BMW G 310 topic

Bij deze adverteerder stond ook G310R in de omschrijving.
Dus hieronder mijn bevindingen / reclamatiefoto. :+

IMG_20180425_183157.jpg
 
De accu kwam uit een ''nieuwer'' showroommodel, ik zal morgen bij de dealer maar eens vragen of hij na kan kijken of het inderdaad juist overgeplaatst is.

Hoe het ervoor staat, ik ben nog steeds zwaar teleurgesteld in de de ''controle'' van BMW voor aflevering. Desalniettemin breng ik morgen mijn motor naar de dealer toe en gaan ze er nog maar een keer naar kijken in de hoop dat het opgelost wordt.

De storingen die die weergeeft zijn nog steeds dezelfde: motorstoring, ABS lampje dat blijft branden en het niet weergeven van de snelheid. Wat wel opvalt is dat voornamelijk bij lange tijd het contact niet aan geweest hij de storingen weergeeft, na een paar keer opnieuw starten verdwijnen de storingen dan weer.

Wat betreft de kilometerstand, die was 73km toen ik hem kocht, terwijl op de website 256km stond dus daar heb ik nu ook mijn twijfels bij. Het schijnt een demo model geweest te zijn die maximaal 2 testritjes heeft gereden. Momenteel staat er bijna 500km op de teller, nog steeds zo goed als nieuw ;)
Bij de eerste accu denk ik al.. die heeft geen aandacht gehad.
Na circa 100 dagen niet opladen is elke nieuw in gebruik genomen accu ook stuk. :)

Als je een acculader hebt dan kan je nog even kijken of dit helpt.
Als de dealer te ver is dan haal je het misschien niet. :?
Zo te lezen is er wel genoeg stroom om verschillende keren te starten. :t

Het laadsysteem moet de dealer in ieder geval ook even goed checken. (Dus dynamo, spanningsregelaar, accu)
En als ze niets te doen hebben dan pluggen ze de hele computer ook maar even om van een andere G310R. :+

Ja, hij is verder nog als nieuw. :9
 
De spiegels zijn gratis af te halen in Schiedam, of voor €12,50 voor de moeite stuur ik ze op. :+
Het zijn trouwens Rizoma imitaties = € 259,00.
In de gewone spiegels zie je meer. :P

Het handle is een 3D Rhomus. Maar ze passen niet van iedere adverteerder.
Zelfs als er G310R bijstaat zit er geen 'hollow' deel op wat specifiek is voor maar weinig motorfietsen.

Bekijk bijlage 1402759


Aah ik woon zelf in capelle dus vlakbij! Kan evt wel even langs schieten ergens binnenkort ?!

Edit:
Ik merkte sinds vandaag bij het stoplicht dat de toeren af en toe onregelmatig lopen ? Dus af en toe 10/20rmp meer en dan weer minder als je stil staar bij het stoplicht? ( heel minimaal hoor )

Is dit normaal of ? Voor het eerst lukoil benzine getankt omdat ik geen andere keus had helaas
 
Laatst bewerkt:
Het 310 model is geplaagd door veel mankementen, waaronder defect stroom/laadsysteem. Jouw symptomen lijken me ook mogelijk door slecht (contact met) dashboard. Ik meen dat Worldbeater ook last heeft gehad van uitvallende motor agv laadproblemen. Verder lekkend koelsysteem, verroeste remklauwen, natuurlijk de recall voor zijstand, en nog zo wat. Hier is alles ook te vinden: BMW G310 R/GS Forum
 
Op mijn G310R hoor ik af en toe, als ik te enthousiast optrek, een schurend geluid uit de koppeling. Verder pakt mijn koppeling te plotseling aan, waardoor ondanks 40+ jaar ervaring met motorrijden de motor uitvalt bij optrekken in de 1. Heb ik 0.0 last van op mijn paar andere motoren. Verder geniet ik volop van de lichte en wendbare 310R, die helemaal in zijn element is hier in Los Angeles.
 
De dealer heeft gisteren gebeld en inderdaad aangegeven te vermoeden dat het aan de accu ligt, wordt dus waarschijnlijk vervangen. Dank voor jullie suggesties uiteraard!

Dat het geluk niet met mij is bleek gisteren maar weer. Ik kreeg een G310R als vervangend vervoer mee waar ik blij mee was aangezien het naderende goede weer.
Echter rijd ik gisteren met de leenmotor (circa 150 km na in ontvangstname) weg bij het stoplicht en hoor ik een klap. Motor aan de kant en blijkt dat de remschijf los hangt, bouten ontwricht en enkele ontbreken zelfs. Wil niet weten wat er was gebeurd als dat op de snelweg was gebeurd aangezien de voorrem hierdoor niet meer werkte.

Enfin, hopelijk heb ik over een paar dagen mijn eigen motor weer terug en kan ik genieten van het mooie weer 😉
IMG_20190621_183404.jpg
IMG_20190621_183413.jpg
 
Laatst bewerkt:
In "Motorrad" no 13 lees ik dat de duurtest G 310 R bij kilometerstand 47910 gestrand is met een kapot big end.:X
 
In "Motorrad" no 13 lees ik dat de duurtest G 310 R bij kilometerstand 47910 gestrand is met een kapot big end.:X
Dan heb ik nog even. _O-
Wel zaak om e.a binnen de garantie te rijden. :+
 
De dealer heeft gisteren gebeld en inderdaad aangegeven te vermoeden dat het aan de accu ligt, wordt dus waarschijnlijk vervangen. Dank voor jullie suggesties uiteraard!

Dat het geluk niet met mij is bleek gisteren maar weer. Ik kreeg een G310R als vervangend vervoer mee waar ik blij mee was aangezien het naderende goede weer.
Echter rijd ik gisteren met de leenmotor (circa 150 km na in ontvangstname) weg bij het stoplicht en hoor ik een klap. Motor aan de kant en blijkt dat de remschijf los hangt, bouten ontwricht en enkele ontbreken zelfs. Wil niet weten was er gebeurd als dat op de snelweg was gebeurd aangezien de voorrem hierdoor niet meer werkte.

Enfin, hopelijk heb ik over een paar dagen mijn eigen motor weer terug en kan ik genieten van het mooie weer 😉Bekijk bijlage 1403395Bekijk bijlage 1403396
Best dom en slechte service van de dealer als ze dit een klant 2x laten overkomen. ;)
Dat niet aandraaien van bouten herken ik wel uit China. Vroeger bij een bedrijf moesten we alle bouten nog vastzetten.
Dit zou met de afleverbeurt dan gecontroleerd mogen/moeten worden.

Maandag gelijk even checken bij mijn motor. :Y
 
Op mijn G310R hoor ik af en toe, als ik te enthousiast optrek, een schurend geluid uit de koppeling. Verder pakt mijn koppeling te plotseling aan, waardoor ondanks 40+ jaar ervaring met motorrijden de motor uitvalt bij optrekken in de 1. Heb ik 0.0 last van op mijn paar andere motoren. Verder geniet ik volop van de lichte en wendbare 310R, die helemaal in zijn element is hier in Los Angeles.
Ik vond de koppeling ook wat lastig te bepalen in het begin. Maar dat is ook omdat ik zuinig met gas ben. _O-
Het moet precies precies kloppen. Niet teveel en niet te weinig. Nu met de open uitlaat gaat het altijd goed. :9

En - met wat meer gas - enthousiast optrekken gaat verder zonder bijgeluiden. Of de uitlaat is wat luider. :+
Rij geregeld na stoplichten het koekblik verkeer op een hoopje en ver uit de spiegels.
 
In "Motorrad" no 13 lees ik dat de duurtest G 310 R bij kilometerstand 47910 gestrand is met een kapot big end.:X

Dat hebben ze ook bij Honda gehad, voornamelijk bij de CBR250R en de CB300F. Ze hebben het big end aangepast, en nu is het goed.
 
De dealer heeft gisteren gebeld en inderdaad aangegeven te vermoeden dat het aan de accu ligt, wordt dus waarschijnlijk vervangen. Dank voor jullie suggesties uiteraard!

Dat het geluk niet met mij is bleek gisteren maar weer. Ik kreeg een G310R als vervangend vervoer mee waar ik blij mee was aangezien het naderende goede weer.
Echter rijd ik gisteren met de leenmotor (circa 150 km na in ontvangstname) weg bij het stoplicht en hoor ik een klap. Motor aan de kant en blijkt dat de remschijf los hangt, bouten ontwricht en enkele ontbreken zelfs. Wil niet weten wat er was gebeurd als dat op de snelweg was gebeurd aangezien de voorrem hierdoor niet meer werkte.

Enfin, hopelijk heb ik over een paar dagen mijn eigen motor weer terug en kan ik genieten van het mooie weer 😉Bekijk bijlage 1403395Bekijk bijlage 1403396
Loctite "vergeten". 8)7
 
Hoezo Loctite vergeten ? Waarvoor heb je dat nodig dan.

Groeten eip.
Doorgaans wordt loctite gebruikt op de bouten van een schijf, ook bij eerste montage in de fabriek. Lijkt me iets voor een terugroepactie.
 
Laatst bewerkt:
Doorgaans wordt loctite gebruikt op de bouten van een schijf, ook bij eerste montage in de fabriek. Lijkt me iets voor een terugroepactie.

Ik ga deze foto’s opslaan en vrijdag meenemen voor ze eerste beurt !

Volgens de beste meneer doen ze dan sowieso alle curciale en bekende punten weer helemaal op moment zetten
 
Doorgaans wordt loctite gebruikt op de bouten van een schijf, ook bij eerste montage in de fabriek. Lijkt me iets voor een terugroepactie.

Dat wist ik niet. Ik dacht dat alles met een momentsleutel werd aangedraaid. Weer wat geleerd.

Groeten.
 
De spiegels zijn gratis af te halen in Schiedam, of voor €12,50 voor de moeite stuur ik ze op. :+
Het zijn trouwens Rizoma imitaties = € 259,00.
In de gewone spiegels zie je meer. :P

Het handle is een 3D Rhomus. Maar ze passen niet van iedere adverteerder.
Zelfs als er G310R bijstaat zit er soms geen 'hollow' deel op wat ook specifiek is voor maar weinig motorfietsen.

Bekijk bijlage 1402759
Als swillems die spiegels niet hoeft sluit ik graag aan in de rij! Laat maar weten.
Rijden jullie deze week? Zo'n eencilinder tussen je benen genereert een hoop warmte :) Betrap me erop dat mijn textiele broek al een aantal weken in de kast ligt. Die kevlar broeken zijn een uitkomst ;)
 
Als swillems die spiegels niet hoeft sluit ik graag aan in de rij! Laat maar weten.
Rijden jullie deze week? Zo'n eencilinder tussen je benen genereert een hoop warmte :) Betrap me erop dat mijn textiele broek al een aantal weken in de kast ligt. Die kevlar broeken zijn een uitkomst ;)

Ik ga vanavond of morgen nog een stukje rijden , rij met me cross broek hahaha veel te warm op t moment
 
Gisteren avond stond ik binnen de bebouwde kom bij het stoplicht achter een orgaandonor (lees: Roof Boxer, tanktop, zwembroek en sneakers). Hij reed op een Yamaha R1 volgens mij. Zo'n motor is een beest om te temmen in de stad. Eindstand, bij elke acceleratie kwam ik min of meer goed mee en bij het stoplicht liep ik slechts 2 a 3 seconden achter. Toch best knap voor 1/3e van de motorinhoud 8-)8-). De G310 is nu volgens mij al dik 1,5 jaar in Nederland verkrijgbaar?Alleen al in Breda rijden er vier rond. 2 Zwarte, een Witte en een blauwe (die van mij). Een daarvan is een vrouwelijke motorrijder.Ook leuk om te zien! Nog meer mensen in dit topic die in West-Brabant wonen en een G310 rijden?
 
Met 'acceleratie' bedoel ik uiteraard wel zeer ongecontroleerde wheelies binnen 30-zone en over zebrapaden. In Breda is de politie vanaf deze week d.m.v. cameratoezicht en laserguns aan het controleren in de binnenstad. Ook de Can-Am Spyder trekt bepaalde 'liefhebbers'
 
Gisteren avond stond ik binnen de bebouwde kom bij het stoplicht achter een orgaandonor (lees: Roof Boxer, tanktop, zwembroek en sneakers). Hij reed op een Yamaha R1 volgens mij. Zo'n motor is een beest om te temmen in de stad. Eindstand, bij elke acceleratie kwam ik min of meer goed mee en bij het stoplicht liep ik slechts 2 a 3 seconden achter. Toch best knap voor 1/3e van de motorinhoud 8-)8-). De G310 is nu volgens mij al dik 1,5 jaar in Nederland verkrijgbaar?Alleen al in Breda rijden er vier rond. 2 Zwarte, een Witte en een blauwe (die van mij). Een daarvan is een vrouwelijke motorrijder.Ook leuk om te zien! Nog meer mensen in dit topic die in West-Brabant wonen en een G310 rijden?

Haha ik heb zijn tweeling broer hier rijden (Rdam) rij een stuk door Nesselande ( soort badplaats ) en daar rijd 70% met een roof boxer en gympies , denk toch dat ik niet meer die helm wil hahaha .

Ik ben heel erg tevreden met de 310 , ik heb een hekel aan de snelweg en mijn bmw ook dus dat komt heel goed uit ! , ben alleen opzoek naar andere spiegels ik vind dat de huidige een beetje onder doen aan de motor kwa styling ! Alles is heel naked en sportief maar de spiegels zijn toch mwa ( zicht is daarintegen beter als de lesmotoren etc
 
Gisteren avond stond ik binnen de bebouwde kom bij het stoplicht achter een orgaandonor (lees: Roof Boxer, tanktop, zwembroek en sneakers). Hij reed op een Yamaha R1 volgens mij. Zo'n motor is een beest om te temmen in de stad. Eindstand, bij elke acceleratie kwam ik min of meer goed mee en bij het stoplicht liep ik slechts 2 a 3 seconden achter. Toch best knap voor 1/3e van de motorinhoud 8-)8-). De G310 is nu volgens mij al dik 1,5 jaar in Nederland verkrijgbaar?Alleen al in Breda rijden er vier rond. 2 Zwarte, een Witte en een blauwe (die van mij). Een daarvan is een vrouwelijke motorrijder.Ook leuk om te zien! Nog meer mensen in dit topic die in West-Brabant wonen en een G310 rijden?

Hmm, vorige week zag ik toevallig een blauwe rijden in Breda ;). Ikzelf woon in Roosendaal, rijd op een zwarte en rijd regelmatig binnendoor (dus door Breda) richting Tilburg.

Ik zou graag wat tips willen voor een paddock standaard voor de 310. Bij de BMW dealer werd al aangegeven dat bobbins niet mogelijk zijn door het ontbreken van de benodigde schroefdraad gaten. Zoeken levert verschillende resultaten op, maar ik wil ervoor waken dat ik iets koop dat niet pas. Ik hoor graag jullie suggesties en of ervaringen ;).

Mijn eigen 310 heb ik overigens weer terug sinds afgelopen zaterdag en de storingen lijken over te zijn en waren dus inderdaad te wijten aan de accu. Afgelopen zondag meteen 3 uur rond gereden door het mooie Zeeland.
 
Hmm, vorige week zag ik toevallig een blauwe rijden in Breda ;). Ikzelf woon in Roosendaal, rijd op een zwarte en rijd regelmatig binnendoor (dus door Breda) richting Tilburg.

Ik zou graag wat tips willen voor een paddock standaard voor de 310. Bij de BMW dealer werd al aangegeven dat bobbins niet mogelijk zijn door het ontbreken van de benodigde schroefdraad gaten. Zoeken levert verschillende resultaten op, maar ik wil ervoor waken dat ik iets koop dat niet pas. Ik hoor graag jullie suggesties en of ervaringen ;).

Mijn eigen 310 heb ik overigens weer terug sinds afgelopen zaterdag en de storingen lijken over te zijn en waren dus inderdaad te wijten aan de accu. Afgelopen zondag meteen 3 uur rond gereden door het mooie Zeeland.
Ik kwam net aanrijden bij het stoplicht, spijkerbroek, witte systeemhelm. Jij was in motorkleding, integraalhelm? Probeer na te gaan waar het was maar kan het me niet meer herinneren. Een zwarte idd.
 
Hmm, vorige week zag ik toevallig een blauwe rijden in Breda ;). Ikzelf woon in Roosendaal, rijd op een zwarte en rijd regelmatig binnendoor (dus door Breda) richting Tilburg.

Ik zou graag wat tips willen voor een paddock standaard voor de 310. Bij de BMW dealer werd al aangegeven dat bobbins niet mogelijk zijn door het ontbreken van de benodigde schroefdraad gaten. Zoeken levert verschillende resultaten op, maar ik wil ervoor waken dat ik iets koop dat niet pas. Ik hoor graag jullie suggesties en of ervaringen ;).

Mijn eigen 310 heb ik overigens weer terug sinds afgelopen zaterdag en de storingen lijken over te zijn en waren dus inderdaad te wijten aan de accu. Afgelopen zondag meteen 3 uur rond gereden door het mooie Zeeland.
Ik heb een Telefix bok en ik kreeg die zowel met haken als met lepels geleverd. :)
DSC_0247a.jpg


Telefix.JPG


Maar die is al 20 jaar oud, dus het kan dat ik die los besteld heb. Moet nu wel zie ik :P (En ik zweerde altijd bij lepels, pas sinds kort ervaring met de haken).

Verbazingwekkend dat het wederom de accu was! _O- ;) :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan