gebeld, terwijl dat wel afgesproken was.Toen ik na 7 weken een antwoord eiste, vertelde hij mij doodleuk dat ik maar geduld moest hebben, en dat ik anders maar moest gaan doen wat ik niet laten kon, na 1 enkele brief richting direktie bmw-nl en hem, draaide hij 180 graden om. Zelfs na de levering van mijn 2e motor bleef ie stug, elke suggestie van mijn kant uit om compensatie te vragen werd met nee beantwoord, ik kon 15% korting krijgen op een setje koffers en daar was de kous mee af....

en dan koop je een motor van 20 mille, en dan word je ook nog behandeld als een klein kind.... :(

MOTOPORT ALMERE.... MY ASS! :r
 
Wat een drama hier...

Had tot voor een paar maanden een K1200GT uit 2003 die geen slag verkeerd heeft gedaan. Na 32.000 km was ik het echter beu om 'em steeds de bocht om te sleuren als ik in de Alpen reed. Heb nu dus een R1200RT.

Was verder zeeer te spreken over de GT, fantastische rechtdoor fiets, bloedsnel en veel power.
 
Ik heb in 2 jaar tijd voor 5.500 euro aan onderhoudskosten gehad met mijn K1200RS. De betrouwbaarheid van BMW heeft daarmee zo'n gegantische deuk opgelopen dat ik nu iets totaal anders ben gaan rijden.
De cardan vervangen bij net 70.000 km, tot 2 keer toe de koppeling (2e keer wel onder garantie vervangen, maar je zit wel een paar dagen zonder), een achterlicht dat spontaan de geest geeft terwijl het lampje en de zekering nog heel zijn. Het olielampje dat gaat branden als het regent (kapje op sensor zat vol water, maar durf jij verder te rijden als dit je voor het eerst overkomt?), een temperatuursensor die dan ook maar kapot gaat. Het bleef maar komen.
Voor mij was de maat vol.
Ik ga nu in plaats van de blauw/witte prop kijken hoe het me met wings vergaat :W
 
Ze produceren alleen op maandag? O-)

Dat is dus niet altijd zo geweest. De oudere R type's en de K75/ K100 waren toch echt vrij probleemloze motoren, waar er nog vele honderden van rondrijden..

Blijkbaar is dat bij de nieuwere type's geen vanzelfsprekendheid meer..
 
Dat is dus niet altijd zo geweest. De oudere R type's en de K75/ K100 waren toch echt vrij probleemloze motoren, waar er nog vele honderden van rondrijden..

Blijkbaar is dat bij de nieuwere type's geen vanzelfsprekendheid meer..

Ik heb dus een R80GS, een K75S en een R1100RS gereden. Daar moet dus toch zeker één probleemloos geval tussen zitten.
Jammer genoeg niet dus. Dus rij ik nu probleemloos ....









Suzuki
 
Jaren geleden div. BMW's gereden, probleemloos, deden het altijd ook onder slechte omstandigheden.

Nu, na zeker 20 jaar heb ik een R1100R gekocht, afgaande op mijn vroegere ervaringen.
Ik voel de motor als een miskoop.
Hij is niet kapot gegaan of zo, dat zal wel een keer komen met de nukken die de motor heeft.
Hij loopt niet alleen niet lekker , de motor valt bij tijd en wijle stil op de ongelukkigste momenten (wet van Murphy) De laatste tijd echter lijkt het alsof hij uitvalt maar komt dan weer tot leven met een snuk. Normaal rijden en schakelen is er niet bij. Van tijd tot tijd begint die in te houden en dan weer harder te rijden , als je dan geen gas bijgeeft dan gaat dat steeds heftiger door totdat het een kermisatractie lijkt .

Volgens mij is de R1100R een experiment van BMW, met het (te) lichte vliegwiel.
Dit is in ieder geval de laatste BMW die ik gekocht heb.
 
Jaren geleden div. BMW's gereden, probleemloos, deden het altijd ook onder slechte omstandigheden.

Nu, na zeker 20 jaar heb ik een R1100R gekocht, afgaande op mijn vroegere ervaringen.
Ik voel de motor als een miskoop.
Hij is niet kapot gegaan of zo, dat zal wel een keer komen met de nukken die de motor heeft.
Hij loopt niet alleen niet lekker , de motor valt bij tijd en wijle stil op de ongelukkigste momenten (wet van Murphy) De laatste tijd echter lijkt het alsof hij uitvalt maar komt dan weer tot leven met een snuk. Normaal rijden en schakelen is er niet bij. Van tijd tot tijd begint die in te houden en dan weer harder te rijden , als je dan geen gas bijgeeft dan gaat dat steeds heftiger door totdat het een kermisatractie lijkt .

Volgens mij is de R1100R een experiment van BMW, met het (te) lichte vliegwiel.
Dit is in ieder geval de laatste BMW die ik gekocht heb.

Misschien weer eens bij een (goede) dealer neerzetten voor het synchroniseren. De motor heeft 2 gaskabels. Bij mijn R1100RS moest ik om de 5000km de boel laten afstellen. Dan deed hij het weer prima.
Ook heb ik een keer een steentje gehad tussen een van die gaskabels en een geleidewieltje. Dan is de boel helemaal ontregeld. De ene cilinder krijgt niets en de andere krijgt de volle laag.
 
Hier nog weer eens een kick.

B M Troubleyou K100LT

Aanschaf vorig jaar Mei

Na grote beurt gingen alle motorpakkingen lekken, maar dan ook echt alle. rekening 300 pleuro
Hoofdremcylinder spontaan lek
Remklauwen die niet meer terug gingen waardoor de remblokken behoorlijk vast bleven staan (zowel voor als achter)
3 nieuwe remschijven
krukaskering (moet nog)
en nu staat het kadaver weer met een verrot cardan in de schuur.

Dit alles in 1 jaar en 16000 km. Dit barrel heeft me in 1 jaar meer aan onderhoud gekost als mijn beide suzuki's in 2 jaar + de afschrijving van de zoefzoekies.

Als dit kreng weer loopt, wil ik hem zo tegen september/oktober inruilen en koop me weer een jap.

Het enigste positieve aan dit ding is dat als hij rijdt hij wel zeer lekker rijdt, maar goed dit is ook mijn eerste volvermogen fiets.
 
Ik heb tussen '83 en 2000 (prive en voor werk) vele honderdduizenden km's op BMW's gereden (R60/5, diverse R80/100 in RS/RT/GS uitvoering en jaren, 1 K100RS-16v en een R1100RS en R1100RT). Tot aan de R1100 nooit echt grote problemen gehad afgezien van relatief bovengemiddeld onderhoud aan kleppen en carbs, krap bemeten accu/dynamo, matige Boge dempers op de de 87-91'er modellen, en zo nu en dan een krukas-keerring. Prima kwaiteit afwerking, vooral de R60/5 en K100, wat minder op een '88 R100RT (slechte lak en chroom).
Beide R1100 modellen waren echter dramatisch wat betreft mechanische betrouwbaarheid en deels ook afwerking (prachtig strakke en sterke lak op de kuipdelen maar snel corroderende bouten, uitlaat, vorkpoten en sub-frame).

Hoewel je natuurlijk ellende leest over ieder merk en type motor op forums (veel mensen posten meestal alleen als ze een probleem hebben met een motor, niet om te zeggen dat ze al x-jaar probleemloos rijden) lees ik nog steeds (te) veel over exact de zelfde problemen die ik met de 1100s had: transmissie / koppelingsproblemen, keerringen, tegenvallende afwerking, snel verlopende synchronisatie / kfr.
BMW is een heel eind vooruit gekomen wat betreft rij-eigenschappen door de jaren heen maar ik zal er niet snel meer een kopen. Zelfs mijn (beruchte) Buell heeft me in de afgelopen 102.000 km maar een fractie van mechanische problemen gegeven dan de R1100's en dat zegt genoeg denk ik.
 
:( Zijn er BMW bezitters die ook zoveel problemen hebben gehad met 1 motorfiets?
4000km lekke oliekeering van de krukas met een slippende koppeling tot gevolg ;(
12000km electronica probleem met het pienter startknopje, defect relais en een diodebrug |(
20000km olielekkage bij het distributie gedeelte! :?
29000km lekke oliekeering van de versnellingsbak met weer een slippende koppeling tot gevolg! :(
Uiteraard is dit volgens de garantie voorschriften verholpen :Y
Helaas zijn er wel twee vakanties hierdoor behoorlijk beïnvloed en zijn er tevens fouten gemaakt bij de dealer waardoor het BMWservice support niet voor aan het werk ging en het vrolijk afschoof naar de ANWB met het gevolg dat ik ruim 4 weken zonder de 1200 moest doen en een deauville als pleister meekreeg :Z

Dus laat mij weten hoe het U vergaan is in de strijd met wanprodukten of wanprestaties *O*

Zelf heb ik een advocaat in de arm genomen O-)

Bijlage: motor5.gif
 
Ook ik ben in het bezit van een K1200GT, en na twee jaar en twee maanden met een versleten koppeling. Eerst het slippen bij optrekken, en later, opweg naar huis, geen koppeling meer....
Nieuw gekocht bij de dealer in Rotterdam, dus ook daar laten repareren.
Volgens mij mag ik beroep doen op het feit dat een koppeling langer mee moet gaan dan 15.000 km. De dealer verwijt mij het te brusk terugschakelen, hetgeen ik nooit doe tijdens het rijden maar als ik bijna stil sta, met ingewknepen koppeling weer terug naar zijn eerste versnelling....
Tussendoor afremmen op de motor doe ik nooit, deze fiets remt uit zichzelf al genoeg af in de versnelling waar je op dat moment in rijd...
Het dichtdraaien van het gashendel mag toch geen probleem zijn voor mijn koppeling?

Volgens mij is de oorzaak een lekkende oliekeerring, of het hydraulische koppelingsysteem heeft gebreken. Ik mocht ook de versleten koppelingsplaat niet meenemen, laat staan dat ik de plaat heb kunnen bekijken (sporen van olie?)
Men beroept zich op uitspraken van BMW Nederland, die ALLEEN bij hoge uitzondering de onderdelen wil vergoeden, Blijkt ook de cardanas vervangen te zijn.... het arbeidsloon a 616 Euro is voor mijn rekening.
De chef werkplaats verschuild zich achter het systeem en ik sta als klant in onmacht en mag blij zijn dat de zaak zo afgehandeld is.....
Voor een fiets van 20.000 Euro vindt ik dit geen manier hoe je met je klanten omgaat, na twee maanden buiten de garantie ben je ineens geen goede klant meer, tenminste dat gevoel heb ik er aan overgehouden!

Moet ik ook een advocaat in de arm nemen om mijn geld terug te krijgen?
Of is er een wets artikel waar ik mee kan schermen.....

Na de reparatie stond het niveau van de koppelingsolie laag in het peilglas op het stuur, de motor zat nog onder de vette vingers, afvoerslangetjes van het motorblok zaten verkeerd, kortom geen aflevering die ik van een dealer verwacht!
 
Eppo,

Ff rechtsbijstand inschakelen om te kijken wat je kansen zijn. Volgens het Burgerlijk Wetboek gaat de consumentenbescherming verder dan de 2 jaar garantie die de leverancier biedt (heb zo snel geen artikelnr). Het is een vaker voorkomend euvel bij de K1200 (zowel RS, GT als LT). Doorgaans zijn een kapotte werkcilinder van de koppeling of een krukaskeerring (deze zit aan de kant van het koppelingshuis) de oorzaak van olie op de koppeling. Deze gaat dan slippen = einde oefening. Struin er maar de diverse BMW forums op na (zowel NL als internationaal).

Betreft het lage peil in het reservoir: je hebt een nieuwe koppelingsplaat. Deze zal naarmate je meer rijdt verder verslijten. Daardoor zal het vloeistofniveau in dit reservoir stijgen. Daar moet dus ruimte voor zijn, anders gaat je koppeling slippen door te weinig druk.
 
Ook ik ben in het bezit van een K1200GT, en na twee jaar en twee maanden met een versleten koppeling. Eerst het slippen bij optrekken, en later, opweg naar huis, geen koppeling meer....
Ik heb dit ook gehad bij mijn R1200ST (bij 16.000 km).
Ik zou in ieder geval je rechtsbijstand inschakelen aangezien dit niet zou mogen bij 15.000 km met platen die een ton moeten kunnen hebben.
Bel daarnaast eens met BMW zelf (kijk eens of ze hetzelfde antwoord geven als de dealer).
Daarnaast kan de oorzaak ook liggen bij een verkeerde afstelling tijdens bijv. onderhoud...

Waarom kreeg je de "versleten koppelingsplaat" etc. niet mee?
Het is jouw eigendom aangezien het vervangen niet vergoed werd!
 
Indien onderdelen onder garantie worden vervangen (ook al betaal je de werkplaatskosten, of zelfs een deel van de kosten van de defecte delen), dan gaan de vervangen delen ALTIJD naar BMW voor onderzoek (zo heb ik mij laten vertellen).
 
Indien onderdelen onder garantie worden vervangen (ook al betaal je de werkplaatskosten, of zelfs een deel van de kosten van de defecte delen), dan gaan de vervangen delen ALTIJD naar BMW voor onderzoek (zo heb ik mij laten vertellen).

Lijkt mij meer op het verduisteren van bewijsmateriaal.

Ik heb zo ook nog wat BMW onderdelen liggen van m'n "LAATSTE BMW" : zoals versnellingsbak, nokkenas, nokvolgers.
Nog geen 50.000km:
- op elkaar ingvreten nokkenas en nokvolgers (olie genoeg gehad!!)
- rotte versnellingsbak
- oliesproeiende cardan
- kapotte schokbreker
- te dun geleverde koppakkingen door BMW Nederland (blijft tikken)
- geen garantie / coulance van BMW Nederland

Geef mij m'n Pannie maar.
 
Indien onderdelen onder garantie worden vervangen (ook al betaal je de werkplaatskosten, of zelfs een deel van de kosten van de defecte delen), dan gaan de vervangen delen ALTIJD naar BMW voor onderzoek (zo heb ik mij laten vertellen).
Ik kreeg bij mijn vervanging van de platen ze wel te zien.
(Was garantie.)

Daarnaast schreef hij dat hij het zelf heeft moeten betalen.
 
Hier nog weer eens een kick.

B M Troubleyou K100LT

Aanschaf vorig jaar Mei

Na grote beurt gingen alle motorpakkingen lekken, maar dan ook echt alle. rekening 300 pleuro
Hoofdremcylinder spontaan lek
Remklauwen die niet meer terug gingen waardoor de remblokken behoorlijk vast bleven staan (zowel voor als achter)
3 nieuwe remschijven
krukaskering (moet nog)
en nu staat het kadaver weer met een verrot cardan in de schuur.

Dit alles in 1 jaar en 16000 km. Dit barrel heeft me in 1 jaar meer aan onderhoud gekost als mijn beide suzuki's in 2 jaar + de afschrijving van de zoefzoekies.

Als dit kreng weer loopt, wil ik hem zo tegen september/oktober inruilen en koop me weer een jap.

Het enigste positieve aan dit ding is dat als hij rijdt hij wel zeer lekker rijdt, maar goed dit is ook mijn eerste volvermogen fiets.

Gezien het feit dat er dus een BM Trouble You topic is.

Bovenstaande is inmiddels weer voor uitbreiding vatbaar. Ik heb na de cardanrevisie oktober niet gehaald -O- . Inmiddels is de versnellingsbak aan het overlijden. Hij wil niet meer 100% in z'n 1. Ik moet het schakel pedaal vasthouden in de 1 anders springt hij bij het opkomen van de koppeling direct weer in de neutraal :( kunnen die rotduitser dan nou helemaal niets????????????
 
Gezien het feit dat er dus een BM Trouble You topic is.

Bovenstaande is inmiddels weer voor uitbreiding vatbaar. Ik heb na de cardanrevisie oktober niet gehaald -O- . Inmiddels is de versnellingsbak aan het overlijden. Hij wil niet meer 100% in z'n 1. Ik moet het schakel pedaal vasthouden in de 1 anders springt hij bij het opkomen van de koppeling direct weer in de neutraal :( kunnen die rotduitser dan nou helemaal niets????????????
En hoeveel km heeft die totaal op de meter staan?
 

Je hebt 'm gekocht met meer dan een ton km erop. Je weet niet hoe de motor is mishandeld / behandeld / onderhouden door vorige eigenaars en je begint meteen af te geven op BMW?
full
Ik denk dat je gewoon een motor hebt gekocht die op is.
 
Naja het is niet anders. Ik zat al met een lekkende krukaskering dus de bak moest er toch al achterweg deze winter. Nu kan ik gelijk op zoek naar een sloopbak.

De motor rijdt als hij het een paar maand vol houdt uitstekend. Alleen jammer dat het einde van reparaties nooit in zicht is. Er zijn er ook zat die tonnen gedraaid hebben. Hij wordt dus gewoon weer klaargemaakt, inruil op wat anders schiet ik ook geen zak mee op dus we gaan maar weer eens sleutelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan