BMW K100rs of BMW r1100rs?

heb R1100RS gehad.
Oppassen met die versnellingsbak. Het is algemeen bekend en de bmw dealer heeft het mij zelf gezegd...de versnellingsbakken tot 1996 zijn niet sterk genoeg. Kost toch 1500 euro om te vervangen (ong. na 75000 km). Ik ben niet het enige geval.
Heb trouwens nog een massa aan problemen gehad met diejen r1100RS. Bouwjaar was 93. Niet kopen dus. Koop een 1150...daar waren de problemen opgelost. Zoek op dit forum eens naar R1100rs dan kom je mijn verhaal tegen.

Dat vertelde mijn dealer ook al.
Volgens hem zijn de K blokken onverwoestbaar. Een keertje een koppeling maar hij komt weinig geks tegen.
De 'nieuwere' R-blokken schijnen wel weer beter te zijn.

Ik rijd nu alweer een maandje of 4-5 BMW (K1100RS) en ben echt zeer enthousiast.
Nu staat íe weer even op stal i.v.m. pekel, maar zodra het weer een beetje geregend heeft, moet íe weer aan de bak.

Ik kan niet wachten tot het voorjaar; kan ik eindelijk m'n vriendjes op hun supersports plagen / overtuigen dat dit écht geen ouwe-lullen-fiets is.
Ik kom zelf uit de sportieve hoek, meestal GSXR en Streetfighters, maar dit rijdt zó anders, echt een hele andere beleving van motorrijden.
En wat ook niet onbelangrijk is (zo niet het belangrijkste) je rijdt hier niet zo achterlijk mee.

Gr, SoeF!

P.S. ik vind een R1100RS ook een hele mooie motor (ik heb zelf ook getwijfeld) maar ik zou voor een K gaan, K100 16V of K1100RS..... allebei super!)
 
Laatst bewerkt:
Mijn zwarte K100RS 1988 met ca 60.000 km in nette staat brengt ca 3000-3500 op bij inruil op een Honda Blackbird.
Toch maar niet gedaan, hoewel het prettig is zo'n lage afschrijving te hebben. :)


Da's héél netjes. Dat krijg je er volgens mij niet eens voor als je hem particulier de deur uit doet?!
 
Da's héél netjes. Dat krijg je er volgens mij niet eens voor als je hem particulier de deur uit doet?!

Zeker niet....
Voor ca. €3000,- koop je partikulier een K1100RS van '94.

Dus da's wel een héle nette inruilprijs.
Maar je kunt natuurlijk ook niet weten hoe graag die dealer van die Blackbird af wil, of waar hij die voor ingeruild heeft.
En hoe graag hij jouw BMW in z'n showroom heeft staan.
Altijd moeilijk....
 
Da's héél netjes. Dat krijg je er volgens mij niet eens voor als je hem particulier de deur uit doet?!

Hij deed bij particuliere verkoop afgelopen zaterdag, net ietsjes minder dan EUR 3000..ietsjes :)
Maar het was ook een puntgave fiets, zonder mankementen!
 
Een goede dag beste rs rijders. Ook ik ben vanaf vorige week in het gelukkige bezit van een R1100Rs en ik moet zeggen na al die andere "toer" fietsen dat dit toch wel heerlijk rijdt en stuurt. Ik heb alleen direct al een vraag. Volgens mij werkt het lampje van de benzine niet. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik wel, inmiddels al een kilometer moeten duwen naar het tankstation. een reserve zit er volgens mij ook niet op.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan