BMW G 310 topic

@Materazzi
Ik heb nu de GS maar hiervoor de R gehad.
Inzake handling zal ik je mijn ervaring geven.
Ik ben 1,70 meter groot/klein ;)
Het ligt eraan hoe je het schuurtje in moet met de motor.
Moet je veel steken, ga je erop zitten, ben je lang of kort en dat soort dingen.
Ik vond de R makkelijker te verplaatsen terwijl ik er op zat, omdat de zadelhoogte lager is dan de GS en ik dus makkelijker bij de grond kon.
Daarentegen vind ik de GS makkelijk te manoeuvreren als ik er naast loop, omdat ik dan de motor met het zadel tegen mijn heup kan laten rusten.
En de R leek mij in zijn geheel korter te sturen met manoeuvreren, maar dat kan ook tussen mijn oren zitten.
 
@Materazzi
Ik heb nu de GS maar hiervoor de R gehad.
Inzake handling zal ik je mijn ervaring geven.
Ik ben 1,70 meter groot/klein ;)
Het ligt eraan hoe je het schuurtje in moet met de motor.
Moet je veel steken, ga je erop zitten, ben je lang of kort en dat soort dingen.
Ik vond de R makkelijker te verplaatsen terwijl ik er op zat, omdat de zadelhoogte lager is dan de GS en ik dus makkelijker bij de grond kon.
Daarentegen vind ik de GS makkelijk te manoeuvreren als ik er naast loop, omdat ik dan de motor met het zadel tegen mijn heup kan laten rusten.
En de R leek mij in zijn geheel korter te sturen met manoeuvreren, maar dat kan ook tussen mijn oren zitten.
Dank voor jullie berichten. Het gaat steeds beter met me, dus ik moet gewoon een keer naar de BMW dealer om beide modellen eens te vergelijken. Ik heb ruimte zat om te manoeuvreren, maar soms heb ik gewoon 0,0 kracht in mijn handen/lichaam en dan moet ik niet iets zwaars proberen tegen te houden.

Ik heb verder weinig bedoelingen met de motor. Ik hoef niets te vervoeren. Woon- werk is ook niet meer aan de orde, want ik werk thuis.
Gewoon de motor pakken op mooie dagen om een lekker stukje te rijden en genieten van de vrijheid. Dat kan op beide motoren prima lijkt me.
 
IK heb zelf ook een scooter maar omdat ik nogal groot ben moet ik verveleend laag rijken en heb ik meer moeite met rangeren dan met een hogere motor.
De 310 GS loop ik als het ware naast en hoef er weinig aan te sleuren .........
voor lopig heb ik nog geen financieen beschikbaar maar als die er zijn wordt het zeker een 310 GS
 
Ik herken het makkelijke lopen met de gs. De r weet ik niet. Ik verbaas mij soms wel over de zwaai die ik moet maken bij het opstappen .( in ieder geval met de topkoffer moet ik even gericht zwiepen).
 
Het kan met +100 kilo op de stepjes ook inderdaad.
Zo lang het stuur maar linksom staat.
Vorige week moest ik dat ook doen met bagage achterop. :)
 
@Materazzi mocht je jong gebruikt zoeken, let me know. Mijn vriendin verkoopt de hare en die is echt zgan.
Ik heb een verzoekje gestuurd naar de BMW dealer om een afspraak te maken voor een proefrit ergens in maart. Ik vind stiekem het 2021 model van de R-Versie, in de wit-blauwe kleurstelling wel heel gaaf.
 
Après une longue attente, en raison de problèmes de qualité, il est enfin dans le secteur de la moto les premières impressions:
Ici j'ai eu l'occasion de faire un essai routier, grâce à Simako Apeldoorn, sur la nouvelle BMW G 310 R. La première chose que j'ai remarquée est que le neutre est difficile à insérer, après une longue agitation ça marche De toute façon. Au démarrage, surtout avec un moteur froid, il faut accélérer un peu de voiture sinon le moteur s'arrêtera. Une fois sur le rouleau, tout se passe bien. La boîte de vitesses à 6 rapports est douce à utiliser, même sans embrayage, la sixième vitesse est utilisable à partir de 50 km / h et il y a un modeste élément au sol sportif de l'échappement. La position assise est, avec mon 1m85, également bonne, détendue et légèrement pliée vers l'avant, les rétroviseurs pourraient être plus grands et le magasin de boutons est clair, les gros interrupteurs qui sont faciles à utiliser. L'écran multifonction est plus basique que prévu. Compte tours, vitesse, distance parcourue, vitesse, niveau de carburant et les lumières pour l'éclairage et autres. Tout est facile à lire. Je n'ai parcouru que des routes secondaires et sinueuses lors de cette randonnée et c'est là que ce vélo prend tout son sens. Le Michelin Pilot Street monté donne beaucoup de confiance et en partie grâce au faible poids du moteur (un peu moins de 160 km avec un réservoir square) et au bon réglage de la suspension, il peut être conduit très fort dans les virages sans se lancer . . pour se balancer. La ligne choisie est suivie de près, ce qui n'est pas décevant car la suspension n'est pas réglable, à l'exception de la précharge du ressort à l'arrière. Si à un moment donné tout va un peu trop vite, le disque unique à l'avant, avec l'étrier radial, ralentit bien. Avec un freinage très fort, le moteur ne tire pas vers la gauche, ce que l'on voit parfois avec certains disques. Le frein arrière ralentit également procéder. Je pense que la pédale de frein est un peu maladroite car elle aurait voulu pas l'air déplacée sur un tracteur, elle ne se cassera pas si vite ;). Et les termes d'options de bagages, seul un top case de 29 litres est disponible.
J'ai passé un bon moment sur cette moto, mais est-ce que ce sera un succès aux Pays-Bas? Cela fait un moment que vous n’avez pas pu acheter une nouvelle moto BMW pour moins de 6000 €, donc une nouvelle catégorie d’acheteurs est certainement abordée ici. Les gens qui passent d'un A1 à un A2 voudront surtout exploiter le plein 35kW, cette BMW et un 25. Ils le veulent, s'ils le souhaitent un 1 cylindre, aussi le plus cher (6450 € contre 5700 €) KTM 390 Duke (32 kW), tout comme la BMW, elle est construite et Inde. Pour ceux qui ne sont pas obligés de le faire, c'est un must absolu. Je m'attends à ce que la 310 GS, qui sera disponible plus tard cette année, paraisse encore plus haute. Il semble probable que des valeurs latérales d'origine seront également disponibles pour cela.
paris shuttle airport transfers
full

2016-bmw-g-310-r-12_1600x0w.jpg

Hallo, ik ben erg geïnteresseerd in de BMW G 310 R, ik wil er een hebben en ik wil indien mogelijk alle nodige informatie, bedankt
 
Leuke omgeving, mijn ouders komen daar vandaan.
Voor werk zijn ze ruim vijftig jaar geleden naar Zuid Holland verhuist.

Ik dacht, als het een bekende dealer in de buurt is kom ik ook even kijken op veilige afstand. ;)
 
Leuke omgeving, mijn ouders komen daar vandaan.
Voor werk zijn ze ruim vijftig jaar geleden naar Zuid Holland verhuist.

Ik dacht, als het een bekende dealer in de buurt is kom ik ook even kijken op veilige afstand. ;)
Die dealer is nieuw in Alkmaar. Ben er nog nooit geweest, maar op de foto's ziet de showroom er in ieder geval gelikt uit.
 
Leuke omgeving, mijn ouders komen daar vandaan.
Voor werk zijn ze ruim vijftig jaar geleden naar Zuid Holland verhuist.
Ik heb de beweging 40 jaar geleden in omgekeerde richting gemaakt. Tot mijn 18 in en rond Rotterdam gewoond en op mijn 18 naar de marine en vervolgens in NH blijven wonen. Nu in Hoorn.
 
Ik heb de beweging 40 jaar geleden in omgekeerde richting gemaakt. Tot mijn 18 in en rond Rotterdam gewoond en op mijn 18 naar de marine en vervolgens in NH blijven wonen. Nu in Hoorn.
De marine is gaaf.
Ik was sergeant in het veld bij de artillerie.
Tien maanden per jaar in een tentje. _O-

Mijn vriendin is in Hoorn geboren.
We hebben regelmatig familiebezoek.
Dus ken de plaats goed. :t
 
Dan zou ik zeggen, begin je in te lezen vanaf pagina 1 van dit topic. Wordt je vanzelf slimmer. ;)
Ik geloof wel dat het model wat langzaam op gang is gekomen en dat niet alle meningen gegrond zijn. Maar dat is met veel op het internet. ;)

Ik weet vast niet alles, maar volgens mij is het inmiddels een behoorlijk probleemloze en fijne motorfiets.
Natuurlijk kan er altijd wel iets gebeuren, dit lees ik bij andere merken net zo goed.

De eerste modellen hadden een andere nokkenas, begin april 2018 is dit veranderd.
Mijn motor is hierop geïnspecteerd in verband met matig starten bij temperaturen richting het vriespunt.

Belangrijk bij lage temperaturen is een bomvolle accu en 15° gas bij het starten en deze even vasthouden.

Er is een terugroepactie geweest met de remmen.
De boringen van de Bybre remklauw waren niet geanodiseerd.

Vlak voor het voltooien van de 50.000 kilometer duurtest bij Motorrad liep het blokje vast.
Dit komt naar zeer grote waarschijnlijkheid doordat de motor is omgevallen en het lok/bigend lager met lage oliedruk heeft gelopen.

Verder viel op dat de motor optisch - kuipdelen - frame en mechanisch - minimale slijtage zuigers, versnellingsbak etc - in zeer goede staat was. :)
 
Laatst bewerkt:
De marine is gaaf.
Ik was sergeant in het veld bij de artillerie.
Tien maanden per jaar in een tentje. _O-
8 jaar Kon. Marine in de goede oude koude oorlogstijd, toen de wereld nog simpel in elkaar stak. Je moest wat begin jaren tachtig, maar het waren 8 jaren lang, leven de lol. En ook nog lekker wat van de wereld gezien. Ik zou het zo weer doen.
 
Heel veel filmpjes van deze motor op YouTube uit India. Best grappig soms, maar van het verkeersbeeld in de straten van India wordt je helemaal gek.
 
8 jaar Kon. Marine in de goede oude koude oorlogstijd, toen de wereld nog simpel in elkaar stak. Je moest wat begin jaren tachtig, maar het waren 8 jaren lang, leven de lol. En ook nog lekker wat van de wereld gezien. Ik zou het zo weer doen.
Hier 1992, toen de oorlog in Joegoslavië was.
Ik zat toen nog bij de fotodienst.
Het geval met het verloren fotorolletje met genocide beelden er op van dichtbij meegemaakt.
(Het ontwikkelen was zogenaamd mislukt..)
Later beroeps geworden, helaas verkeerde afdeling. _O-
 
Heel veel filmpjes van deze motor op YouTube uit India. Best grappig soms, maar van het verkeersbeeld in de straten van India wordt je helemaal gek.
Productie bij TVS India.
De BMW verkopen ze zelfs in China. :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan