BMW K1200GT topic

quote:
ocvantol schreef op 10 september 2010 @ 16:50:En vandaag de tank droog gereden :( En dat met een meter die 1/4 aangeeft...

Tanksensor kapot. Reactie dealer: " Oh jongens, weer een tanksensor...".


Tja, da's pech!
Sinds ik een paar gaatjes in de vulpijp in de tank geboord heb (waardoor 1-1.5 liter meer benzine in de tank past) vertrouw ik weer op de klassieke mathode van de trip-km: bij 375 km wordt 't tijd om te tanken, en dan gaat er zo'n 20 liter Euro95 in.

Vorige week 395 kms op één tank gereden (met 't zweet in m'n handen) de laatste 10 km gaf de cockpit al aan 0 kms meer te kunnen rijden. Zonder gaatjes in de vulbuis hebben geboord druppel ik er dan 22,60 liter in. Er zou volgens het boekje 24 l in moeten kunnen.
Deze tank had ik vooral hele saaie spits/snelweg kms opzitten. - 1 litertje super op 17,5 km is niet geweldig maar ook niet echt slecht te noemen.

Overigens heb ik met mijn juni 2008 K1200GT gelukkig niet zoveel problemen gehad als sommigen van jullie. Met de R1200GS die ik ervoor had ingeruild stond ik zo'n beetje elke week voor garantie bij de dealer...
Wel kreeg ik net buiten de garantie nog een hele nieuwe (xenon) koplampunit vergoed. (+/- €250,-) Dit omdat door het lostrillen van de verstelinrichting vooral de sterren verlicht werden ipv de weg.... De verstelinrichting is blijkbaar niet los te leveren... Ik moest wel de helft van de montagekosten betalen (+/- €50,00) omdat ik twee maanden te laat was....
Jos
 
The saga continues! Vanochtend wilde miss janaury niet starten, startmotor ging nauwelijks rond. na een paar keer aan/uit verscheen EWS in het display. Maar op de k75 naar Utrecht gegaan. Breeman gebeld en blijkt EWS een storing in de startonderbreking te zijn. Heb vandaag maar een hele boze brief aan BMW lease geschreven dat ze dat ding ergens mogen stoppen waar de zon zelden schijnt. Vanavond de sleepdienst gebeld en die brengen d'r morgen naar Breeman. Dan maar weer wachten. Kunnen ze gelijk ook weer naar de pingelsensor kijken want die is inmiddels ook al weer een paar weken kaduuk.

Hoezo freude am fahren?

Peter
B|
 
The saga continues! Vanochtend wilde miss janaury niet starten, startmotor ging nauwelijks rond. na een paar keer aan/uit verscheen EWS in het display. Maar op de k75 naar Utrecht gegaan. Breeman gebeld en blijkt EWS een storing in de startonderbreking te zijn. Heb vandaag maar een hele boze brief aan BMW lease geschreven dat ze dat ding ergens mogen stoppen waar de zon zelden schijnt. Vanavond de sleepdienst gebeld en die brengen d'r morgen naar Breeman. Dan maar weer wachten. Kunnen ze gelijk ook weer naar de pingelsensor kijken want die is inmiddels ook al weer een paar weken kaduuk.

Hoezo freude am fahren?

Peter
B|
Hebben ze bij jou de ringantenne niet vervangen?
 
Mobiletuur vraagt zich af....:
Henkbmw gespot bij Motoport den Bosch?:

Zag ik vanmiddag toevallig uw bruin-metalen ros bij baas Hans staan? Was kenteken met MF er op ... :?

Das correct en tevens juist!
Ons kwamen net terug van een heeeeerlijk lang weekendje sturen bij de Moezel..... :] :] :9~
Gelijk zaterdagavond, met 31 andere clubleden, aldaar het 15 jarig jubileum van ons BMW klupke gevierd *O*
 
Laatst bewerkt:
Ringantenne is preventief al in juli 2008 vervangen. Misschien hebben ze een oud exemplaar er in gestopt!?
Men denkt aan een draadbreuk of zo.

Peter
 
aankomende zaterdag gaat mijn K12GT naar de dealer vanwege de problemen met de versnellingsbak en cardan aandrijving. Aangezien ik de huisselectie garantie heb zullen hier geen kosten aan verbonden zijn. De dealer heeft mij beloofd er alles aan te doen om mijn klachten te verhelpen.
Mogelijk wordt mijn versnellingbak vervangen voor een K13GT bak. Dit zou helemaal super zijn :]
 
Laatst bewerkt:

Nou, dat K1300gt-spul is ook niet heilig hoor. Schakelt niet per definitie beter dan de 1200gt.
En nou is als klap op de vuurpijl ook nog m'n toeter stuk. m'n TOEOEOEOETER! Hou moet ik nu tussen de files door...
 
Sinds een tijdje merk ik dat mijn motorfiets wat last heeft van backfiring, oftewel een knal(letje)(veel stelt het niet voor) bij gas dichtschroeven en toerental afname vanaf plmn 4000 toeren.. Sound familiar to anyone?
 
Sinds een tijdje merk ik dat mijn motorfiets wat last heeft van backfiring, oftewel een knal(letje)(veel stelt het niet voor) bij gas dichtschroeven en toerental afname vanaf plmn 4000 toeren.. Sound familiar to anyone?
Yep... was bij mij ook "in toenemende mate" het geval, een enkel klein plofje, net leuk, bij afremmen op de motor en snel terugschakelen. Verontrustte me niet, wetend dat er bijna een klepstelbeurt aan zat te komen. Door een defecte bobine en bougie is dat stellen iets vroeger (bij 56k) uitgevoerd dan gepland, maar daarmee ook verdwenen.

Overigens heeft mijn garagist nu "gewone" kaarsjes à €5/ex geplaatst ipv idioot dure half-edelmetalen vonkers. Merk er niets van, behalve in de portemonnee... Toch maar een tank benzine mee vedient - met dank aan de nuchtere en meedenkende specialist!
 
yep, heeft mijne ook soms.
Heb vroeger op een K75RT gereden, die had dat bijna constant.

Mijn GT gaat morgen naar de garage voor z'n 20K beurt (allee 24K intussen)
 
Mijn GT zal nog wel boven in de showroom staan :Y
Ook die is te herkennen aan de M-F stickeRT :+
Inderdaad. En met die prijs zal die er nog wel even staan :Y


full
 
In de sequel mbt de kwaliteit van de GT....
Na de winter ga ik op zoek naar een GT van de vorige generatie (2003-2006) en verkoop ik mijn huidige 2007 GT. Dan ga ik er zowel financieel als kwalitatief op vooruit.
Een motorfiets in deze prijsklasse met een twijfelachtige motorkarakteristiek, slechte versnellingsbak en nog een aantal andere minpunten vind ik niet acceptabel.
 
®win vindt de ex van Beemerbeest te duur ...:

[...]
Inderdaad. En met die prijs zal die er nog wel even staan :Y

Welnee joh, mijn ex R1200RT van 3 jaar oud en 50.000kms op te telleRT en full options was binnen een week voor 14 ruggetjes verkocht ...

Bij de ex van Hans wordt vast verteld:
z.g.o.h., als nieuw, van 1e eigenaar, dealeRT onderhouden, van oud heertje geweest ;) :} , altijd binnen gestaan ... Zo'n GT laat je toch niet staan ... (nee Ron, zijn mijn puntjes ...) _O-
 
Sinds een tijdje merk ik dat mijn motorfiets wat last heeft van backfiring, oftewel een knal(letje)(veel stelt het niet voor) bij gas dichtschroeven en toerental afname vanaf plmn 4000 toeren.. Sound familiar to anyone?

Ja, heeft de mijne met enige regelmaat ook (GT van mrt 2007). Er zijn door de dealer al eens een keer wat instellingen gereset maar dat heeft niets geholpen. Kan blijkbaar geen kwaad. Ik zou denken dat het dempingsmateriaal in de demper hier toch ook van te lijden moet hebben...
 
Overigens heeft mijn garagist nu "gewone" kaarsjes à €5/ex geplaatst ipv idioot dure half-edelmetalen vonkers. Merk er niets van, behalve in de portemonnee... Toch maar een tank benzine mee vedient - met dank aan de nuchtere en meedenkende specialist!

Wat is het verschil tussen die bougies? Kan iemand hier dat uitleggen?
 
Zo... Net even een flink uur gereden, in het donker over wat mooie secundaire (land)wegen in de buurt van Amersfoort.. Jongens wat is dat toch lekker met die herfstgeuren en die rust op de weg, en genieten van de kracht en soepelheid van deze (ook door mijzelf) toch vaak bekritiseerde machine.. Uiteindelijk neem ik de ongemakken die er af-en-toe zijn dan graag voor lief!
 
Uiteindelijk neem ik de ongemakken die er af-en-toe zijn dan graag voor lief!

Zoals (vandaag) een kapotte handvatverwarming....HEPPIK!

(Gisteren, de toeter: terwijl de knoppen-units al reeds waren vervangen).
Retourtje Apeldoorn-Venray is dan opeens wat frisjes om 06.30 des ochtends.
 
Wat is het verschil tussen die bougies? Kan iemand hier dat uitleggen?
Zoek maar eens hier of de World Wide Wastebox op "iridium"; "Google NL" (M-F bovenaan!) of "Google EN".
De meningen en ervaringen variëren van "De beste uitvinding sinds het wiel" tot "Steek ze maar daar waar de zon niet schijnt, dan heb je tenminste nog een beetje lol van je geld"...

Mijn mening is ongefundeerd want geen motortechieker, maar met 't beetje natuurkunde dat ik paraat heb kan ik me niet voorstellen dat het voor de verbranding van het mengsel zoveel verschil kan maken tov. de voor een bepaald type motor passende gewone ontstekers.
(Nu twee weken met niet-speciale bougies, en ik merk geen negatief verschil. Loopt beter maar wat wil je: kleppen gesteld, nieuwe bougies, kleine beurt... teveel varianten en al met al nog te kort om echt iets zinnigs over op te merken.)
 
Zijn er hier nog mensen die a.s. vrijdag naar de Intermot gaan? *O*
Wil zelf vooral de nieuwe K1600GT eens in het echt zien ... :Y
Leuk uitje; naast de K1600 is er zoveel interessants/moois/leuks te zien, daar is geen eind van - maar helaas andere prio's.
En ach, die K1600 komt vanzelf dichterbij, letterlijk... in figuurlijke zin blijft-ie voorlopig een utopie :Z
 
zopas m'n 20K beurt laten doen. Achterste remblokken waren op.
295 eur waarvan 135 eur werkuren.
Volgens de dealer zouden tussen 40.000 en 50.000 km de kleppen gesteld moeten worden.
Dat zou rond 600 eur gaan kosten.
Enfin, we kunnen weer een jaartje verder. en de 40K beurt zou aan dit tempo pas over 2 jaar nodig zijn. Wie weet tegen dan al een 1600??!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan