Ook ideaal, zo door mijn poort de tuin in, zo de schuur in zonder de spiegels te moeten inklappen.Wat is het leven met een BMW310 toch mooi!
Fijn weekend allemaal, hopende op zonnen stralen zodat ik kan rijden..
Geluk zit in kleine dingen.Ook ideaal, zo door mijn poort de tuin in, zo de schuur in zonder de spiegels te moeten inklappen.Wat is het leven met een BMW310 toch mooi!
Fijn weekend allemaal, hopende op zonnen stralen zodat ik kan rijden..
Ik zit in Griekenland met mijn zoon van elf.Nee precies ik heb de afgelopen 31 jaar continue een motor gehad voor verschillende doeleinden.
Ik zal me trouwens eerst nog even voorstellen: mijn naam is John ik ben 48 jaar woon in Waarland in Noord Holland ik heb twee jongens een van 12 en een van 9 jaar jong.In het dagelijkse leven ben in cipier/sport leraar van beroep.En ik heb me hier gemeld omdat ik net zoals jullie een 310 r hebben en het gewoon leuk vinden om daar mee bezig te zijn.
Mijn motoren waren/zijn een Honda cbx550 met die dichte voor remmen uit 1994 daarna een Honda cbr600 zo, paarse haha uit 1996.
Een honda vfr750 carburateur de zilvere daarmee heb ik de pyreneeën door kruist.
Daarna een honda cbr600 2001 de eerst injectie fiets heb ik toen nieuwe gekocht in het zwart.Die had een automatische choke zodra je de motor starte dan ging ie meteen in 3500 rpm draaien heerlijk zo koud uit de schuur!
De bmw F650, de honda dylan 150 de suzuki burgman 200 ook nieuw uit 2008 allemaal voor woon werk gekocht echt ideaal.
Daarna de honda cbr400rr gewoon voor de fun omdat ik toch niet meer woon werk verkeer reed.Daarna de rode vfr800i die heb ik 8 jaar gehad echt een top fiets maar ja toen gebeurde het, toen kwam de 310 r in beeld en moest de vfr het veld ruimen!!Iedereen verklaarde me voor gek om zo,n lichte schakel brommer te kopen maar ja ik was na de proefrit verkocht...
Dus was het tijd om iets nieuws, iets leuks te kopen, een motor waar ik plezier op zou hebben. De kilometers maak ik niet meer hooguit 3000 per jaar dus de fun factor moest voor mij hoog zijn en laten we eerlijk zijn, de stepjes ga je met de 310 op de rotonde echt wel aan de grond krijgen als je dat wilt.
Ik ben nog wel benieuwd naar jullie gekozen versnelling als je 55 rijd, en bij 60a 65 km per uur! na 65 km per uur zit ik in zijn 6.
Oja ik kan zoveel op MF zijn omdat ik geniet van drie weken verlof, en mijn kids achter de X Box zitten haha.
gewoon een wat erg snelle boxer ..........en hoe langer je wacht hoe betaalbaarder een type wordt .....
mijn BMW was in een ver verleden ook onbetaalbaar...........
de Gs310 komt ook langzaam in de buurt ...............2017
Von Januar 2007 bis April 2010 wurden insgesamt 2259 Einheiten[3] im BMW-Werk Berlin in Spandau hergestellt, davon wurden 575 in Deutschland verkauft.[3]
133 pk en 169 kilo droog.. 199 kilo rijklaar.Ik snap wel dat je dit een hele mooie fiets vind! En 221 kg en 128 pk heel wat anders dan de 158 kg en de 34 pk vd 310.
Maar dan de RR weg doen? zal moeilijke keuze worden......of niet..
De HP2Sport, BMW haar hoogwaardig wapenfeit op sportief boxergebied.
Op motorisch vlak verslaat de HP2 Sport de R1200S met nog eens (nominaal) 11 PK meer. Honderddrieëndertig dus, i.p.v. 122.
Waar de R1200S pas leuk begint te lopen vanaf zo'n 6500 toeren, zit het koppel van de HP2 Sport al op zijn maximum bij een lager toerental, dan bij de R12S. En dat is best (ook weer) verrassend, gezien de hard-core sportmotor die het toch eigenlijk moet zijn.
Het blok is tevens minder breed dan bij de andere 1200 boxer-modellen, en de grote verrassing zit 'm eigenlijk aan de binnenkant.
Compactere verbrandingskamers, hogere compressie, terug naar 1 bougie per cylinder, en als allergrootste verrassing : dubbel bovenliggende nokkenassen !
Een unicum bij de BMW-boxermotor.
Uiteraard is er t.o.v. de 'gewone' R1200S veel meer aangepast.
De gasklephuizen zijn bijvoorbeeld anders van vorm, de aanzuigbuizen naar het luchtfilter toe zijn een maatje groter, het uitlaatsysteem is anders vormgegeven, en hoewel het basisblok (bij een vierpitter zou je spreken van het onderblok...) van de HP hetzelfde lijkt als bij de R12S, is ook dat niet gelijk !
Het frame heeft als basis het R1200S frame, echter zonder dat in het oog springende (aluminium) achterframe.
Het carbon zitgedeelte, incl. ophanging van de uitlaat is nagenoeg zelfdragend ; evenals het kuipwerk rondom de koplamp.
Daar waar de R1200S nog een compleet 'kuipframe' heeft, is het bij de HP2Sport dus zelfdragend.
Vanwege dus dat zelfdragende 'achterdeel' ; is het meenemen van een duo op een HP2 Sport derhalve ook niet mogelijk. De vraag rijst ook gelijk : wil je wel een duo mee op een HP...(en dat rijmt ook nog...)
Het complete kuipwerk is van carbon, de velgen zijn de gesmede, lichtgewicht exemplaren uit de HP-serie, en het zichtbare aluminium van voetsteunen en kroonplaat, is niet van gietstukken, maar gemaakt door middel van fraai freeswerk.
Zelfs de klepdeksels zijn gemaakt van het ultralichte carbon.
BMW-traditie-getrouw ; is de HP2 Sport ook leverbaar met (uitschakelbaar) ABS, en zg. quickshifter schakeling (opschakelen bij hoge toeren, zonder de noodzaak zelf de koppeling te hoeven bedienen, en zonder zelf gas terug nemen !)
Ten opzichte van de R1100S en de R1200S heeft de HP2 Sport als eerste sportboxer standaard een compleet digitaal dashboard.
Dit dashboard was zijn tijd jaren vooruit door de grootte en hoeveelheid informatie.
Al met al ; een behoorlijk exclusieve boxer, met een al even exclusief prijskaartje. De levertijden waren enorm lang.
BMW heeft er dan ook geen speciale geautomatiseerde assemblage lijn voor opgericht. Veel handwerk dus!
@swillems
Ik ben niet zo groot (170) en zat te veel voorover, daarom heb ik er stuurverhogers opgezet waardoor ik rechter op zit en geen pijn in mijn rug krijg.
De motorbeugel is van sw-motech (zoek op crash bar).
Ik was nog 2 accessoires vergeten, namelijk: een radiateur bescherming met een blauwe balk met daarin G310R uit gestanst en ëen rooster bescherming voor de koplamp.
Ik moet nodig de motor stoppen en foto's er van maken
Die heb ik ook vorig jaar gekocht voor mijn eerste 310.. dat was een R. Er staat nu wel G310R op mijn G310GS.Hey Pvdniet,
Heb je foto's en/of linkjes van die radiateur bescherming en die rooster bescherming voor de koplamp?
Ik hou zelf zes weken aan. Zelfs een nieuwe loodaccu kan je in 90 dagen defect krijgen of zwaar beschadigd door hem niet op spanning te houden.Nog even een ander vraagje. Ik heb een nieuwe accu gekregen in de motor door alle perikelen. Hoe lang zou zo'n accu het ongeveer uithouden bij geen gebruik? Ik heb de officiële acculader van BMW gekocht, dus daar kan die aan in de herfst/winter, maar ben benieuwd of jullie een idee hebben hoe lang ik hem stil kan laten staan.