Herr Flick
MF veteraan
- 25 feb 2003
- 8.632
- 6
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Uiteindelijk toch goed verlopen.ik zeg voortaan 1 ding...MotoPort Almere : MY ASS!
Uiteindelijk toch goed verlopen.
Was het niet steeds dezelfde rotte verkoper die je net niet moet treffen?
Wie weet hoe daadkrachtig ze wel niet voor je opgetreden zijn naar BMW toe?
*Ik heb 10 jaar in de detailhandel gewerkt, en je kon het soms dagen niemand naar de zin maken*
Ze produceren alleen op maandag?Een maandagmorgen BMW? Ik heb er drie gehad. Hoeveel maandagen zitten er bij BMW in een week eigenlijk?
Ze produceren alleen op maandag?
Dat is dus niet altijd zo geweest. De oudere R type's en de K75/ K100 waren toch echt vrij probleemloze motoren, waar er nog vele honderden van rondrijden..
Blijkbaar is dat bij de nieuwere type's geen vanzelfsprekendheid meer..
Jaren geleden div. BMW's gereden, probleemloos, deden het altijd ook onder slechte omstandigheden.
Nu, na zeker 20 jaar heb ik een R1100R gekocht, afgaande op mijn vroegere ervaringen.
Ik voel de motor als een miskoop.
Hij is niet kapot gegaan of zo, dat zal wel een keer komen met de nukken die de motor heeft.
Hij loopt niet alleen niet lekker , de motor valt bij tijd en wijle stil op de ongelukkigste momenten (wet van Murphy) De laatste tijd echter lijkt het alsof hij uitvalt maar komt dan weer tot leven met een snuk. Normaal rijden en schakelen is er niet bij. Van tijd tot tijd begint die in te houden en dan weer harder te rijden , als je dan geen gas bijgeeft dan gaat dat steeds heftiger door totdat het een kermisatractie lijkt .
Volgens mij is de R1100R een experiment van BMW, met het (te) lichte vliegwiel.
Dit is in ieder geval de laatste BMW die ik gekocht heb.
Zijn er BMW bezitters die ook zoveel problemen hebben gehad met 1 motorfiets?
4000km lekke oliekeering van de krukas met een slippende koppeling tot gevolg
12000km electronica probleem met het pienter startknopje, defect relais en een diodebrug
20000km olielekkage bij het distributie gedeelte!
29000km lekke oliekeering van de versnellingsbak met weer een slippende koppeling tot gevolg!
Uiteraard is dit volgens de garantie voorschriften verholpen
Helaas zijn er wel twee vakanties hierdoor behoorlijk beïnvloed en zijn er tevens fouten gemaakt bij de dealer waardoor het BMWservice support niet voor aan het werk ging en het vrolijk afschoof naar de ANWB met het gevolg dat ik ruim 4 weken zonder de 1200 moest doen en een deauville als pleister meekreeg
Dus laat mij weten hoe het U vergaan is in de strijd met wanprodukten of wanprestaties
Zelf heb ik een advocaat in de arm genomen
Ik heb dit ook gehad bij mijn R1200ST (bij 16.000 km).Ook ik ben in het bezit van een K1200GT, en na twee jaar en twee maanden met een versleten koppeling. Eerst het slippen bij optrekken, en later, opweg naar huis, geen koppeling meer....
Indien onderdelen onder garantie worden vervangen (ook al betaal je de werkplaatskosten, of zelfs een deel van de kosten van de defecte delen), dan gaan de vervangen delen ALTIJD naar BMW voor onderzoek (zo heb ik mij laten vertellen).
Ik kreeg bij mijn vervanging van de platen ze wel te zien.Indien onderdelen onder garantie worden vervangen (ook al betaal je de werkplaatskosten, of zelfs een deel van de kosten van de defecte delen), dan gaan de vervangen delen ALTIJD naar BMW voor onderzoek (zo heb ik mij laten vertellen).
Het een sluit het ander niet uit.Ik kreeg bij mijn vervanging van de platen ze wel te zien.
(Was garantie.)
Je moet niet alles geloven. Dealer - importeur is ook maar een zakelijke relatie die er wederzijds beter van wordt als ze elkaar helpen. En dat kan ten koste van de consument zijn.Daarnaast schreef hij dat hij het zelf heeft moeten betalen.
Hier nog weer eens een kick.
B M Troubleyou K100LT
Aanschaf vorig jaar Mei
Na grote beurt gingen alle motorpakkingen lekken, maar dan ook echt alle. rekening 300 pleuro
Hoofdremcylinder spontaan lek
Remklauwen die niet meer terug gingen waardoor de remblokken behoorlijk vast bleven staan (zowel voor als achter)
3 nieuwe remschijven
krukaskering (moet nog)
en nu staat het kadaver weer met een verrot cardan in de schuur.
Dit alles in 1 jaar en 16000 km. Dit barrel heeft me in 1 jaar meer aan onderhoud gekost als mijn beide suzuki's in 2 jaar + de afschrijving van de zoefzoekies.
Als dit kreng weer loopt, wil ik hem zo tegen september/oktober inruilen en koop me weer een jap.
Het enigste positieve aan dit ding is dat als hij rijdt hij wel zeer lekker rijdt, maar goed dit is ook mijn eerste volvermogen fiets.
En hoeveel km heeft die totaal op de meter staan?Gezien het feit dat er dus een BM Trouble You topic is.
Bovenstaande is inmiddels weer voor uitbreiding vatbaar. Ik heb na de cardanrevisie oktober niet gehaald . Inmiddels is de versnellingsbak aan het overlijden. Hij wil niet meer 100% in z'n 1. Ik moet het schakel pedaal vasthouden in de 1 anders springt hij bij het opkomen van de koppeling direct weer in de neutraal kunnen die rotduitser dan nou helemaal niets????????????
nu 124dkm