Bmw k75 carburateurs

Pimoto

Rookie
8 feb 2016
13
0
Groenlo
Hallo mensen

Ik ben een bmw k75 aan het verbouwen maar wil er mooie simpele luchtfilters of kelken op hebben maar dat kan niet omdat de bmw k75 een luchtmassameter heeft. Ik heb soms gezien dat ze carburateurs op deze bmw zetten en daar direct luchtfilters op zetten en de luchtmassameter omzijlen. Ik heb een plaatje dr bij gedaan weet iemand toevallig welke carburateurs dit zijn?

Mvg. Pim
full
 
Hallo Pim (iig ik denk dat t Pim is)

Tof om te horen dat je ook een K gaat verbouwen.
Zelf ook al lange tijd bezig met het stukje bij beetje verbouwen van mijn K: Joossio in "BMW k100RS Cafe Racer"

Ik heb wel eens gehoord dat er KZ750 carbs op passen. Heb er zelf ook lange tijd aan zitten denken, maar het wordt er niet betrouwbaarder op. Daarom ben ik nu ook zelf een custom inlaat aan het maken zodat het toch nog een coole look kan geven.
 
Van een FZ was het dus.

Maar hoe moet je dat gaan doen met je ontsteking? Omdat dat volgensmij allemaal aan elkaar gekoppeld zit.
 
Bij de tweekleps K100 en de K75 is de ontsteking los van de injectie.
Alleen de 16 kleps modellen hebben een Motronic en dus een gecombineerde ontsteking en inspuit module.

De ontsteking bij de tweekleppers is het kastje wat achter het balhoofd zit en de inspuitmodule het kastje wat boven de accu gemonteerd zit
 
Terug
Bovenaan Onderaan