Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Als de k1600 dezelfde kant opgaat, ga ik toch maar eens ergens anders kijken.
Huilen, bedoel je? Ook al omdat de prijs in NL een paar (b)ruggen te ver is... :\... Dat wordt nog lachen dus!
Zonder me te bedenken zou ik zo met je meegaan. Heb ook een (vroege) 2006 met nu 58dkm, en mits goed voorbereid en je je niet buitensporig gedraagt -alles kan kapot- moeten onze BMW's dat zeker aankunnen. Maar: niemand kan je garanderen dat-ie niet kapot gaat..... Nu is mijn vraag of ik er normaliter wel vanuit kan gaan dat mijn machine dit allemaal zonder problemen gaat doorstaan. ...
Onder veel motorrijders heeft BMW nog steeds een suffig imago - tegen wil en dank, want K1200 GT (zeker de 2e serie en de 1300) is onmiskenbaar een enorm rijijzer. Maar ook de problemen zijn breed bekend, en dat doet BMW zeker geen goed. Onder mijn collega's zijn nogal wat motorrijders, en die zien mij een beetje als zondagskindje omdat mijn GT niet (zo) aan dat panne-imago voldoet....
Denk inderdaad dat BMW haar naam verliest als de nieuwe top modellen ook kinderziektes vertonen. Kunnen ze zich feitelijk niet veroorloven met Goldwing en Harley als modellen in hetzelfde segment. Ze hebben daarbij nog de mazzel dat Honda dit jaar niet met de nieuwe Pan is gekomen.
...
Allemaal waar, maar toch is bij mij door de dealer tijdens een servicebeurt het cardan onder garantie vervangen.....Mijn 2 centen:
De diverse assen en tandwielen in de aandrijflijn moeten ten opzichte van elkaar wel enige ruimte hebben willen ze niet knarsend in elkaar grijpen. Dat zou trouwens ook maar tijdelijk zijn, want snel slijten en dus ruimte geven. Olie moet een film over de oppervlakken leggen om extreme slijtage te voorkomen, en vult ook meteen een beetje van die speelruimte. Zolang eea. binnen de tolerantiegrenzen blijft is er geen reden voor onrust, maar je kunt er wel degelijk "last" van hebben: rukkerig gevoel en rammelen, zoals bekend bij (in-)schakelen...
Al die (heel) kleine spelinkjes opgeteld geeft een paar cm "vrije slag" aan de achterband. Verkijk je daar niet op, dat is maar een paar graden verdraaiing maar door de omtrek van de band lijkt het heel wat.