JosvR
MF'er
quote:
ocvantol schreef op 10 september 2010 @ 16:50:En vandaag de tank droog gereden En dat met een meter die 1/4 aangeeft...
Tanksensor kapot. Reactie dealer: " Oh jongens, weer een tanksensor...".
Tja, da's pech!
Sinds ik een paar gaatjes in de vulpijp in de tank geboord heb (waardoor 1-1.5 liter meer benzine in de tank past) vertrouw ik weer op de klassieke mathode van de trip-km: bij 375 km wordt 't tijd om te tanken, en dan gaat er zo'n 20 liter Euro95 in.
Vorige week 395 kms op één tank gereden (met 't zweet in m'n handen) de laatste 10 km gaf de cockpit al aan 0 kms meer te kunnen rijden. Zonder gaatjes in de vulbuis hebben geboord druppel ik er dan 22,60 liter in. Er zou volgens het boekje 24 l in moeten kunnen.
Deze tank had ik vooral hele saaie spits/snelweg kms opzitten. - 1 litertje super op 17,5 km is niet geweldig maar ook niet echt slecht te noemen.
Overigens heb ik met mijn juni 2008 K1200GT gelukkig niet zoveel problemen gehad als sommigen van jullie. Met de R1200GS die ik ervoor had ingeruild stond ik zo'n beetje elke week voor garantie bij de dealer...
Wel kreeg ik net buiten de garantie nog een hele nieuwe (xenon) koplampunit vergoed. (+/- €250,-) Dit omdat door het lostrillen van de verstelinrichting vooral de sterren verlicht werden ipv de weg.... De verstelinrichting is blijkbaar niet los te leveren... Ik moest wel de helft van de montagekosten betalen (+/- €50,00) omdat ik twee maanden te laat was....
Jos