BMW F-Reeks Topic deel III

Ik vermoed dat de R meer een afgeleide is van de GS dan van de GT
Dat de GS een ketting heeft kan ik me indenken. Als je offroad gaat lijkt mij een ketting beter bestand tegen steentjes etc dan een ketting.
Zowel de GT als de R zijn wegmotoren dus waarom dan niet dezelfde aandrijving?

Edit: Typo
 
Welke hugger heb je besteld en waar?
Was ook al van plan om een hugger te plaatsen .

Screenshot_20210818-174941.jpg
 
Ok, gevonden.
Dit artikel zag ik bij meerdere winkels aangeboden worden en scheelde onderling niet zo heel veel.

Het achterspatbordje bij de kentekenplaat heb ik bij Boonstra vandaan. Zo ben ik wel aardig anti-blubber ;)
 
Ik heb mijne er na enkele jaren terug afgeschroefd.
looks waren prima, functie ook maar ik merkte dattie tegen de benzinetank komt bij diep inveren. ik Merkte het vooral nadat ik 2 up ben Gaan rijden met mijn vriendin. Achterdemper laten aanpasSen met preload regelaar en het tot op de bumpstop inveren is minder maar valt nog wel voor. Zodus de hugger ligt voorlopig in de garage.
wellicht als ze zelf begint te rijden kan‘ie er weer op
 
Ik heb mijne er na enkele jaren terug afgeschroefd.
looks waren prima, functie ook maar ik merkte dattie tegen de benzinetank komt bij diep inveren. ik Merkte het vooral nadat ik 2 up ben Gaan rijden met mijn vriendin. Achterdemper laten aanpasSen met preload regelaar en het tot op de bumpstop inveren is minder maar valt nog wel voor. Zodus de hugger ligt voorlopig in de garage.
wellicht als ze zelf begint te rijden kan‘ie er weer op
Voor mij zal de situatie van iemand achterop zich eigenlijk nooit gaan voordoen en tegen de tijd dat bijvoorbeeld m'n zoontje oud genoeg is (nu bijna 3) om eens een rondje mee te willen heb ik waarschijnlijk alweer een andere motor ;). Maar dank voor de tip
 
Steeds meer motoren worden steeds kariger voorzien van spatborden. Meer modieus dan functioneel als je het mij vraagt. Daar ik best veel rijd en daarom ook wel in de regen onderweg ben heb ik een voorspatbordverlenging en een hugger gemonteerd en zelfs het achterspatbord verlengd. Dat verlengstuk is een BMW artikel (nr: 71607694184). Daarmee blijft het allemaal behoorlijk schoon en dat bevalt me prima. Bijkomend voordeel is dat de uitlaatbochten netjes blijven.
 
Zo, daar zit ie dan👍

Werd aangeboden als spatbord voor een F800R maar past exact.
IMG_20210822_104357~2.jpg

Een spatbord van de ST ziet er nét iets anders uit maar zou ook moeten passen.
Screenshot_20210822-131451.jpg
 
Wat is eigenlijk de filosofie achter het feit dat de R (en GS) een ketting aandrijving heeft en de GT een riem?
Omdat de GT een toermotor is, en een riem is onderhoudsvrijer dan een ketting.

Overigens ondertussen 30.000 km met een zelfgeplaatse DID set op mijn F700GS. De sets van BMW zelf gingen steeds maar 20.000 km mee...
 
Ik had het me bij de aankoop van de F800GT nog zó voorgenomen: Géén oeverloze updates meer maar de motor accepteren zoals ie is..
d5109st_2.jpg

Niet gelukt🤦

Givi scherm besteld. Is 17,5cm hoger dan het OEM scherm met bredere "flappen" waardoor handen beter uit de wind zitten. Geen idee of het wat is, we gaan het meemaken
 
Grappig,
Ik had op de ST het touring scherm, onderdeel van het touringpack met de complete kofferset
toch nog 2dehands het lagere standaard scherm van een S gekocht omdat ik dan echt veel minder in turbulente wind zit met m’n helm. Dus gewoon in de rijwind. bevalt Me veel meer.
 
  • Leuk
Waarderingen: *RW*
Grappig,
Ik had op de ST het touring scherm, onderdeel van het touringpack met de complete kofferset
toch nog 2dehands het lagere standaard scherm van een S gekocht omdat ik dan echt veel minder in turbulente wind zit met m’n helm. Dus gewoon in de rijwind. bevalt Me veel meer.
E.e.a. zal ook afhangen van je eigen lengte / verhoudingen en zitpositie, denk ik.

Van wat ik heb ontdekt (maar hou me ten goede) is het GT touringscherm 13,5cm hoger dan het standaard scherm. Dat zou bij mij waarschijnlijk ook nadelig(er) uitpakken (heb wat ervaring met spoilertjes).

Dit scherm komt echter 17,5cm hoger te staan, waarmee ik verwacht/vermoed/aanneem dat het precies wél goed uitpakt.
 
Ik had hetzelfde probleem. Een touring scherm op mijn ST800, maar bij Boonstra een origineel schermpje gehaald omdat ik gek werd van de turbulentie.
En dat met een Schubert helm en maatwerk oordoppen.
 
  • Leuk
Waarderingen: *RW*
Daarom hoop ik met dit GIVI scherm wel uit de voeten te kunnen omdat die maar liefst 17,5cm hoger is dan OEM. Hier nog een voorbeeld van dat scherm. Het is een serieus hoog ding
bmw-f800gt-salon-polska-maksymalnie-walbrzych-536209000-1.jpg


Een Puig tourscherm bijvoorbeeld, die er in mijn ogen een beetje gek uitziet als een hoge hoed, is "maar" 14cm hoger dan het OEM scherm en daarmee verwacht ik inderdaad in de herrie zone terecht te komen.
Screenshot_20210824-072157~2.jpg


Ik hoop degelijk vergeleken te hebben, de praktijk zal het leren. Verwacht het medio september te hebben
 
Ben benieuwd naar je ervaringen met het hoge scherm. De winddruk zal sowieso afnemen, maar de herrie?
 
Daarom hoop ik met dit GIVI scherm wel uit de voeten te kunnen omdat die maar liefst 17,5cm hoger is dan OEM. Hier nog een voorbeeld van dat scherm. Het is een serieus hoog ding Bekijk bijlage 1668723

Een Puig tourscherm bijvoorbeeld, die er in mijn ogen een beetje gek uitziet als een hoge hoed, is "maar" 14cm hoger dan het OEM scherm en daarmee verwacht ik inderdaad in de herrie zone terecht te komen.
Bekijk bijlage 1668724

Ik hoop degelijk vergeleken te hebben, de praktijk zal het leren. Verwacht het medio september te hebben
Ik heb deze er op zitten met opzetruitje. Zit nog vollop in de herrie met mijn 170 cm lengte.;(
 
Ik heb deze er op zitten met opzetruitje. Zit nog vollop in de herrie met mijn 170 cm lengte.;(
Ja, kom je nú mee...

Geintje natuurlijk.😉

Ik ben 179cm maar het maakt nogal verschil of de meeste van die centimeters boven of onder de billen zit. Oftewel, lengte bovenlichaam is in dezen de belangrijkste factor, niet de totale lengte.

Ik laat het t.z.t. weten👍
 
Als het een beetje op het standaard rek lijkt, 2 boutjes per kant
Er zal toch wel een papiertje met wat instructies bij zitten?
 
OK, mevrouw Dirk wil graag handkappen (feitelijk bescherming tegen evt koude rijwind) op haar F800GT van 2013 voor de trip naar Denemarken eind september ('".... het mocht eens koud worden en stel dat mijn handschoenen niet voldoende beschermen...."), maar ik kan er helaas geen vinden die specifiek voor dit model is. Zijn er hier mensen met handkappen op de F800GT, evt universele?

Ik heb wel de ACERBIS DUAL ROAD gevonden, en daar staat de F800GT niet bij, wel de F800ST. Is dat een waarborg?


ACERBIS DUAL ROAD WHITE.jpg


Haar F800GT is wit dus de keus is snel gemaakt, als 't past natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan