F800gs0478
Rookie
- 16 sep 2019
- 9
- 8
Net als die realtime telemetrie en dat team van 20 toptechnici die continu motor en bak monitoren, zit ook niet bij die Twingo. De zuigersnelheden en toerentallen in de huidige F1 kom je ook al in de buurt met een motorfiets met kenteken en garantie.F1 is geen vergelijk. Dat zijn motoren die max zijn uitgeknepen.
Met toerentallen ver boven 10k en zuigersnelheden die jij in je Twingo echt niet hebt.
Niets ten nadele van disaster-master, maar hier kan ik me na die paar jaar klantcontact best wel in vinden.Mijn punt is dat erg veel mensen 0 notie van techniek hebben en daar naar handelen. Jij verwacht teveel en vind ze daarom dom.
het kan net zo goed een oliedruk probleem zijn. dat de pomp genoeg druk op het systeem zet wil nog niet zeggen dat het ook overal aan komt. olie kanalen kunnen ook verstoppen met vuil of metaalkrullen uit de productie. en dat heeft niks met het productieland te maken dat gebeurt overal.Het is duidelijk geen olie druk probleem de andere lager zijn prima in orde.
Het zou een verkeerde maatvoering kunnen zijn waardoor er al teveel speling in zit met uiteindelijk dit tot gevolg.
china shipping...
Niet zo lang geleden een nieuwe Aziatische "race" krukas gezien (voor een koekblik welliswaar). Geweldige afwerking, perfecte H drijfstangen... Tot de eigenaar vlak voor montage een grof plekje zag. Plekje doorgeprikt, bleek een oliepassage te zijn waar een espressokopje aan metaalgruis en straalkogels in zat.het kan net zo goed een oliedruk probleem zijn. dat de pomp genoeg druk op het systeem zet wil nog niet zeggen dat het ook overal aan komt. olie kanalen kunnen ook verstoppen met vuil of metaalkrullen uit de productie. en dat heeft niks met het productieland te maken dat gebeurt overal.
en ja niet alle mensen zijn technisch onderlegd en kunnen geluiden goed interpreteren. zo heb ik ooit een keer een auto van iemand geleend die een paar honderd km eerder een beurt had gehad bij de dealer. ik vond er toch wel erg vreemde geluiden uit de motorruimte komen en heb de motorkap maar eens opengetrokken. bleek er geen druppel olie meer in te zitten omdat de aftapplug niet goed was vast gezet. de eigenaar had niks gemerkt.
In dat geval kun je beter doorrijden, blok in de soep rijden en vervolgens de garage aansprakelijk stellen. Nu zullen ze er waarschijnlijk nieuwe olie in doen en klaar.zo heb ik ooit een keer een auto van iemand geleend die een paar honderd km eerder een beurt had gehad bij de dealer. ik vond er toch wel erg vreemde geluiden uit de motorruimte komen en heb de motorkap maar eens opengetrokken. bleek er geen druppel olie meer in te zitten omdat de aftapplug niet goed was vast gezet. de eigenaar had niks gemerkt.
Niet zo lang geleden een nieuwe Aziatische "race" krukas gezien (voor een koekblik welliswaar). Geweldige afwerking, perfecte H drijfstangen... Tot de eigenaar vlak voor montage een grof plekje zag. Plekje doorgeprikt, bleek een oliepassage te zijn waar een espressokopje aan metaalgruis en straalkogels in zat.
Dit is IMHO zo'n typisch dingetje dat ik best vaak voorbij zie komen bij "betaalbare topkwaliteit" uit Azië. Je kan nog zulke goede machines, ontwerpjes en mensen hebben, maar zodra je gaat besparen op kwaliteitscontrole, is dit het gevolg.
Waar is die drijfstang dan.?Goed, ik heb mn f800gs vorige week vrijdag opgehaald, 'nieuw' blok eronder geplaatst door ze. Drijfstang was afgebroken, oorzaak nagenoeg onbekend..
ga er maar van uit van niet, zeker niet als ik het probleem heb ontdekt dan ga ik even mee naar de dealer om verhaal te halen en op het moment dat ze merken dat er mensen met technische kennis tegenover ze staan die ook nog de mogelijkheden hadden om beloftes te controleren of ze ook zijn waargemaakt doen ze plotseling wel hun best voor de klant. ook bij de dealer hebben ze geen zin in dubbel werk.In dat geval kun je beter doorrijden, blok in de soep rijden en vervolgens de garage aansprakelijk stellen. Nu zullen ze er waarschijnlijk nieuwe olie in doen en klaar.
De kruk zelf was wel echt van hoog niveau. Maar als hij zo gemonteerd was (op een turbomotor notabene), had hij idd het hele motorblok om zeep geholpen.Dus zo perfect was het niet.
Het geen wat ik bedoel is voor mensen die geen verstand hebben van technische zaken.ga er maar van uit van niet, zeker niet als ik het probleem heb ontdekt dan ga ik even mee naar de dealer om verhaal te halen en op het moment dat ze merken dat er mensen met technische kennis tegenover ze staan die ook nog de mogelijkheden hadden om beloftes te controleren of ze ook zijn waargemaakt doen ze plotseling wel hun best voor de klant. ook bij de dealer hebben ze geen zin in dubbel werk.
en dat in de soep rijden werkt zeker niet ze begonnen nu al te zeuren dat de eigenaar veel eerder terug had moeten komen en niet had moeten doorrijden met rare geluiden om de schade te minimaliseren. rij je bewust door om de motor in de soep te rijden verlies je het voor de rechtbank ook nog eens want je had volgens de gebruiksaanwijzing regelmatig het oliepeil moeten controleren en dat gaat de dealer zeker gebruiken. BRAVOK geld ook voor auto's en daar ben je zelf verantwoordelijk voor.
dan zou ik eerst beginnen met lezen want de uitslag is allang gemeld. kan die volgmodus meteen weer uit.Genoeg aannames. Wat iemand een slip noemt hoeft nog geen blokkeren te zijn.
Volgmodus aan.
Wtf ik had vanmiddag niet meer pagina's dan de eerste twee. Ik word gek.dan zou ik eerst beginnen met lezen want de uitslag is allang gemeld. kan die volgmodus meteen weer uit.
beterIk wor gek