Ongoing saga: plastic...
Ergens in Czech republic kwam er iets in de riem-behuizing te zitten,
wat gezoem bij lage snelheden. Waarschijnlijk voorkant, kon er met vingers niet in/bij..
gezoem verdween vlak voor garage, maar krassen op riem zichtbaar.
Garage had geen riem op voorraad, geeft niet heb ik bij me...
Garage had ook geen tijd (monteur tikte wel even mijn 7 autobahnvignettes aan, hoeveel km? 91000)
Garage had wel drie Bloedmooie receptionistes, die lekkere koffie serveerden, zoals alle BMW garages in oost europa.
Ben maar doorgereden, leek goed te gaan. Naar Warsaw geen enkel probleem. ik riskeer het wel...
Bij Sopot (vlakbij Hel!) toch plotseling riem stuk, hakkerig, maar kon nog net naar (BMW)garage in Gdynia hompelen.
Op Donderdagmiddag, om 1500, in 20min Vervangen - Dank!
1500km later bij eigen garage de 90K beurt (op 93000), stond de nieuwe riem toch iets te slap (?).
maar dat zou kunnen komen door het Autobahn jakkeren van de dag ervoor - lekker even paar keer voluit gegaan...
Over 10K ligt er een nieuwe riem te wachten, die neem ik dan weer mee in de Topcase.
Ik plan een preventieve vervanging vd riem bij de 120K beurt (de 40K halen die riemen bij mij niet... )
Net als de afdichtringen voor de voorvork die hebben me ook al eens een extra nacht met leenmotor gekost (+dag omzet, want terug naar garage!).
Straks heb ik een halve reserve-motor in de topcase, maar dan hoef ik tenminste niet dag of weekend op onderdelen te wachten...