BMW F-Reeks Topic deel III

Verschil voor zover ik weet tussen de F800GS is het volgende:

F800GS heeft spaakwielen, F650GS heeft 'normale' velgen
F800GS heeft een 21" voorvelg, F650GS heeft een 19" voorvelg
F800GS heeft een upside down voorvork, F650GS heeft hem downside up.
F800GS heeft +- 85PK, F650GS heeft +- 72pk

De F650gs is een soort geknepen versie van de F800gs. Verder is de F800GS offroad gericht, vandaar ook de 21" voorvelg en de upside down voorvork.


thx, de 650 lijkt voor mij dan toch meer geschikt gezien ik veel snelweg ga zien ermee. Ik kijk ook naar de Triumph tiger 800
 
Nee ik heb gewoon mijn eigen vertrouwde BMW terug gekregen. :) Het betreft de dempers die in de poulies zitten, zonder nieuwe banden. Riem ong 360 voorste poulie 300, achter ong 360, dempers ong 150 incl. montage 1500eu. Grote beurt 550
quote]MotoMarz schreef op 02 juni 2018 @ 20:37:

[...]


Jeetje, dan kreeg je toch wel een nieuwe motor terug in plaats van je eigen?

Wat voor dempers bedoel je?
Neem aan dat er ook nieuwe banden bij zaten dan?~[/quote]
 
Verschil voor zover ik weet tussen de F800GS is het volgende:

F800GS heeft spaakwielen, F650GS heeft 'normale' velgen
F800GS heeft een 21" voorvelg, F650GS heeft een 19" voorvelg
F800GS heeft een upside down voorvork, F650GS heeft hem downside up.
F800GS heeft +- 85PK, F650GS heeft +- 72pk

De F650gs is een soort geknepen versie van de F800gs. Verder is de F800GS offroad gericht, vandaar ook de 21" voorvelg en de upside down voorvork.

Er zit ook een verschil in de overbrengverhoudingen en de F800GS ziet er veel stoerder uit. ;)
 
De F800R stuurt heerlijk! gooi/smijt ding. lekker raggen.
De GS met dat 21inch wiel: moet je soms wat aan trekken, maar die 21" natuurlijk wel handig in ruw terrein.

ik had gisteren even een F800 moment.. de politiie in Bulgarije die een HOG event begeleidde met F-jes...
pdv_moto in "Mooi Weer Rijden...."
 
Laatst bewerkt:
De voorvering van de GS modellen is ook gemaakt van fietspompen of zoiets. Als je alleen maar op de weg rijdt is een R een betere keus.
 
Gisteren over de 40.000 kilometer gegaan :] Benieuwd wat de 40k beurt gaat kosten, dat is het grootste onderhoud.

Nog niemand met de 750 of 850 gaan testen?
 
Vorige week stonden de nieuwe F750/850GS voor de deur bij BMW Meeusen. Deze demo’s kon je testen bij interesse in het concept.
Als ex RS/RT/GS/LT- rijder liet me dit aanbod niet onbetuigd en zodoende was de dag nadien het moment daar. Door rugproblemen was de 850 net iets te hoog om ‘gezond’ op te stappen maar de 750 was de handschoen die me perfect paste… :t
Een rit van enkele tientallen kilometers leerde me dat deze machine me onmiddellijk beviel. Quasi perfecte zithouding voor mij, geen stugge vering en erg vlotte motor, vooral onderin (- 6000 rpm) is het rijgedrag erg soepel en aangenaam zeker gezien de bijna maagdelijke kilometerstand (272?).

Na een uurtje ‘Rijplezier’ met hoofdletter maakt hij een grote kans mijn nieuwe vriend te worden, alléén windturbulentie in het midden van de helm en een hard smal zadel (houten zitvlak) zijn bemerkingen die aangepast kunnen worden. Een verhoogde ruit is leverbaar en door het meer motorrijden komt de zit wel weer in orde al is een comfortzadel eveneens leverbaar.

Uit ervaring weet ik dat een tweecilinder mij beter ligt dan een zoemende of fluitende meercilinder die toch steeds maar te snel, snel rijdt… Waarom geen boxer meer, te zwaar of te hoog en voor de R1200R een zithouding die me mijn rug kost…
Nog even eega overtuigen en misschien staat er weer een BMW-vriend in de garage?
 
Laatst bewerkt:
De proefrit liet me niet los. Nog eens langs geweest bij de dealer en ja, een 750 besteld. Hopelijk kan ik rijden voor einde juli...
Het windscherm reeds laten vervangen door een Wunderlich exemplaar en topkoffer laten voorzien. Tanktas nog niet leverbaar. 😊
 
Eervolle Vermelding voor Simako Elst.

Vrijdagmiddag onderweg van Amsterdam naar Mainz.
Kwam op de A12 vlak voor Arnhem een stuk plastic los. Trilde tegen been.
Zo te zien schroefje(s) weg...
Met gereduceerde snelheid maar even omgereden via Elst,
ik wist Simako nog te vinden want die hebben ooit, 2015, voor de ST een Riem vervangen...

Inderdaag: schroefje onderop losgetrild. 5min. Gelukkig niets ernstigs.
Niet eens tijd voor Koffie gekregen. Kon direct Verder.
2 reserve schroeven mee - Dank!
(die schroeven en wat bouten zitten normaliter in zwaar-spul-anti-wobble tanktas,
maar, Stom, tanktas is onpraktisch als je in Rdam en Adam moet zijn)

Nog even kort praatje gemaakt, maar ik vermoed: Druk-druk-druk - Seizoen he.
Gelukkig hadden/maakten ze tijd om even te kijken.
(heb ik bij BMW-Dealer in bv Villach wel eens anders meegemaakt...)

Is Zeer Geslaagd Weekend geworden.
Mede Dankzij Simako.

Zie rare draai bij Arnhem, en zig-zag bij Koln om weer op de 3 te komen.
Uiteindelijk ruim op tijd voor 1e verkennende ronde rond "bad schwalbe".
a320793575bf89429b2c15e5b5375aec
 
Gisteren over de 40.000 kilometer gegaan :] Benieuwd wat de 40k beurt gaat kosten, dat is het grootste onderhoud.

Nog niemand met de 750 of 850 gaan testen?

Heb bij een dealer in Frankrijk (Annecy) een quote van 900 euro gekregen voor de 40K beurt. Zeg niet dat je daar heen moet, maar dan heb je in ieder geval iets van een getal.

Had aangevraagd voor de 20K beurt (daar is die van mij in een week of 6 aan toe) maar dat terzijde :') (20K komt uit op 400 euro in Frankrijk (rondom Genève) by the way).
 
~
Gisteren over de 40.000 kilometer gegaan :] Benieuwd wat de 40k beurt gaat kosten, dat is het grootste onderhoud.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Ik heb de 40000 beurt bij Molenaar laten doen voor €285. Dit was incl. bougies;olie;remvloeistof en oliefilter. Riem was niet aan vervanging toe.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik ben van plan om een F800S te kopen maar aangezien ik een lengtebeperking heb (mooi woord voor een kleine opdonder) was ik benieuwd of er hier iemand is die ook zo'n 1.65 is en mij kan vertellen of je dan met het standaard zadel en vering nog met beide voeten redelijk aan de grond komt?
 
Hallo,

Ik ben van plan om een F800S te kopen maar aangezien ik een lengtebeperking heb (mooi woord voor een kleine opdonder) was ik benieuwd of er hier iemand is die ook zo'n 1.65 is en mij kan vertellen of je dan met het standaard zadel en vering nog met beide voeten redelijk aan de grond komt?

Dat is vooral afhankelijk van je beenlengte.
De zitting is op zich wel zo gemaakt dat de kans aanwezig is dat het past.
Verlaagd zadel is trouwens ook gewoon verkrijgbaar.
 
\
Gisteren over de 40.000 kilometer gegaan :] Benieuwd wat de 40k beurt gaat kosten, dat is het grootste onderhoud.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Ik heb de 40000 beurt bij Molenaar laten doen voor €285. Dit was incl. bougies;olie;remvloeistof en oliefilter. Riem was niet aan vervanging toe.

Ik was 993 euro kwijt... -O- Maar het is genoeg geweest nu. Haynes aangeschaft.

Garantie, een vergiftigd geschenk :X
 
Dat is vooral afhankelijk van je beenlengte.

binnenbeenlengte van 75cm, vrij lange stelten voor een "klein" iemand ;)

Verlaagd zadel is trouwens ook gewoon verkrijgbaar.

Ja zag ik maar was gewoon benieuwd of dit model motor (en/of merk) te boek staan als "hoge" motoren
Aprilia en KTM b.v. hoef ik (zonder aanpassingen zoals zadel of vering) niet eens naar te kijken :/ terwijl Ducati en Honda over het algemeen een goede hoogte voor mij hebben, mede omdat het standaard zadel bij die merken relatief smal is
 
Laatst bewerkt:
binnenbeenlengte van 75cm, vrij lange stelten voor een "klein" iemand ;)Ja zag ik maar was gewoon benieuwd of dit model motor (en/of merk) te boek staan als "hoge" motoren
Aprilia en KTM b.v. hoef ik (zonder aanpassingen zoals zadel of vering) niet eens naar te kijken :/ terwijl Ducati en Honda over het algemeen een goede hoogte voor mij hebben, mede omdat het standaard zadel bij die merken relatief smal is

Met vrij lage stelten gaat het vast wel lukken.
M'n vrouw kan met haar 1.57m op mijn F800ST met standaard zadel en vering net met haar tenen bij de grond.
 
Ok, bedankt! dat geeft mij wel een aardige indicatie. Dit weekend maar eens gaan kijken en proefrijden :)
 
onderhoud: ik blijf bij (een) garage, heb daar niet de kennis en ervaring voor.

Problemen.. niet heel ernstig, maar wel (te)veel kleinigheden.

Aantal schroeven en bouten kwijtgetrild
Na pakweg 30K is-tie ingereden, en loop de motor wat soepeler (of ik ben er aan gewend..)
Keerringen vervangen bij 50K
Accu is vervangen omstreeks 60K
(nog twee keer in 1 week mee stilgestaan, want garages hadden %$#@! "geen tijd", maar wel "onder garantie")
heel veel gloeilampen, altijd maar die LAMP-melding.
(eergisteren remlichtlampje stuk, gisterochtend lijnrecht om 0800 naar houtrust)

Zie verder eerdere belevenissenin dit draadje..
 
Terug
Bovenaan Onderaan