BMW K 1200 GT of Yamaha FJR 1300

Als je woonwerkverkeer rijdt met veel files zijn ze allebei te lomp *D

Ga dan voor een GS ofzo,handelbaar,rechtopzit en ziet er ook nog beetje leuk uit
FJR uit 2003 gezien, die al behoorlijk roestte, kwaliteit van bouten en plasticdelen b.v. is echt wat lager dan buemwu
En wat denk je van de laatste ABS remtest? FJR was meeeeeeters slechter dan alle beemers B|

Ik zou lekker een ST1100 nemen; oerbetrouwbaar,goede bescherming en laagste km prijs
Dat je op een rijdende plee zit neem je dan voor lief :r

Tchuss sagt herr BB 8-)
 
Als je woonwerkverkeer rijdt met veel files zijn ze allebei te lomp *D

Ga dan voor een GS ofzo,handelbaar,rechtopzit en ziet er ook nog beetje leuk uit
FJR uit 2003 gezien, die al behoorlijk roestte, kwaliteit van bouten en plasticdelen b.v. is echt wat lager dan buemwu
En wat denk je van de laatste ABS remtest? FJR was meeeeeeters slechter dan alle beemers B|

Ik zou lekker een ST1100 nemen; oerbetrouwbaar,goede bescherming en laagste km prijs
Dat je op een rijdende plee zit neem je dan voor lief :r

Tchuss sagt herr BB 8-)

Toch knap dat die jappen ook al plastic kunnen laten roesten! ;)
En idd, als we de tests moeten geloven, dan is het remwerk zwaar onder de maat bij Yamaha, iets wat ik toch niet onbelangrijk zou vinden.

:]
 
Toch knap dat die jappen ook al plastic kunnen laten roesten! ;)
En idd, als we de tests moeten geloven, dan is het remwerk zwaar onder de maat bij Yamaha, iets wat ik toch niet onbelangrijk zou vinden.

:]

Jij leest ook altijd zo lekker selectief :}

Maar je zult maar 15 meter remweg meer nodig hebben op de FJR , als je dan plotseling van 100 naar 0 remt klap je toch nog met dik 75 km/uur achterop die camper |( |(












benieuwd wat Herr F. hier weer in leest

:)
 
Jij leest ook altijd zo lekker selectief :}

Maar je zult maar 15 meter remweg meer nodig hebben op de FJR , als je dan plotseling van 100 naar 0 remt klap je toch nog met dik 75 km/uur achterop die camper |( |(












benieuwd wat Herr F. hier weer in leest

:)


Niet als je met de BMW nog 16 meter over hebt! :+

Maar ik vind het ook een flinke -punt voor de FJR, mag/moet gewoon niet kunnen, maar ikke ben blij met het "bar slechte, totaal afgekraakte" EVO integral abs systeem :Y :}

Hopelijk doet Yamaha hier iets aan bij de volgende FJR serie.

blijf scherp! :P
 
ik rijd een fjr van 2001 geen roest te vinden, bij normaal onderhoud hoeft je daar niet bang voor te zijn, wat betreft in de file rijden zou hij te lomp zijn, ik rijd met koffers gewoon tussen de file door, wel blijven opletten natuurlijk. De FJR blijft een moordfiets.
 
ik rijd een fjr van 2001 geen roest te vinden, bij normaal onderhoud hoeft je daar niet bang voor te zijn, wat betreft in de file rijden zou hij te lomp zijn, ik rijd met koffers gewoon tussen de file door, wel blijven opletten natuurlijk. De FJR blijft een moordfiets.

Ikke ook een FJR gehad uit 2001 en ook geen roest :N :N

Groet Robbert.


Ps. er is nu wel een terugroep aktie vanaf fabriek :Y :Y

Iets met gasklep die kan blijven hangen :?
 
voor.jpg


Lijkt me niet zo'n moeilijke keuze *D
 
het is maar goed dat wij niet allemaal dezelfde mening hebben, anders reden wij allemaal op dezelfde motor en dan werd het wel erg saai op de weg

Maar je hebt wel gelijk hoor, waar zou anders de fun zijn als er een nietsvermoedende knul op een racemonster denkt dat hij je zoek kan rijden en dan van een koude kermis thuiskomt. ;)

Natuurlijk ... er zijn ook racemonsters die een K1200GT zoekrijden, maar die zijn gelukkig in de minderheid. :]
 
dat is het leuke van een toermotor met veel vermogen en je moet natuurlijk ook fan zijn van yamaha, een BMW rijder zal nooit een yamaharijder worden en omgekeerd.
 
Laatst bewerkt:
dat is het leuke van een toermotor met veel vermogen en je moet natuurlijk ook fan zijn van yamaha, een BMW rijder zal nooit een yamaharijder worden en omgekeerd.

Dit slaat echt nergens op

Ik rij BMW maar ben absoluut geen BMW rijder :N, sterker, ik heb en de FJR overwogen net als de ST en K-GT,

Rij nu toevallig op een BMW- de 6e pas- hiervoor altijd jap gereden, binnenkort staat er gewoon weer een jap in de garage, naast de GS weliswaar,maar toch ;)

Ik wacht iig op de Kawa GTR :o
 
reed eerst diversion xj900s verbruik bij toeren 1:20, kennis reed met BMW 1200 ging iets vaker tanken, dus 1:20 voor BMW lijkt mij wat optimistisch.
 
reed eerst diversion xj900s verbruik bij toeren 1:20, kennis reed met BMW 1200 ging iets vaker tanken, dus 1:20 voor BMW lijkt mij wat optimistisch.
Met mijn eerst K1200LT heb ik een keer een rit van 420 km gereden. Vooraf volgetankt, achteraf afgetankt: 17,16 liter. Komt neer op een verbruik van 1:24,5. Gemiddeld reed ik met woon-werkverkeer 1:18 en bij toerritten rond 1:19,5. Zo optimistisch is dat dus niet.

Overigens vind ik de funfactor toch ook wat waard, en als de motor dan wat meer verbruikt, dan neem ik dat voor lief.
 
Tijdens een toertocht van mijn werk (wat saai eigenlijk die toertochten met grote groep, zwaan-kleef-aan) reed mijn FJR 1:23. Grotendeels rustig rijden maar waar het kon (aansluiten na stoplicht) even gas vol open. Rondje sportief Ardennen deed ie 1:18. Normaal woonwerkgebruik is tussen 1:16-1:18. Maar de FJR staat er inderdaad om bekend dat ie bij volgas op de autobahn behoorlijk zuipt. Hard rijden doe je nu eenmaal niet op lucht alleen
 
reed eerst diversion xj900s verbruik bij toeren 1:20, kennis reed met BMW 1200 ging iets vaker tanken, dus 1:20 voor BMW lijkt mij wat optimistisch.

Mij ook ;)

Laatst 398 km afgelegd op 1 volle tank.na stevige rit richting Noord Nederland : +150 dus
Toen kwam de pechdienst me opzoeken met 5 ltr. benzine :)
 
Beide fietsen/merken hebben een hele trouwe aanhang zoveel mag duidelijk zijn denk ik.

Laat ik dan als 'honda-man' mijn keuze geven: FJR. Ik vind em iets sportiever dan de bmw. Zowel qua rijgedrag als looks.
 
Terug
Bovenaan Onderaan