Lees de hele thread maar even door ;-)
Er is een hele serie terugroepacties geweest, vraag naar documentatie van de uitvoering.
Belangrijk zijn iig.:
- (afscherming van de) spanner van de nokkenasketting
- koppeling/koppelingshuis
- luchtfilter
- afscherming van de hevel van de achtervering
- ik vergeet er vast één of twee...
Uit eigen ervaring:
- vervuiling radiateur aan onderzijde: als die door (winters) gebruik dicht gaat zitten koelt ook de ventilator niet goed meer
- reactie toerental op gashendel; was bij mij een tijd hopeloos, onder 4000 tpm was er niet lineair te regelen (BMW had geen idee, opgelost door garagist, maar hoe?)
- sensor remblokslijtage: die is nogal pessimistisch, en kan worden gepasseerd door (nabij) de stekkers (mbv. stekker + stukje kabel van een originele, versleten set) een doorverbinding (kortsluiting van dat circuit) te maken
- lagers voorwiel (voor de zekerheid vervangen bij elke bandenwissel)
- sterke cupping met sommige nieuwe 2-compound banden (handling is en blijft -vind ik- fantastisch, maar er treden fijne trillingen op met bloedeloze vingers tot gevolg)
- kleppen stellen elke 60.000 km: een hele operatie om het kleppendeksel vrij te maken, en dus duur maar noodzakelijk
En die versnellingsbak blijft 't bij mij gewoon doen, ondanks alle martelingen en harde klappen...
Succes!
(En gebruik de cruise control, is beter voor je portemonnee
)