BMW F-Reeks Topic deel III

Het enige wat ik fascinerend vind zijn al die bouten die je kwijtraakt. Ik heb zelf 50K op een F gereden en nooit iets kwijtgeraakt, en heb er 5 jaar lang gemiddeld 4-5 per week op de brug gehad voor onderhoud, en ook die misten nooit iets. De enige bouten die wel eens los lopen (maar ik heb ze nog nooit zien verdwijnen) zijn die bij een ST/GT van de beugel die achterop het cilinderblok vastzit en die aan weerszijden een montagepunt bieden aan de onderkant van de zijkuipdelen. Maar iedereen die aan F-jes schroeft weet dat je die bij het eerst onderhoud met een druppel loctite vast moet zetten.

Misschien is jouw probleem niet de motor maar je onderhoudsadres?
 
Laatst bewerkt:
Sinds afgelopen zaterdag de eigenaar van een F800S uit 2006 met 31k op de klok.
Omdat ik absoluut weer een snelle motor wou hebben (ik had een rode Honda VTR SP1) maar met een wat vriendelijker zithouding dan de SP1 heb ik gekozen voor een rode uitvoering (Rood is altijd sneller :+ )

Verder zit de hele riedel aan opties er op, op de bandenspanning na
Ik moet zeggen dat het een heerlijke motor is om op te rijden want na een rit van 2½ uur totaal geen last van rug of polsen :t
Ook qua vermogen dik voldoende ondanks dat ik wat "meer" gewend was, en het geluid van de Akra is ook zeer mooi maar toch beschaafd (in tegenstelling tot de SP1 :') )

1 klein nadeel: de zit is toch iets aan de hoge kant voor mijn lengte maar het verlaagde zadel is onderweg dus eens kijken of het dan beter word.

:W

0QJ536f.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vraag inmiddels elders beantwoord :)

Ook maar gelijk een vraagje want zoekopdrachten op "led" levert van alles op behalve wat ik zoek B|

Ik wil graag de knippers vervangen voor LED verlichting, moet ik hiervoor beslist naar de dealer om b.v. canbus aan te passen en/of weerstanden laten plaatsen of is dit iets wat je zelf kunt doen?

Ik vind eerlijk gezegd €40,- per lichtje (ex inbouw) een nog al fors bedrag :/ (of had ik geen BMW moeten kopen en gewoon Japanner blijven rijden }) )
 
Laatst bewerkt:
Hallo Allemaal,
na een periode van fanatiek Honda rijden (CB1000R) een tijd door omstandigheden heel weinig gereden heb ik besloten de CB te verkopen en te kijken naar wat anders, iets waar ook een passagier fatsoenlijk mee kan en ook wel iets aan bagage. Ik ben niet heel erg lang met mijn 1.73. Ik kwam uit op een F750GS
Proefritje was erg prettig :]
Zijn er hier ook al mensen met ervaringen met deze machine? Zwakke of aandachts punten?

Thx alvast.
Groet
Maarten
 
Laatst bewerkt:
He Maarten,
Ik heb ondertussen 1500 km op mijn F750GS. Ik ben meer dan tevreden al vind ik een hoger scherm een must. Wegligging, rijgedrag en vooral het verbruik zijn de opvallende plus punten. Zou hem zo weer kopen... Negatief kan ik uiteraard nog niets bepalen. 😏
 
Hi Scootboy,
thx voor je reactie. Heb jij die automatische dempingregeling er op zitten? Proefmodel had dat wel maar ik weet niet hoeveel "minder" de gewone demping is.
 
de normale demping is niks minder, alleen die zal je handmatig moeten verstellen met een draaiknopje/schroefknop ipv met het knopje op je stuur
 
Hallo mederijd(st)ers,

Sinds kort ben ik overgestapt van een BMW R1200RT naar de F800GT. Helaas nog niet veel kunnen rijden maar de keren dat ik weggeweest ben, was geweldig. Wat een heerlijke motor.

Ik ben nog zoekende naar een verhoogde ruit ivm lichamelijke klachten. Helaas voldoet de ruit die er nu op zit (Puig 61) met een opzetruitje van Wunderlich nog niet helemaal. Dus tips zijn welkom. *D
 
Welcome Lady.

Maar die ruit van de GT...
ik kan MDI uit Ravenstein aanbevelen: mag je lekker uitproberen en proefrijden.

Voor de ST indertijd: kleiner=beter, met klein ruitje had ik geen turbulentie meer, maar gewoon "normale" wind op de helm. voor de GT: heb ik nu iets kleinere ruit gevonden den daar een opzetding (horizontaal) opgezet: minder turbulentie. Als je echt achter een "grote" ruit gaat zitten: reken bij snelheiden >120 op turbulentie en trillen van de ruit.
Maar ruitjes zijn per persoon verschillend...
Success met zoeken en laat weten hoe het afloopt.
 
Hoi Maarten,
Ik heb geen ESA vermits ik altijd alleen rij. Wel heb ik tot volle tevredenheid het OSCO-systeem (ketting smeerder) van BMW laten monteren. Voor het overige is het een full-option...
Proficiat met de aankoop 😉
 
Dank u. De osco had ik ook op de cb1000r fijn systeem. Komt hier ook nog wel op.

Ik heb wel gekozen voor de optie pakketten. Sommige opties hadden niet perse gehoeven maar ik wilde hem snel hebben en deze was de enige witte met de uitrusting die ik wilde hebben. (Plus wat meer). :+
(Enige wat hij niet heeft is dat digitale dashboard en handkappen.)
Anders moest ik wachten tm week 39 ;(
 
Laatst bewerkt:
Turbulentie blijft toch een terugkerende klacht bij de F800GT. Met mijn 1.93m had ik die klacht ook. Meerdere Madstad schermen geprobeerd, maar helaas nog steeds turbulentie. Opzet schermpje idem dito.

Ik heb tegenwoordig een ZTechnik VStream Sport windscherm en die bevalt mij erg goed. Turbulentie is nu bijna helemaal weg.
 
Hoi Maarten,
Ik heb geen ESA vermits ik altijd alleen rij. Wel heb ik tot volle tevredenheid het OSCO-systeem (ketting smeerder) van BMW laten monteren. Voor het overige is het een full-option...
Proficiat met de aankoop 😉

Denk dat je een scottoiler bedoelt.. :P
 
Als ik het zo lees, zijn jullie allebei voor een kleiner scherm gegaan?

Mijn probleem is dat ik geen wind op mijn helm wil en kan hebben ivm nekklachten. Dus als mijn nek teveel klappen krijgt of constant onder een soort spanning staat door de wind, krijg ik last en daardoor migraineaanvallen. En misschien ben ik ook teveel verwend door altijd achter een hoog scherm te hebben gereden en altijd met mijn vizier open. 😁

Maar die madstad ken ik niet dus ik ga die eens bekijken. Mijn dealer is overigens ook aan het zoeken naar een oplossing.
 
Ik ben idd voor een kleiner scherm gegaan, omdat dat in de regel - geen idee waarom - voor minder turbulentie schijnt te zorgen. Maar daardoor wel weer wat meer windgeruis.
De Ztechnik heb je in 3 maten, Sport, Touring Medium en Touring Tall. Kijk maar even op de site van bikersbuyit.com.
 
Dank je voor je reactie. Ik heb op de site gekeken en heb nu mijn dealer gevraagd mee te kijken naar Ermax die nog hoger is dan het Puig scherm dat ik nu heb. Hij gaat hem bestellen. Ik ben benieuwd en houd jullie op de hoogte. Fijn weekend alvast. :)
 
Zijn er hier meer mensen met een -kennelijk- snel leeglopende voorraad aan koelvloeistof? Mijn reservoir lijkt snel (en kurkdroog) leeg te lopen.
Daarbij is vanaf de buitenkant nauwelijks te zien of er nog vloeistof in zit...
 
Ik mag hopen dat er bij mij niks uitloopt, anders direct naar de dealer :P
Vandaag werd hij afgeleverd aan huis en heb ik mijn eerste 90 km op de klok gezet. Wel een beetje wennen met de quickshifter zowel op als terug

Loopt al best wel mooi soepel. :]
 
Als ik het zo lees, zijn jullie allebei voor een kleiner scherm gegaan?

Mijn probleem is dat ik geen wind op mijn helm wil en kan hebben ivm nekklachten. Dus als mijn nek teveel klappen krijgt of constant onder een soort spanning staat door de wind, krijg ik last en daardoor migraineaanvallen. En misschien ben ik ook teveel verwend door altijd achter een hoog scherm te hebben gereden en altijd met mijn vizier open. 😁

Maar die madstad ken ik niet dus ik ga die eens bekijken. Mijn dealer is overigens ook aan het zoeken naar een oplossing.

Kijk ook eens naar een Givi Airflow. Niet moeders mooiste, maar in de praktijk vaak effectief gebleken door de verstelbaarheid.
 
Kijk ook eens naar een Givi Airflow. Niet moeders mooiste, maar in de praktijk vaak effectief gebleken door de verstelbaarheid.

Dank je, deze houd ik in gedachten. De dealer heeft een ermax in bestelling voor mij. Als die toch niet is, wat ik er van verwacht, id dit de volgende om uit te proberen.
 
Helaas bestaat de airflow niet voor de GT. In overleg met de dealer gaan we eerst de hoge versie van de Givi proberen. Als dat het niet is, dan bestel ik de Ermax.
 
Helaas bestaat de airflow niet voor de GT.

Jammer, de airflow is vaak effectief. Zo'n schuifpui als op de RT's vind je niet op middenklasse toermotoren. Mijn ervaring is dat een hogere ruit niet altijd helpt, de breedte is net zo belangrijk. Vaak is de enige oplossing op een hogere ruit zo'n opzet spoiler om gebulder te voorkomen.
Succes met je zoektocht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan