Bmw C 400 GT

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik had een rode K75S, prachtmachine met voorbeeldverbruik. De wegligging en het rijgedrag was vele malen beter dan de K100RT, hier zat je bovenop en de handling was inderdaad heel anders dan bij de R-serie al kon je er na gewenning aardig mee uit de hoek komen. Later ging ik over op de R1100GS en daarna de R1100RT, een Funduro 650 (wit met groen zadel) voor off-road en plezier stond eveneens in de garage.
 
Ben inderdaad terug overgeschakeld op boxermotor, het rustige draaigevoel en gevoelsmatig hogere koppel gaf toen de doorslag... ondertussen inderdaad een staande twin die mij ook een ander aangenaam rijgevoel geeft...
In mijn fotoboek staan ook nog een R100GS, K100RT en een blauwe K1. Voor de BMW saga Honda 750, Suzuki 250 tweetakt en een Suzuki 500 tweetakt, de tofste als jonge gast. Gingen al zwalpend door de bochten (dweilen) maar waren toen o zo hot!
 
Loopt deze scooter een beetje rustig bij legale snelheden op de snelweg, dus gewoon 100 km p/uur?
Ik zie veel filmpjes van sprintjes of topsnelheid, maar ik ben (nog) meer geinteresseerd in een rustig draaiend motortje. Dat maakt het rijden met een GT nog meer ontspannend.
 
Aan 100 km/uur is de motor erg rustig, ik dacht ongeveer een 5400 toeren... al hangt dit af van de omstandigheden, kan dan wel iets meer zijn. Het is aan deze snelheid erg relaxt rijden en genieten van deze motorscooter!
 
Ik kamp met wat fysieke ongemakken, waardoor ik misschien toch maar moet overstappen naar een automaat. Ik twijfel dan tussen een BMW of de Honda 350 ADV. Luxe uitstraling versus stoere uitstraling.

De BMW dealer in de buurt vind ik wel een pre.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Door rug- en opstapproblemen na een ongeval is het voor mij een hele opluchting normaal te kunnen rijden met een tweewieler. Ik heb maar 2 modellen die me aanspreken en dit is de BMW GS die qua zithouding het beste compromis geeft maar wel problemen bij op- en afstijgen. De GT zit me het beste van de scooters waar ik mee reed, waaronder TMax, SWT 600 en uitgebreide testrit met Suzuki 650. De Vespa heeft wat mij betreft niet de beste zit voor langere ritten al vind ik het wel een toffe verschijning maar om dan uiteindelijk rugpijn te verdragen...
De 400GT is voor mij (1,81 m) de ideale maat voor mijn benen, je kan je voeten divers verplaatsen en ik kan me goed vastduwen tegen de rugsteun in de zetel. Uitstappen van meer dan 250 km of + 6 rij-uren zijn geen probleem.
Kiezen moet je uiteraard zelf, ik was erg tevreden van de Honda maar stapte over naar BMW omdat de garage om de hoek ligt er niet onmiddellijk een Honda dealer in de omgeving was. Vandaag is deze er wel en ik bekeek deze zomer de Forza 350 en 750. De eerste beviel me niet en de 750 is te zwaar voor de randstad, dan blijf ik wel bij de GS... de 350 ADV kan wel een ander verhaal zijn, afwachten maar naar het voorjaar. Ik ga evenwel niet meer wisselen, de GT is het perfecte compromis voor mijn rug- /heupprobleem! :t
 
Door rug- en opstapproblemen na een ongeval is het voor mij een hele opluchting normaal te kunnen rijden met een tweewieler. Ik heb maar 2 modellen die me aanspreken en dit is de BMW GS die qua zithouding het beste compromis geeft maar wel problemen bij op- en afstijgen. De GT zit me het beste van de scooters waar ik mee reed, waaronder TMax, SWT 600 en uitgebreide testrit met Suzuki 650. De Vespa heeft wat mij betreft niet de beste zit voor langere ritten al vind ik het wel een toffe verschijning maar om dan uiteindelijk rugpijn te verdragen...
De 400GT is voor mij (1,81 m) de ideale maat voor mijn benen, je kan je voeten divers verplaatsen en ik kan me goed vastduwen tegen de rugsteun in de zetel. Uitstappen van meer dan 250 km of + 6 rij-uren zijn geen probleem.
Kiezen moet je uiteraard zelf, ik was erg tevreden van de Honda maar stapte over naar BMW omdat de garage om de hoek ligt er niet onmiddellijk een Honda dealer in de omgeving was. Vandaag is deze er wel en ik bekeek deze zomer de Forza 350 en 750. De eerste beviel me niet en de 750 is te zwaar voor de randstad, dan blijf ik wel bij de GS... de 350 ADV kan wel een ander verhaal zijn, afwachten maar naar het voorjaar. Ik ga evenwel niet meer wisselen, de GT is het perfecte compromis voor mijn rug- /heupprobleem! :t
Ik heb ook heup problemen als gevolg van Reuma. Dus ook voor mij is het te zwaar om mijn been over een hoog zadel te gooien.
Ik vind een goede dealer ook belangrijk. Ik ga gewoon eens proefrijden op een GT, maar ook op een X.
 
Ik vertrok op de X en ben na enkele kilometers teruggekeerd en weerom vertrokken met de GT. Een heel ander rijgevoel qua windbescherming, niet te vergelijken vanaf 80 km/uur...
In de zomer zal dit wel niet het grote probleem uitmaken maar bij mindere weersomstandigheden is het wel zoveel beter vertoeven op de GT volgens mij. De X stuurt wel iets vlotter, speelser maar de broer voelt volwassener en beter gebalanceerd aan. Ik mocht proefrijden voor meer dan 4 uur en mijn keuze werd vooral gemaakt door het afwezig blijven van mijn gekende fysieke problemen.
 
Ik vind de GT er ook echt volwassen als een GT uitzien. Lijkt me uiterst comfortabel.
 
Heb geen idee hoe de eindejaarsprijzen liggen in Nederland. Maar ben vandaag met buur naar BMW-dealer geweest voor info grijze C400GT, zonder TFT maar verder alle opties (comfortverwarming, dagrijverlichting, opleg kleur, 5 jaar garantie, levenslange road assist 24/24, kledingskorting 20% ) kost deze vandaag € 7600. Prijzen zijn geldig tot einde februari... Bij aflevering zijn alle andere werken (overbouw TT550, plaatsing topcase,...) gratis.​
Zijn mooie condities, hoe zijn deze bij jullie?​
 
Heb geen idee hoe de eindejaarsprijzen liggen in Nederland. Maar ben vandaag met buur naar BMW-dealer geweest voor info grijze C400GT, zonder TFT maar verder alle opties (comfortverwarming, dagrijverlichting, opleg kleur, 5 jaar garantie, levenslange road assist 24/24, kledingskorting 20% ) kost deze vandaag € 7600. Prijzen zijn geldig tot einde februari... Bij aflevering zijn alle andere werken (overbouw TT550, plaatsing topcase,...) gratis.​
Zijn mooie condities, hoe zijn deze bij jullie?​
Ik denk dat je hier € 1.500,- of meer kwijt bent.
 
Best groot verschil, al vind ik persoonlijk het voertuig zijn prijs wel waard. Ik ben er erg tevreden over en zou hem zo weer aanschaffen temeer dat de GT voor mij de beste zithouding heeft... zelfs met NL-prijsstelling.
Mijn exemplaar is een witte full-option mét TFT en alarmvoorziening, deze betaalde ik toen ook € 2000 meer dan de prijsofferte vandaag, maar voor wat hoort wat, als we alles vooraf moesten weten zou dit ook weer niet goed uitkomen voor alles!
 
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan