BMW F-Reeks Topic deel III

Mijn zadel van Topsellerie paste zonder problemen. Ik heb ook zo'n alarm kastje eronder zitten. Blijkbaar heeft iemand bij Bagster zitten slapen.
 
ja, of de positie van het alarm verplaats in der jaren? Ik denk van niet.. Heb je het zadel nieuw gekocht, op bouwjaar?
Ik heb op dit moment een bagster zadel gekocht voor de f800gt. Dit zadel blijkt niet te passen door het kastje van alarm.
Zijn er meer mensen dit hebben ervaren?
Is er nog een simpele oplossing voor dat ik ga zagen in het zadel😂.

Mijn zadel van Topsellerie paste zonder problemen. Ik heb ook zo'n alarm kastje eronder zitten. Blijkbaar heeft iemand bij Bagster zitten slapen.
 
De positie van het alarm is origineel. Bij nader onderzoek zit er verschil in bagsterzadels die als “aftermarket “ gekocht kunnen worden. Dat zijn de bagster (ready seats)En de types waarvoor je je oude zadel in leverd. Die laatste past altijd.
 
Vast al eens voorbij gekomen, maar kon het zo snel niet vinden.

Heeft iemand ervaring met de vorkpoten seals? Mijn F800S is in één rit van keurig droge poten naar alle-vorkolie-eruit-dumpen gegaan.
Voor de duidelijkheid, de binnenpoten zijn volledig zonder pitting. Denk dat het nog de originele 2010 seals zijn die het gewoon opgegeven hebben. Motor heeft 27.000 gelopen.

Ik zit nog te twijfelen tussen de drie opties:

-Zelf doen. Al met 3 voorgaande motoren gedaan. Blijft altijd een rotklus, dus probeer het te vermijden.
-Vorkpoten zelf demonteren en die naar de garage brengen. Maar volgens mij is de voor-as een speciale XXL maat inbus nodig? Heb geen WPHB.
-Motor wegbrengen naar de garage. Kost meer tijd voor de garage dus dan heeft men pas laat tijd + kost veel. Iemand een idee van de kosten?
 
Welk stukje maakt het een rotklus?

Vooras, ik kan me niet herinneren een inbus te gebruiken.

Beilen is niet zo ver weg, dus ik kan best een keer helpen als je wilt.
 
Hoi hoi,
Vage vraag hier: Ik heb zaterdag een tweedehands f800r uit 2011 opgehaald. 150 km naar huis gereden, zonder problemen, prima fiets, heel blij mee. Onderweg nog een paar keer gestopt en weer gestart, alles prima. Eén dag later: Hij start niet.

Bij contact gaan alle controlelampjes netjes branden, maar bij drukken op de startknop gebeurt letterlijk niks. Ook geen foutmeldingslampje oid. Een beetje alsof er een killswitch aan staat, maar de killswitch zit in de startknop dus dat is het niet.
- accu eruit gehaald, opgeladen, maar die lijkt prima ( optimate gaf geen probleem en was binnen een half uurtje weer groen)
- getest in neutraal, met en zonder sidestand omhoog, met en zonder koppeling ingetrokken, geen verschil.
- beide sleutels geprobeerd
- ik heb letterlijk niks anders gedaan dan hem zaterdag voor het huis geparkeerd en er een slot omheen gedaan en een hoes erover gegooid...

Ben ik heel blond en zie ik iets over het hoofd? Morgen meteen dealer bellen, maar iemand een hint? Dank!
 
Jammer, dat zou de eenvoudigste oplossing geweest zijn. Lijkt me dat je verder alle voor de hand liggende zaken hebt geprobeerd; kill switch (altijd rot geintje van collega's), jiffy, koppeling, neutraal en accu opladen. Voor zo'n geval ben ik blij dat ik pechhulp aan huis heb. Die lui zijn daar verbazend snel uit.
 
Laatst bewerkt:
Als ie heel duur is dan zou ie toch ook heel goed moeten zijn? Ik ben natuurlijk naïef.
Hopelijk heeft TS nog garantie. Als noodoplossing een beetje contactspray of bij gebrek daaraan WD40?

Net even gegoogled en ik zie inderdaad een hoop problemen met de startknop voorbij komen. Hoe krijgen ze het voor elkaar?
 
Laatst bewerkt:
Kijk er niet gek van op als die GS zadels ook gewoon op de GT passen. Ik heb onlangs bij Boonstra een standaard zadel van de F800R gekocht (100,-) omdat ik de hoogte van het comfortzadel niet zo prettig vond. Volgens alle specificaties zou het niet passen maar het past keurig. Dus als dat achterdeel van de GS, GT en R gelijk zijn kan je wel eens mazzel hebben.
Is dat het comfort zadel (hoog)van bmw zelf wat je niet bevalt? Ben je bereid die te verkopen?
 
Is dat het comfort zadel (hoog)van bmw zelf wat je niet bevalt? Ben je bereid die te verkopen?
Inderdaad het comfortzadel van BMW. Maar, ik heb het lagere (en hardere) standaard zadel een tijdje geprobeerd en toch weer terug het comfortzadel er opgezet. Zit op de langere afstanden toch echt een stuk fijner. Ik ga die dus niet verkopen, sorry
 
Ik heb binnenkort (volgende week) een bagster comfortzadel te koop (en een AC Schnitzer uitlaat voor een S/ST). Ik zal zodra het lukt een piccie posten. Misschien ook nog stuurverhogers maar weet ik niet zeker...
 
Als ie heel duur is dan zou ie toch ook heel goed moeten zijn? Ik ben natuurlijk naïef.
Hopelijk heeft TS nog garantie. Als noodoplossing een beetje contactspray of bij gebrek daaraan WD40?

Net even gegoogled en ik zie inderdaad een hoop problemen met de startknop voorbij komen. Hoe krijgen ze het voor elkaar?
Yup er is zelfs een terugroepactie geweest in volgens mij 2013. Net te laat want ik stond 's avonds laat bij m'n zus en toen wilde die niet starten.
Afgesleept naar de dealer, en een maand moet wachten op een stom schakelaartje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan