BMW K1200GT topic

Een vraag van een relatief onervaren motorrijder: Sinds ik nieuwe banden heb op m'n 2006 K1200gt (Michelin roadpilot 2) 'valt' hij voorbij een bepaalde hellingshoek heel erg de bocht in, waardoor ik het zelfs het gevoel heb dat de achterkant grip verliest, maar dat zal wel een gevoel zijn want zelfs op kurkdroog wegdek is dat al het geval. Iemand die dat gevoel kent, en is er inderdaad een risico op 'uitbreken'? Lijkt me niet aangezien juist op deze machine hoge bochtsnelheden een eitje zouden moeten zijn..
 
Yep. Gevoel is bekend en kan geen kwaad. De PR2 zal niet echt uitbreken, alleen het gevoel is niet echt vertrouwenwekkend. Mijn ervaring is dat je met de MPR2 heel erg ver kunt gaan....

Ik rijd overigens nu met de Metzeler Roadtec Z8 interact op de GSA (RT wielen) en dat rijdt net zo goed - wellicht zelfs beter - en kent geen kantelmomentje. Alleen pech voor de GT-rijder: de Z8 is (nog) niet vrijgegeven voor de K1200/1300GT.
 
Hier even wat linkjes naar de vandaag onthulde K1600GT(L).
Laat ik mij beschaafd uittdrukken: Hij is niet heeeeeeeeeeeeel erg lelijk... :Z
Mhhh... nicht schlecht! :9~
Maar wel (klein) kritiekpunt(-je): ik vind de achterzijde smalletjes aandoen, met de 3-in-2 vertikale uitlaateinden. Daar hadden ze wel iets "krachtigers" van mogen maken.
Fraaie intrumentpartij ook; hopelijk niet te veel uitstraling in het donker.
 
@Tinske & kantelpunt:
Ik kan me bij ®win aansluiten: PR2 is heel betrouwbaar en de grens ligt idd. ver. De Metzeler RoadTec Z6 die ik nu heb is iets minder "scherp".
Ook: goed op de bandenspanning letten. Eéntiende bar voelt bij mij (psychologisch?) als een groot verschil.
Ook: (heel) fijngevoelig met de gashand (leren) sturen/corrigeren - dat vind ik bij langzamer genomen bochten nog steeds lastig: ik heb de neiging -te- laag in toeren te rijden voor een soepel oppakken van de motor.
 
Laatst bewerkt:
~
Een vraag van een relatief onervaren motorrijder: Sinds ik nieuwe banden heb op m'n 2006 K1200gt (Michelin roadpilot 2) 'valt' hij voorbij een bepaalde hellingshoek heel erg de bocht in .../quote]
Je gevoel klopt. Ik had in eerste instantie Bridgestone banden en ben daarna overgestapt naar MPR2 en ik had inderdaad hetzelfde gevoel. In het begin veel bochten rijden dan went het snel. Ik vind het en geweldige band en ben er erg tevreden over ook met hogere bochtensnelheden.
 
Uit MotoPlusnr 19 van 6 tot 19 oktober:

In een van de volgende nummers publiceren we het eindrapport van onze K1300GT- duurtestmachine. Een test met een meer dan onverwachte uitkomst, waarover ongetwijfeld nog lang zal worden nagepraat. Voor een zo volledig mogelijk beeld zijn we op zoek naar K1300GT rijders en hun ervaringen met deze Beierse groottoerist. Dus ben je in het bezit van een K1300GT, mail ons (redactie@motoplus.nl ovv Duurtest K1300GT) dan kort en bondig je bevindingen samen met een foto en wellicht vind je jezelf dan terug in ons blad.
 
Laatst bewerkt:
...]
Ja.. die had ik ook al gezien, lijkt mij dat er iets heel negatiefs uit gaat komen
:?
Bij de vergelijkingstest (K13 vs FJR vs GTR) waren ze "himmelhoch jauchzend" over de Beier, en nu "zum Tode betrübt"?

Ik wil er wel een voorschot op nemen: duur (in onderhoud), schakelt rot en de nieuwe knoppenergonomie is maar zo-zo.
Mijn reactie respectievelijk: "Kost wat, maar dan heb je ook wat...", "Gevoel voor deze bak moet je echt ontwikkelen (het kan stil)". De derde is een welles-nietes.
 
Voor de liefhebbers..........

Aanstaande zondag organiseert mijn klupke weer.......


7e ZULTRIT

BMW MTC 's Hertogenbosch

Start te: Motoport Den Bosch Reitscheweg 33 's Hertogenbosch 073-6480590
Info:0416-378527/
Inschrijfgeld: 5,00 (z.h.)
Lengte:150 km.
Inschrijven vanaf:10:00 tot 11:30 uur. Afmelden tot:17:00 uur!
Omgeving:Brabant
Extra info:Afslag 20 op A2 daarna pijlen "BMW MTC" volgen. Zowel op routerol als GPS (Garmin). Koffie met cake bij de start. Zult en spek met roggebrood bij einde.
 
Dan zal ik 'm hier ook maar ff neerprakken:
full
 
...eh...kiekeboe... :W


...mag ik even een vraag stellen aangaande een vervangingsruit voor de K1300GT ?...



...zo heel af en toe spreek ik wel eens iemand, en 1 van die iemanden heeft na een hele berg boxerspul (diverse RT's, en GSsen) en wat ander K-spul (1200S & 1300S), nu een K1300GT...

...en deze meneer ergert zich helemaal kleurenblind aan de ruit ; en dan met name het gebulder van de wind op helmhoogte...


...toevallig hadden we het vandaag even over een Calsci ruit ; zo'n ruit met zo'n gat onderin, om een soort van onderdruk (ofzo) te bewerkstelligen...

...zijn die dingen toevallig ook ergens in Nederland leverbaar...?




...enne..., heeft er iemand überhaubt ervaringen met een vervangingsruit voor de K13GT ?...
 
De zondagsrit in 's Hertogenbosch lijkt me wel wat. Voor welke kaartversies van Garmin is de route beschikbaar?
Ik heb 2011 op m'n 2720 staan.
Als't weer mee wil, rijd ik mee.

Moet eerst 110 km heen en nadien ook terug.
 
Eerste prijzen K1600GT/GTL bekend

BMW Nederland heeft haar dealers een eerste prijslijst toegezonden. Mag officieel nog niet gepubliceerd worden, maar ik heb hele goede ogen ;-)

Basisprijs K1600GT is € 23.500 en voor de K1600GTL is € 25.500.
De K1600GTL wordt standaard geleverd met audiosysteem én topkoffer.

Verkrijgbare opties, en pakketten:
ESA II € 750
RDC € 500
Tractioncontrol € 500
Audiopakket én GPS voorbereiding € 1750
Navigatie BMW Navigation IV € 750
Alarm € 225
Centrale vergrendeling koffers € 400

Pakket met:
RDC
DTC
Centrale vergrendeling € 1250

De K1600GT full options (zonder de Akrapovic) is ongeveer incl. afl.kn. € 28.500

Sommige prijzen zijn bij benadering, maar de full-options prijs klopt

Dus eh, sparen maar ...
 
Heb zowel de Cey Bailyes gehad op mijn 1200 en nu de Calsci op mijn 1300.
Beiden bevielen goed. CB is wel een grote plaat maar de bescherming is erg goed. De Calsci is eleganter en geeft bijna net zoveel bescherming. Ik ben 1.86cm.
:/
 
jero heeft ruiten-ervaring: ;)
De Calsci is eleganter en geeft bijna net zoveel bescherming. Ik ben 1.86cm. :/

@jero
Nu denk ik er over om de Calsci aan te schaffen. Heb je nu de L of X-tall versie van Calsci?
Welke maat raad je aan? Zelf ben ik 1.80cm. Kijk je bij de Calsci door de ruit heen of er overheen? Dank! :}
 
Laatst bewerkt:
Net terug van de Zulterit.
Proficiat aan de inrichters.
Zeer mooie rit, wel een erg frisse temperatuur, maar daar kunnen jullie niet aan doen hè!
 
Joel, je hebt vandaag met mij meegereden....... (Die mooie matkleurige RT :9~ )
Was inderdaad weer een mooi dagje........ *O*
Zoals wij altijd zeggen: De thuisblijvers hadden wederom weer eens ongelijk..... :P

Zit helaas alweer op het werk '( , vandaar dat je me het laatste stukje hebt gemist....... :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan