BMW F800 S/ST/GS/R/GT topic deel II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok. Stopped met draaien in file. Startmotor wil niet meer rond. Display zegt EWS. Laatste 2 starts zeer moeizaam en na start bolijkbaar compu reset. Km stand 143334. Sta aan E17, oostwaarts. 1000m voor afslag Zweindrecht. Touring gebeld. Zucht. Altijd wat.

EWS... ring aan het contact kapot die met de sleutel 'communiceert' en die de motor toestemming geeft te starten.

Geen reparatie die je langs de kant van de weg kunt uitvoeren.
Probeer... sleutel eruit, op afstand houden, accu loskoppelen, accu weer aansluiten en sleutel er nog eens in.

Met veel geluk is het slechts een hapering maar er zal toch naar gekeken moeten worden.
 
EWS... ring aan het contact kapot die met de sleutel 'communiceert' en die de motor toestemming geeft te starten.

Geen reparatie die je langs de kant van de weg kunt uitvoeren.
Probeer... sleutel eruit, op afstand houden, accu loskoppelen, accu weer aansluiten en sleutel er nog eens in.

Met veel geluk is het slechts een hapering maar er zal toch naar gekeken moeten worden.


Is dat nog steeds een heikel punt bij BMW die ringantenne? Echt vervelend als je daardoor blijft staan.
 
home sweet DHg, met huur-corsaatje.

Touring-diagnose: Generator stuk, accu laad niet meer op.

Gelukkig was de breakdown in Belgie, niet in Serbia of Macedonia (10 days to clear part in customs, sir.. )

Dinsdag staat-ie bij zn huisdealer (maandag dicht.. ), Ik suggereer al sinds 100K km: alternator preventief vervangen... Maar chef werkplaats steeds: zolang alles werkt, niet aankomen...

We gaan het zien...

Anyway, was toch leuke werk-trip naar Lille, en vrijdagochtend ook nog wat van de gekte meegekregen..

http://myadventure.bike/Trips/187

Vrijdag middag de Scheepsliften en het hellend-vlak eens bekeken. Must-see-Belgian-Industrial-heritage.
en tja, toen op weg naar huis, bij het filefilteren vlakbij Antw.. <stilte>
 
Laatst bewerkt:
Alle zwakke ringantennes zijn toen vervangen en ik moet zeggen dat ik er sindsdien geen een meer heb gezien met die storing. Ja indien er een dealer de modificatie heeft afgevinkt, het geld heeft geincasseerd maar de betreffende reparatie niet heeft uitgevoerd, en ja die heb je er ook tussen zitten. Lege accu schiet er wel meer in storing vaak. Zodra de boordspanning weer goed is verdwijnen ook alle storingen als sneeuw voor de zon.
 
Gisterenavond terug gekomen van een weekend vol plezier!!

In totaal 811 km gedaan (vrijdag-zaterdag-zondag)met de vrienden in de ardennen en Luxemburg.

De bmw heeft het meer dan goed gedaan! Ik kan alleen maar trots zijn.

Groetjes, op naar volgend jaar!
 
Mogguh,

Ik heb vorig jaar mijn voorvorkveren van mijn F800s vervangen voor after market veren van Promoto (Wilbers) en dikkere olie erin gedaan. In mijn herinnering reed mijn motor toen een stuk beter, maar bleef hij wel nog een beetje duiken, maar nu duikt hij weer behoorlijk bij gas los en remmen.
Nu kreeg ik bij hyperpro de tip om SKF voorvorkdeals te gaan gebruiken omdat die beter over het chroom zouden lopen, en minder zouden 'plakken'. Heeft iemand dit vaker gehoord en daar ervaring mee??

En ik heb ook een nieuwe achterschok van YSS met sterkere veer in bestelling :9~ Ga ervanuit dat hij dan weer een heel stuk beter en prettiger rijdt :]
 
Wie heeft er met zijn F800GS wel eens een lekke band gehad tijdens een rit?
Hoe ging dit?
En hoe is dit opgelost?
 
Wie heeft er met zijn F800GS wel eens een lekke band gehad tijdens een rit?
Hoe ging dit?
En hoe is dit opgelost?


De band liep leeg tijdens het rijden en er is toen een nieuwe band op gezet. Er zat een schroef in het loopvlak. Het was de achterband.
 
Laatst bewerkt:
Mogguh,

Ik heb vorig jaar mijn voorvorkveren van mijn F800s vervangen voor after market veren van Promoto (Wilbers) en dikkere olie erin gedaan. In mijn herinnering reed mijn motor toen een stuk beter, maar bleef hij wel nog een beetje duiken, maar nu duikt hij weer behoorlijk bij gas los en remmen.
Nu kreeg ik bij hyperpro de tip om SKF voorvorkdeals te gaan gebruiken omdat die beter over het chroom zouden lopen, en minder zouden 'plakken'. Heeft iemand dit vaker gehoord en daar ervaring mee??

En ik heb ook een nieuwe achterschok van YSS met sterkere veer in bestelling :9~ Ga ervanuit dat hij dan weer een heel stuk beter en prettiger rijdt :]

Ja, minder stick slip, heet dat. Maar daar gaat ie niet minder van duiken... :)
 
Mogguh,

Ik heb vorig jaar mijn voorvorkveren van mijn F800s vervangen voor after market veren van Promoto (Wilbers) en dikkere olie erin gedaan. In mijn herinnering reed mijn motor toen een stuk beter, maar bleef hij wel nog een beetje duiken, maar nu duikt hij weer behoorlijk bij gas los en remmen.

:]
Hoeveel kilometers heb je intussen gereden met die modificatie?
Je moet niet vergeten dat de werking van de vloeistof naar mate de kilometers vorderen, ook weer terugloopt.
Ervaring leert dat als je te lang wacht met verversen de werking achteruit gaat.
Daardoor zal het duiken (in meer of mindere mate) toch weer wat terug komen.
Na ± 20k zult je verrast zijn hoeveel vuil langs de seals heen glipt en zich vermengt met de vloeistof.
 
Laatst bewerkt:
Ja, minder stick slip, heet dat. Maar daar gaat ie niet minder van duiken... :)
Hmm okay

Hoeveel kilometers heb je intussen gereden met die modificatie?
Je moet niet vergeten dat de werking van de vloeistof naar mate de kilometers vorderen, ook weer terugloopt.
Ervaring leert dat als je te lang wacht met verversen de werking achteruit gaat.
Daardoor zal het duiken (in meer of mindere mate) toch weer wat terug komen.
Na ± 20k zult je verrast zijn hoeveel vuil langs de seals heen glipt en zich vermengt met de vloeistof.
7000 pas... Dus zou nog wel okay moeten zijn lijkt mij...

Maar als die seals toch vervangen worden luchtkamer ook maar iets kleiner (paar mm) maken denk ik...
 
Alle zwakke ringantennes zijn toen vervangen en ik moet zeggen dat ik er sindsdien geen een meer heb gezien met die storing. Ja indien er een dealer de modificatie heeft afgevinkt, het geld heeft geincasseerd maar de betreffende reparatie niet heeft uitgevoerd, en ja die heb je er ook tussen zitten. Lege accu schiet er wel meer in storing vaak. Zodra de boordspanning weer goed is verdwijnen ook alle storingen als sneeuw voor de zon.

Kijk, een echte expert :} ik ben ook maar een amateur, blijkt maar weer ;)
 
Laatst bewerkt:
Zo. We rijden weer.

Lekker!! (zo'n koekblikje is zeker met mooi weer toch maar behelpen, filerijden, parkeergedoe, krachtenloos bij invoegen... zucht)

Alternator en Accu dus vervangen.
opm van verkoper over: spons zit wel achter windscherm, maar nog nooit gebruikt eh?

Lunchgesprek met werkplaats + verkoper over "hoe lang doorrijden"... Voorlopig door!


en, leuk: bij invoeren km stand voor tankpas,
ik mompel" oja de kms, well, ongeveer... 1 4 3 duizend 7 5 0 ...ok...
Dame achter kassa: Zoohoo, da's best veel voor n motor.
ik: heb de garage uitgedaagd om tot 300K door te rijden.
zij: daarom zien we je zo vaak.

heheh.
 
ah. goed te zien dat topic nog leeft.


de mijne heeft trouwens net nieuwe accu en altEURnatOr...
benieuwd wat volgende manco zal zijn....

Maar Rijden doet ze wel!
 
Ga weg oma!!

Update:

Super motor en dat blijft hij ook! Echter na wat ervaring beschouw ik de vering misschien toch iets als te zacht.

En een tweede probleem dat ik had was harde en irriterende turbulentie aan de linkerkant van mijn helm...

Vandaag verwijderde ik als test eens mijn scherm (origineel BMW) en wonder boven wonder was de turbulentie erg verminderd! Al bij al content, maar ik vind hem er nu wel minder mooi uit zien.. :/

Dat een origineel scherm toch zo'n turbulentie kan veroorzaken vind ik verontrustend.
Iemand dit nog ervaren?

Mvg
 
Dat een origineel scherm toch zo'n turbulentie kan veroorzaken vind ik verontrustend.
Iemand dit nog ervaren?

Mvg
Het heeft allemaal te maken met je lengte / houding en helmtype, op de motor.
Zelf heb ik een ST met org. scherm (dus hoog) ,waarop ik een MRA X-screen sport opzet-ruitje heb gemonteerd. Mijn lengte is 1.82 mtr.
Deze zo afgesteld dat de windflow precies onder m'n helm door waait, wat een stuk aangenamer rijdt.
Maar als je op internet/ google windscherm BMW F800R en vervolgens afbeeldingen kiest, krijg je een scala aan verschillende schermen voorgeschoteld.
 
#Gray: Oh oké.. Ja dan kan alles verschillen natuurlijk...

Momenteel rij ik met een f800r dus dat is zo'n klein schermpje, 1m82 en scorpion helm exo 3000 air. Waarvan ik dus dacht dat mijn helm ongelooflijk veel lawaai maakte. :p

Er zijn inderdaad veel schermen te vinden, maar eigenlijk vind er ik er geen enkel mooi van... Ze lijken allemaal zo "opgeplakt" of te groot zoals die eerste...
 
Ga weg oma!!

Update:

Super motor en dat blijft hij ook! Echter na wat ervaring beschouw ik de vering misschien toch iets als te zacht.

Mvg
Ik krijg elk moment mijn vervangende achterschok van YSS binnen. Ik zal je op de hoogte houden mbt de ervaringen.

Heb ook de low-friction keerringen van SFK besteld dus ben benieuwd...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan