Bmw C 400 GT

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goede morgen!

ik heb er een gekocht een BMW 400 GT.
hij bevalt mij goed en ben gevallen voor de prachtige angel eyes.
Ik gebruik 'm voor woon werk en af en toe een stukske rijden.
als je vragen hebt dan beantwoord ik die graag.

Bekijk bijlage 1401834
Mooi ding man! De mooiste motorscooter die in de handel is, steekt qua uiterlijk mijlenver boven de rest uit.
Ik heb er toe op proef gereden maar de keuze is uiteindelijk op de Forza 750 gevallen.
 
Laatst bewerkt:
Deze is 300 CC toch? Vindt de aanduiding 400 enorm verwarrend, je zou daarmee kunnen aangeven dat het een hoeveelheid cc betreft.
 
Ok ik was van mening dat het een 300 was, 350 is al beter.
Liggen de specs net wat hoger dan de Forza 350 en de X max300.
Mooie scooter hoor.
 
Heeft ongeveer 5 pk meer, iets vlotter misschien maar wel erg uitgebalanceerd in rijeigenschappen
 
Ik ben erop gaan proefzitten, maar met mijn 1.92 m voelt het allemaal erg krap aan.
Ik ben overtuigd van de superieure BMW-kwaliteit (ik ben aan mijn 11de motorfiets BMW GS toe) maar louter ergonomisch is de VESPA GTS 300 meer geschikt voor mij... zeker voor een scooter "voor erbij"...
Wie van jullie meet ook +/- 1.92 m en heeft toch een van de BMW scooters gekocht ?
Kunnen jullie er dan goed mee maneuvreren ?
Indertijd , op mijn TMax, moest ik de handrem verwijderen, om het stuur te kunnen draaien.... pffffff...
 
Laatst bewerkt:
Voor mij past de 400 als een handschoen, ik was ongeveer 1,81 m en vind dat de zithouding beter is als op mijn TMax vroeger. De 650 vind ik als bijkomend voertuig te groot. Indien ik zwaarder wil neem ik mijn GS wel want deze is handelbaarder dan de 650 GT, de 400 GT daarentegen heeft net meer dat speelse dat hem vlotter maakt in de (rand)stad...
1,92 m is geen kleine jongen meer (goed bedoeld hé), ik kan me voorstellen dat je dan op bepaalde grenzen stoot die wij, de kleinere jongens :), ons niet kunnen voorstellen. Bij kort afdraaien kan je uiteraard ook je knie naar buiten keren, aan hogere snelheden is je stuuruitslag niet zo groot maar ik kan me niet in jouw situatie plaatsen.
Ik ben erg blij met deze GT en kan het uren langer volhouden dan destijds op de TMax. Door ouderdom en gezondheid is de snelheidsbetrachting niet meer zoals voorheen maar een vlotte rit kan me steeds bekoren. Met meerdere 100000-duizenden kilometers op het conto (50 jaar bijna dagelijkse motorervaring) blijkt dat ik nog steeds even gelukkig ben van een mooie toffe rit zoals aan mijn 21 jaar... en daar draagt deze C400GT een heel stuk aan bij! ;)
 
Lees net dat op 'advrider pagina 33' (BMW C400X / C400GT) een Noorse onderdaan van 1,94 m erg tevreden is met zijn C400GT, misschien eens goochelen?
"""
or those of you that wonder if a tall person will fit comfortably on the C400GT, rest assured that you will. I'm 194cm or 6'4" and I think that this scooter are one of the most spacious and comfortable scooter I have ever ridden. I added a universal windscreen extender due to my height and that made a big difference regarding wind buffeting.

Tally-ho!

Ole"""
 
Klopt, en dit is het BMW scooter forum .
Ik reageerde enkel maar op het aspect der ergonomie .
Ik ben zelf geen fan van retro-motoren en ben nooit gek geweest van Vespa’s, maar het is opvallend dat de “moderne “ scooters van BMW, Yamaha en Honda allemaal te krap zitten voor mijn lengte.
En nu hou ik er uiteraard over op .:Y
 
De Beverly 350 heeft 330 cc en, na Euro 5, zijn er van de 33pk nog 30,2pk over. Niet dat je daar veel van merkt maar bij deze inhoudsklasse telt elke pk. BMW (of is het misschien Kymco die de blokken levert?) doet het dan goed met 34pk uit 350cc en Euro5. Alleen die prijs.......
 
De prijs is inderdaad hoog maar je hoeft niet echt een 'full Option' te nemen, bvb. TFT, dagrijverlichting, comfortpack kunnen genegeerd worden waardoor de prijs rond € 1500 verminderd.
In België gaat vanaf 1 december de salonprijs in, dit houdt in 5 jaar garantie, levenslange bijstand BMW, kledingvoucher -20 % én € 1000 korting op het model... Misschien eens informeren bij BMW Nederland wat zij kunnen aanbieden?
 
Geen full option ?????
Dit is een BMW-topic, hoor ! :+
Als bezitter van 14 BMW-motoren op rij , durf ik te stellen dat er bijna géén niet-full options verkocht worden en dat zal ook wel voor de scooters gelden
Mijn dealer had alleen full options op voorraad .
BMWkopers blijken bang te zijn dat een minder aangeklede versie slechts moeizaam kan ingeruild worden .
 
Mijn eerste splinternieuwe beemert (R1100RS in 1993) had echt niet alle opties aan boord. Ik heb er later nog een benzinemeter combidinges instrumentje bij genomen. Zo'n goed inkomen had ik destijds nu ook weer niet. Ik denk dat Belgie ook wat minder van de full-options is. De auto's zijn daar meestal ook wat meer basic uitgevoerd. Of je voor 1000 euro aan opties besteld op een GS of op een C400GT is wel een flink verschil. Maar goed, jouw dealer zal zijn klantjes wel kennen en de motorwereld is sinds 93 wel aardig veranderd. De motor is nu een erkend luxeproduct.
 
Mijn eerste splinternieuwe beemert (R1100RS in 1993) had echt niet alle opties aan boord. Ik heb er later nog een benzinemeter combidinges instrumentje bij genomen. Zo'n goed inkomen had ik destijds nu ook weer niet. Ik denk dat Belgie ook wat minder van de full-options is. De auto's zijn daar meestal ook wat meer basic uitgevoerd. Of je voor 1000 euro aan opties besteld op een GS of op een C400GT is wel een flink verschil. Maar goed, jouw dealer zal zijn klantjes wel kennen en de motorwereld is sinds 93 wel aardig veranderd. De motor is nu een erkend luxeproduct.
Ik denk dat je vergelijking tussen B en NL niet (meer) opgaat : zowel de BMW wagens, als de motoren hangen in B vol met de meest uitgebreide snufjes... MISSCHIEN zit het in Wallonië iets anders ,wegens de lagere inkomens aldaar (en mijn enige GS , die uit een Waalse showroom kwam in 2007, was inderdaad karig uitgerust).
 
Geen full option ?????
Dit is een BMW-topic, hoor ! :+
Als bezitter van 14 BMW-motoren op rij , durf ik te stellen dat er bijna géén niet-full options verkocht worden en dat zal ook wel voor de scooters gelden
Mijn dealer had alleen full options op voorraad .
BMWkopers blijken bang te zijn dat een minder aangeklede versie slechts moeizaam kan ingeruild worden .
Best mogelijk, ik rij BMW sinds 1979 (R650) en kocht vanaf 1981 nieuw minimum elke 4 jaar... wanneer je stockmotoren wil is dit mogelijk maar gewoon bestellen, en dan zeker in de salonjaren, kan je steeds volgens je eigen wensen. Misschien is de levertijd langer maar ik had nimmer problemen. In de dealerstock staan vandaag wel degelijk verschillende scooters die geen 'full Option' zijn, om erbij te gebruiken zijn er ook tweedehandse exemplaren met weinig kilometers en aanbehoorlijk lagere prijzen.
Elke BMW kan je bij je dealer inruilen, 'FO' maakt misschien een hogere prijs maar voor die enkele € 100 die je erbij krijgt investeer je ook minder bij de aankoop. Zo kreeg je voor een topcase (met onderstel) van meer dan € 500 slechts € 100 in overname, dan is de rekening snel gemaakt... Bij niet BMW-dealers is het niet beter...​
 
Best mogelijk, ik rij BMW sinds 1979 (R650) en kocht vanaf 1981 nieuw minimum elke 4 jaar... wanneer je stockmotoren wil is dit mogelijk maar gewoon bestellen, en dan zeker in de salonjaren, kan je steeds volgens je eigen wensen. Misschien is de levertijd langer maar ik had nimmer problemen. In de dealerstock staan vandaag wel degelijk verschillende scooters die geen 'full Option' zijn, om erbij te gebruiken zijn er ook tweedehandse exemplaren met weinig kilometers en aanbehoorlijk lagere prijzen.
Elke BMW kan je bij je dealer inruilen, 'FO' maakt misschien een hogere prijs maar voor die enkele € 100 die je erbij krijgt investeer je ook minder bij de aankoop. Zo kreeg je voor een topcase (met onderstel) van meer dan € 500 slechts € 100 in overname, dan is de rekening snel gemaakt... Bij niet BMW-dealers is het niet beter...​
Was dat dan een R65?

Wij hebben (mijn broer en ik) een R75/7 gehad uit denk ik 1976, tweedehands gekocht ergens rond 1983 of zo. Met de rechthoekige kleppendeksels en de alu-wielen, 1 schijfrem vooraan en een trommel achteraan.
Zeer degelijke machine, gewoon onderhoud en verder nooit iets mee gehad, en qua inruilwaarde zeker geen probleem. We hebben hem verkocht denk ik in 1991 voor dezelfde prijs als waarvoor we hem gekocht hadden (OK, zonder rekening te houden met inflatie) en hij was binnen 1 dag verkocht.
 
Was inderdaad een bronzen R 65, na ongeveer 2 jaar ruilde ik deze in bij aankoop van een R100RS met Krauser koffers. Deze motor werd achteraf gekocht door een BMW-verkoper (old-timer verzamelaar) die hem restaureerde en nog steeds in een hoekje bij de dealer heeft staan. Vanaf dan heb ik door erg hoge kilometerstanden om de 3, 4 jaar nieuw gekocht van R,K,F tot C-model heden. Soms had ik er 2, soms 1 met een scooter erbij (TMax, SWT 600...) maar steeds 2 wielen om dagelijks te gebruiken. De beste en langste toermachine was een K1200LT die van 2001 tot 2008 onze dikke vriend was om alleen maar te reizen en toerritten te maken samen met mijn echtgenote. Hierbij stond tijdelijk de TMax en nadien een R1200RT bij die nadien werd vervangen door een F850GS. Deze werd dan weer vriend met de C400GT die me erg bevalt. Ik ga stilaan richting 70 lentes en betrap steeds meer de GT te nemen, ook voor Ardennenritjes of uitjes Zeeland, Limburg...
De motor die me best beviel in jongere tijden was de R/GS, qua rijden, zitpositie en algemene fun de topper. Solo-ritten in Elzas, Pyreneeën of Alpen waren ongeëvenaard. Door gezondheidsproblemen (naweeën ongeval) is vandaag dit model niet meer echt mogelijk, vandaar de overstap naar de lichtere F.
Bij de oudere modellen was er wel een een diodeplaat die moest vervangen worden maar buiten de R1200RT had ik nooit echt ongewone technische problemen. De motor die het quasi altijd deed was de K1200LT, rond de 100000 km was de achterwiellager (tijdens reis in Frankrijk) er aan, voor het overige normaal onderhoud en tankbeurten... :t
 
De watergekoelde K100 was voor BMW een breuk met het verleden en hun lange traditie van 2 cilinder luchtgekoelde boxers.
Hoe goed die K's ook mogen geweest zijn en het ligt ongetwijfeld aan mij maar die zachte 4 cilinder K100 was niet mijn ding. Bij de K's ging mijn voorkeur naar de 3 cilinder K75. Die klonk beter. Ik heb er wel nooit één gehad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan