BMW F900R - #Neverstopchallenging

Ik rij sinds 1976 motor.... Heb alles gereden in elke categorie (20+ motorfietsen) behalve shopper/toerbuffel en de F900R is voor mij vooral geen downgrade maar de perfecte combi (verkeersomstandigheden, comfort, fun, handelbaarheid). Ik was vrijdag bij Goedhart en er stonden minstens 10 occasion 'streetfighters' V2/4. Het lijkt wel wegwerpspul. Lijkt me een slecht teken.
Gaaf hoor, ik heb nog heel wat ervaring in te halen zo te horen! Ben het met je eens, de F900R is echt een jack of all trades, vrij unieke propositie. Het feit dat er veel occasions van de streetfighters of in dit geval “dealerfighters” zijn is inderdaad geen heel goed teken😅. Binnenkort maar eens zelf ondervinden.
 
Deze motor is voor mij een klein stapje omhoog. Heb bijna 18 jaar op een 650CS gereden, want meer had ik niet nodig. En heerlijke kracht onderin. Heb ook nog een sportmotor gereden maar dat was niet praktisch als woon-werk motor. Nu dus naar de 900 omdat deze hetzelfde gevoel gaf als de 650CS.
Ook wel een unieke motor, die 650CS!
 
Ook ik heb een F900R gekocht. Komt eind mei als het goed is. Ik kon moeilijk kiezen tussen de Benelli 752 en de BMW.
Sterker nog, zoonlief gaf het laatste zetje.
De BMW heeft 30 pk meer en dat is toch wel fijn
In tegenstelling tot veel andere rijders heb ik hem dus standaard besteld met alleen een extra hoog zadel en een middenbok.
Ik heb niet zo veel met al die moderne snufjes. Wat ik ook nix vind zijn zwarte velgen. Er komen dus zilvergrijze in die afkomstig zijn van een voorraad model 2023 waarvan de koper graag zwarte velgen wilde
Fijne motor die F900. Minpuntje vond ik bij de proefrit het dunne/harde zadel.
Het hogere zitje schijnt comfortabeler te zijn.
De K75 blijft gewoon. Die vind ik toch ook erg fijn.
Een volgende motor? Een S 1000 misschien.........
Gefeliciteerd met de aankoop! Goed zetje van zoonlief wat mij betreft. De Ipad voor je neus is inderdaad smaakgevoelig, wel prettig in de omgang!

Een S1000, ook errug gaaf…
 
En upgrade wordt vaak vertaald in meer pk's, meer cc's, (meestal) meer gewicht. Als de nieuwe motor fijner voelt (erg subjectief en een combinatie van uiterlijk (een mooi schatje kun je meer van hebben dan een lelijk schatje), handelbaarheid, motorkarakter, aanschafprijs) dan is dat voor mij een upgrade.
 
Ook ik heb een F900R gekocht. Komt eind mei als het goed is. Ik kon moeilijk kiezen tussen de Benelli 752 en de BMW.
Sterker nog, zoonlief gaf het laatste zetje.
De BMW heeft 30 pk meer en dat is toch wel fijn
In tegenstelling tot veel andere rijders heb ik hem dus standaard besteld met alleen een extra hoog zadel en een middenbok.
Ik heb niet zo veel met al die moderne snufjes. Wat ik ook nix vind zijn zwarte velgen. Er komen dus zilvergrijze in die afkomstig zijn van een voorraad model 2023 waarvan de koper graag zwarte velgen wilde
Fijne motor die F900. Minpuntje vond ik bij de proefrit het dunne/harde zadel.
Het hogere zitje schijnt comfortabeler te zijn.
De K75 blijft gewoon. Die vind ik toch ook erg fijn.
Een volgende motor? Een S 1000 misschien.........
Gefeliciteerd! Toevallig van Harten Amersfoort? Ik wilde namelijk zwarte velgen ipv de zilveren. :o
 
Niet dat ik al ben uitgekeken op de 900, maar ik ben wel benieuwd wat voor jullie een mogelijk volgende motor zou zijn?

Is deze motor voor jullie een stapje terug vanaf een supersport? Een stap omhoog vanaf A2 (dit geldt voor mij)? Of iets totaal anders?

Ik ben hier nog wel een tijd zoet mee, maar mijn volgende motor zal waarschijnlijk iets in de richting van een Streetfighter V2 of een Duke 890/990 zijn. Benieuwd naar jullie plannen en meningen!
Ik ben begonnen op een naked met lessen (MT-07). Daarna van oud naar nieuw GSR600, Tracer 900, V-Strom 1000 en nu de F900R. Ik miste een stuk beleving op de V-Strom 1000 en aangezien ik alleen “fun kilometers” maak en geen woon-werk wilde ik terug naar een naked. Daarbij hartstikke heet in de zomer zon all-road :+.

Geen spijt van mijn keuze. Het is nu weer echt motorrijden zoals ik dat graag zie. Lekker wendbaar en met beleving. En alle gadgets, helemaal top als liefhebber.

Een volgende motor, ik weet het niet. Wellicht iets er naast in plaats van? Ik zou niet weten wat een upgrade zou kunnen zijn. Meer vermogen is in mijn optiek alleen maar minder leuk omdat je de motor dan zelden kunt “uitmelken”.

Ik heb de motor ook pas sinds een maand of wat dus voorlopig is het gelukkig nog niet aan de orde.
 
Het begint zo onderhand wel een leuk clubje te worden. Vooral regio Tilburg en Utrecht als ik het zo lees. F900R rideout???... Komende week kan ik de mijne ophalen
 
Niet dat ik al ben uitgekeken op de 900, maar ik ben wel benieuwd wat voor jullie een mogelijk volgende motor zou zijn?

Is deze motor voor jullie een stapje terug vanaf een supersport? Een stap omhoog vanaf A2 (dit geldt voor mij)? Of iets totaal anders?

Ik ben hier nog wel een tijd zoet mee, maar mijn volgende motor zal waarschijnlijk iets in de richting van een Streetfighter V2 of een Duke 890/990 zijn. Benieuwd naar jullie plannen en meningen!
Ik kom van een FZ1 150pk 4cilinder. Wilde graag een 2 cilinder vanwege het geluid en koppel, en was het hoogtoerig karakter van de fz1 een beetje zat aan het worden.

Ook naar ktm (890r) gekeken, maar vind de bmw mooier en betere opties hebben imo voor het geld.

Qua vermogen is het een stapje terug, maar zo voelt het in rijden zeker niet en deze is speelser in rijgedrag. Volgende motor is zeker weer een 2 cilinder, maar ben zo tevreden over de F900r dat ik geen idee heb met welke andere motor ik die zou vervangen 😎
 
Qua vermogen is het een stapje terug, maar zo voelt het in rijden zeker niet en deze is speelser in rijgedrag.
👍

Dat stapje terug is op papier of circuit. Bij (huidig) straatgebruik is het vooral het karakter en de souplesse die de funfactor bepalen. M'n vorige had 165 pk aan het achterwiel maar mis die hijgerige 4 cilinder geen moment. Bij de F900R rij ik soms een tijdje in z'n 4 en vergeet te schakelen.

Morgen vertrek ik voor een 4 daagse Eifeltour. De eerste echte test :]
 
👍

Dat stapje terug is op papier of circuit. Bij (huidig) straatgebruik is het vooral het karakter en de souplesse die de funfactor bepalen. M'n vorige had 165 pk aan het achterwiel maar mis die hijgerige 4 cilinder geen moment. Bij de F900R rij ik soms een tijdje in z'n 4 en vergeet te schakelen.

Morgen vertrek ik voor een 4 daagse Eifeltour. De eerste echte test :]
Heel veel plezier 😎💪🏻
 
Ik kom van een FZ1 150pk 4cilinder. Wilde graag een 2 cilinder vanwege het geluid en koppel, en was het hoogtoerig karakter van de fz1 een beetje zat aan het worden.

Ook naar ktm (890r) gekeken, maar vind de bmw mooier en betere opties hebben imo voor het geld.

Qua vermogen is het een stapje terug, maar zo voelt het in rijden zeker niet en deze is speelser in rijgedrag. Volgende motor is zeker weer een 2 cilinder, maar ben zo tevreden over de F900r dat ik geen idee heb met welke andere motor ik die zou vervangen 😎
Wellicht verschijnt er binnenkort wel een F950R🤔
 
👍

Dat stapje terug is op papier of circuit. Bij (huidig) straatgebruik is het vooral het karakter en de souplesse die de funfactor bepalen. M'n vorige had 165 pk aan het achterwiel maar mis die hijgerige 4 cilinder geen moment. Bij de F900R rij ik soms een tijdje in z'n 4 en vergeet te schakelen.

Morgen vertrek ik voor een 4 daagse Eifeltour. De eerste echte test :]
Gaaf, veel plezier! Ik ga ook over 2 weekjes
 
Vraag aan de mensen met de M Endurance ketting - hoe vaak smeren jullie de ketting? Deze is volgens de specificaties onderhoudsarm maar moet wel van tijd tot tijd gesmeerd worden.

Ik vraag me dit nog steeds af. In de nieuwsartikelen staat dat je deze NOOIT hoeft te smeren. BMW dealers zeggen ook allemaal wat anders (van nooit smeren tot elke 1000km). Wat doen jullie?
 
BMW reference: 33819444386
With the M endurance chain, no lubrication or re-tensioning is necessary, unlike a classic chain, it is 100% maintenance-free.


Dit is dus totaal iets anders dan wat de dealer weer zegt.. :+
 
Er zijn ook veel artikels die schrijven dat het achterhaald is en gewoon iets minder onderhoud nodig heeft. Nooit smeren was maar een verkoop praatje van BMW. ikzelf zou ze elke 500/1000km smeren naargelang de omstandigheden waarin je rijd.
 
Er zijn ook veel artikels die schrijven dat het achterhaald is en gewoon iets minder onderhoud nodig heeft. Nooit smeren was maar een verkoop praatje van BMW. ikzelf zou ze elke 500/1000km smeren naargelang de omstandigheden waarin je rijd.
Dit deed ik ongeveer met mijn " normale " ketting. Ben benieuwd wat de rest doet.


Hij is in ieder geval wel weer helemaal schoon. Heb een foam spuit gekocht, dat werkt echt heel goed! En het wasmiddel is bio afbreekbaar, want anders vindt de buurt er wat van :]*O*

1 - 1 (1).jpeg

1 - 1 (2).jpeg
 
Dit deed ik ongeveer met mijn " normale " ketting. Ben benieuwd wat de rest doet.


Hij is in ieder geval wel weer helemaal schoon. Heb een foam spuit gekocht, dat werkt echt heel goed! En het wasmiddel is bio afbreekbaar, want anders vindt de buurt er wat van :]*O*

Bekijk bijlage 2000283
Bekijk bijlage 2000284
Die van mij mag ook wel weer, gisteren precies door die ene regenbui naar de dealer geweest voor kalibratie van de QS. Ding ziet er niet uit nu door de bagger 🫣
 
Die van mij mag ook wel weer, gisteren precies door die ene regenbui naar de dealer geweest voor kalibratie van de QS. Ding ziet er niet uit nu door de bagger 🫣
Wet van Murphy 😂 precies op dat moment regent het natuurlijk.
 
Goedemorgen!

Weet iemand waar de sensor voor de buitentemperatuur zit op de F900R? De mijne geeft aan dat het vandaag 27 graden buiten is, I wish. Voordat ik naar de dealer ga wil ik eerst eens kijken of hij niet los zit. Maar ik kan zo niet vinden waar deze sensor zit, ik neem aan vlak bij het display?

Het zou er zo uit moeten zien;

366927.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan