DJ.Verhulst
BMW R1200GS 2011
- Onderwerp starter
-
- #26
Dat laatste schijnt bij de F800 niet helemaal waar te zijn. De akropovic schijnt 5 tot 10 pk meer te realiseren (volgens testen).
Maar ik denk dat de meesten (ik iig) een andere uitlaat kopen vanwege geluid (en in mindere mate de looks).
Onlangs een F800 GS meegekregen bij een servicebeurt van mijn K12.
Uitermate plezierig rijden op zo'n F! Wanneer ik dichterbij mijn werk zou wonen wist ik het wel, dan ging de 1200 de deur uit. Helaas lijkt me de bescherming tegen de elementen bij de F wat tekort schieten om elke dag 120 km te rijden.
Voor de trot naar het werk 150 km bevalt de F800ST uitstekend. Traag is ie zeker niet te noemen en het verbruik valt best mee.ik rijd elke dag 110km en vind het meevallen.
Het is wel een stuk minder dan mn 1150rt die ik hiervoor had, maar wel goed te doen vind ik. En het scheelt een berg benzine.
Als het hard waait dan is het wel wat spannender, maar omdat hij licht is ook wel makkelijk te corrigeren. Met de zware RT was dat toch wat heftiger omdat die helemaal veel wind ving.
Zelf zou ik niet zo snel een GS nemen vanwege de ketting. De riemaandrijving van de ST bevalt prima.
Voor de trot naar het werk 150 km bevalt de F800ST uitstekend. Traag is ie zeker niet te noemen en het verbruik valt best mee.
Maar volgend jaar zal ik wel kijken voor een nieuwtje in een zwaardere categorie. Waarschijnlijk de k1600.
Ik had het gezien!Ik rij weer elke dag, wat is het probleem?Volgende week nog wel een (hopelijk) kleine vorstperiode
Ik rijd ook al sinds eind januari (en gestopt halverwege januari vanwege wintersport)...
wat is het probleem? gewoon rijden met die hap!
Afgelopen zondag ook nog een kleine 300 km gereden. Het was vrij lekker weer met af en toe wat motregen.
Ik reed nu op de 1200GS maar ik zal binnenkort de F800S maar weer eens starten. Eerst nog even de BMW S/R motorspoiler monteren.
Ola, ik haak hier maar even aan.
Heb nu een paar maanden een Scarver gehad maar "nothing but trouble": start-problemen en defecte temp-sensor.
Ga hem deze week inruilen tegen een F800ST. Ze hebben er 1 staan uit 2009 met 15.000km en 1 uit 2006 met 30.000km. Beiden hebben ABS en handvatverwarming.
Weet iemand van jullie of er tussen die modeljaren significante verschillen bestaan?
Mijn fietsie is weer terug naar de dealer...
Bij de proefrit had ik aangegeven dat de motor trilde/bonkte bij het remmen. Alsof de schijven krom waren! Ze hadden er dus nieuwe schijven opgezet, maar van het weekend ben ik wezen rijden maar het gebonk zat er nog!vertel?
Ja, inderdaad! Dat zou zeker toevallig zijn. Maar ze lossen het vast wel op! Al hoop ik wel op korte termijn....het mooie weer komt (of is er al) aan! En ik wil rijden!de nieuwe schijf ook krom? da's wel erg toevallig toch?
hopelijk wordt het snel opgelost!
JR
ik heb geen idee...... de bmw is wat mij betreft ook een super allrounder!
die SZR van je had trouwens ook al eens mijn aandacht maar geloof dat m'n 1,93 niet helemaal combineert....
Ja, een aantal dingen die achteraf kan gebeuren maar ook een aantal zaken waarbij dat niet kan (zoals de zuigers met een langere rok en de andere cilindercoating) dus als je je de aanschafprijs kunt veroorloven is de 2009 zeker een betere keuze.
Als je meer wilt weten: zie de twee fora in mijn sig.