Ik voel mijn kont ook hoor na een uur rijden hahaha en 600 km heerlijk die Mergellandroute ik heb hem ook ooit gereden!Overigens dit weekend eerste ''lange'' tripje gedaan op de G310R, weekendje dwars door België naar mijn accommodatie in Wallonië. Om vervolgens vandaag de Mergellandroute te rijden door Zuid-Limburg en all the way back to Roosendaal. Ruim 600 kilometer, geen snelweg gezien en bijna nergens harder dan 80 gereden, lekker genieten!
De motor doet het in ieder geval prima (op het schakelen na) en die bochten zijn echt heerlijk om te pakken. Na een paar uur op het zadel gezeten te hebben moet ik wel zeggen dat mijn kont pijn begon te doen. Ondanks ik heel veel goede verhalen heb gehoord over de kwaliteit en het zitcomfort van het zadel. Misschien is mijn kont nog te gewend aan het zitten op een comfortabele bureaustoel, daar gaan de komende paar zomers wel verandering in brengen
Weet niet of ik jou helemaal juist begrijp nu, ik gebruik de hendel altijd (en houd deze ingeknepen bij meerdere versnellingen doorschakelen), enkel moet ik hem los laten en weer opnieuw inknijpen als de versnelling ''blijft hangen''. Overigens heb ik soms ook dat mijn gear indicator gestippeld blijft en dat ik de koppelingshendel een beetje moet laten vieren om hem in de versnelling te horen klikken en zodat de gear indicator weer het juiste weergeeft.Als ik niet tijdig terug schakelt van 5 naar 4 van 3 naar 2 dan stil sta, dan moet ik ook de koppeling hendel gebruiken.
Dus als ik b.v. in zijn 6 op een stoplicht aankom en pas terug schakel als ik stil sta dan moet ik de koppeling hendel gebruiken!Bedoel je dit? Want dit hadden al mijn motoren namelijk.Je moet soms echt spelen met de koppeling en de versnelling.Maar het moet gevoelsmatig wel kloppen inderdaad anders wordt het irritant.
En welke is het geworden?Nou toch maar een Aftermarket uitlaat besteld ! Ben benieuwd en hou jullie op de hoogte
En ging het schakelen beter?Weet niet of ik jou helemaal juist begrijp nu, ik gebruik de hendel altijd (en houd deze ingeknepen bij meerdere versnellingen doorschakelen), enkel moet ik hem los laten en weer opnieuw inknijpen als de versnelling ''blijft hangen''. Overigens heb ik soms ook dat mijn gear indicator gestippeld blijft en dat ik de koppelingshendel een beetje moet laten vieren om hem in de versnelling te horen klikken en zodat de gear indicator weer het juiste weergeeft.
Als ik er zo aan terug denk dan is het inderdaad voornamelijk met het ''overhaast'' terugschakelen of als ik op het laatste moment moet handelen. Hetzelfde geldt bij een stoplicht als ik zo goed als stil sta en dan nog door 3 versnellingen heen wil. Zal eens structureel zorgen dat alles netjes is terug geschakeld voordat die tot stilstand is gekomen. Morgen testen naar werk
Deze :En welke is het geworden?
Zet je wel de bal van je voet op de step inplaats van je hak?Zo de laatste dag van de vakantie, straks nog ff een uurtje heerlijk rijden! Nu 500 km gereden met de 310 je kunt goed merken dat het blok een btj losser wordt, alles gaat wat gemoedelijker in het rond. Oja, ook ff mijn voet gisteren op de rotonde op de grond gehad, mijn chicken ring is bijna weg hahaha
Wat stuurt de bmw toch heerlijk.
Daar lijkt het wel op, al is naar m'n werk maar een klein stukje. Het weekend maar eens goed uitproberen, haperingen heb ik in ieder geval niet meer gehad eergisteren. Thanks voor de tips!En ging het schakelen beter?
Deze heb ik niet gehad nogGoedemorgen deze morgen. Ik zag in mijn PostNL app dat er een brief naar me onderweg is van het RDW met een terugroepactie voor de G310R. Zijn er meerdere die deze hebben ontvangen? Het gaat om de volgende terugroepactie:
Bekijk bijlage 1422353
Deze heb ik niet gehad nog
Ik heb daarstraks ook mijn dealer gebeld, echter was die nog niet op de hoogte van het probleem. Hij heeft op zijn beurt weer contact opgenomen met BMW Nederland om te vragen hoe hiermee om te gaan, wordt vervolgd...correctie :
de brief licht op de mat zo te horen van thuis. dat wordt even bellen voor een afspraak dus
Ik heb daarstraks ook mijn dealer gebeld, echter was die nog niet op de hoogte van het probleem. Hij heeft op zijn beurt weer contact opgenomen met BMW Nederland om te vragen hoe hiermee om te gaan, wordt vervolgd...
Oeps jullie berichten hierover werden niet geladenTada! Post van de RDW, wie nog meer?
Zou gaan om oxiderende remklauwen. Je krijgt gratis nieuwe.
Oeps jullie berichten hierover werden niet geladen
Hier is de afspraak gemaakt voor komende zaterdag, kom er dan toch praktisch langs. Dealer zei dat ze voor de zekerheid al wat onderdelen hadden besteld vandaag, mocht het aan de orde zijn dan kunnen ze meteen vervangen worden.
Ik heb overigens ook af en toe last van een piepende rem het laatste stukje remmen, houdt dat verband met elkaar?
Vrijdag gaat de G310R voor de 30k beurt naar MR-motoren.
Eens kijken of ze er over beginnen en het direct doen.
Bij de vorige beurt [20K] kwamen ze zelf met garantiegevalletjes, namelijk los glas in de linker spiegel [gerammel nooit gehoord door de oordoppen] en "dood" punt in stuurlager [nooit iets gevoeld].
Ik denk dus dat het wel goed komt.