BMW handvatverwarming

TS_

MF'er
30 apr 2005
152
0
Opmeer
Hallo!

Ik ga binnenkort mijn 1e BMW kopen (R1150RT). Nou vraag ik mij af hoe het zit met de handvatverwarming. Hoe lang duurt het voordat hij warm wordt op stand een en twee. En hoe warm zou het moeten worden. Niet in grades maar in lauw, heet, heeeeeeel heet etc etc. Wie kan bij hemzelf dit even testen en terugkoppelen????? Zou het bvb binnen een paar seconden voelbaar moeten zijn of duurt het een minuut of paar minuten?

Alvast bedankt!
 
Hallo!

Ik ga binnenkort mijn 1e BMW kopen (R1150RT). Nou vraag ik mij af hoe het zit met de handvatverwarming. Hoe lang duurt het voordat hij warm wordt op stand een en twee. En hoe warm zou het moeten worden. Niet in grades maar in lauw, heet, heeeeeeel heet etc etc. Wie kan bij hemzelf dit even testen en terugkoppelen????? Zou het bvb binnen een paar seconden voelbaar moeten zijn of duurt het een minuut of paar minuten?

Alvast bedankt!

kijk eens wat een schat aan informatie op het internet ligt:
http://www.bmwgsclub.nl/forum/
even de zoekfunctie gebruiken en je weet meer over HVV dan je lief is.
en wees niet bevreesd, er zitten meer RT/RS rijders op dat forum ze geven het alleen niet allemaal toe
 
paar minuten als je je handen aan het stuur houd, hoe het aanvoelt is sterk afhankelijk van de buitentemperatuur.

Met de temperaturen als vandaag heb ik t überhaupt niet aanstaan en 's nachts hooguit standje 1.
 
Laatst bewerkt:
als ik denk dat ik het nodig heb, begin ik op stand heet en na een paar kilometer gaat ie terug naar warm.
de opwarmtijd is een paar minuten, de warmte moet tenslotte eerst door je handvat en je handschoen heen.
 
Ik heb een F650 GS, mijn handvat verwarming in 1 doet er inderdaad een minuutje of 5 over, en dan houd hij je handen gewoon warm, als ze al warm zijn, tot 3 graden ongeveer (hangt van je handschoenen + weer af).

Stand 2 gebruik ik persoonlijk alleen om snel op te warmen, anders niet, want hij word te warm dan. Af en toe gebruik ik hem langer als het vriest, maar dat komt niet vaak voor...
 
Bedankt voor alle reacties. Ik twijfelde namelijk of ze wel in orde waren. Ik zetten hem aan en voelde en dacht "duurt wel lang" na 30 sec... Maar hoort dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan