BMW Motorrad inspecteert duizenden iABS systemen

Honda ontkent gewoon dat er een probleem is, nee mijnheer die klacht hebben we nog nooit gehad!
Wat heb je liever?
het is wel 2 keer heel kort achter mekaar :X
En bmw was ook niet altijd even netjes met het vermelden van dingen.
Als dit niet bij kassa was geweest en de boel niet aan het rollen was gegaan had bmw de mond ook niet los getrokken ;)
 
Als we toch aant zwarte pieten (no offense) zijn....

Yamaha negeert stelselmatig de problemen met de gort droge FJR link !
En zo zijn er veel verhalen......

Maar de discussie moet niet zijn: motormerk A is beter (of in dit geval minder slecht) dan motormerk B, maar: motorfiets fabrikanten moeten hun verantwoording nemen ! (uit eigen initiatief !)
 
Laatst bewerkt:
Nou het schijnt dat dit hele verhaal is ontstaan door nalatig onderhoud. Daardoor kan het I-ABS systeem kaput gaan. Dus veelal mensen die alleen om de 10.000km onderhoud uit laten voeren ipv (2)jaarlijks, of mensen die 'het zelf wel even doen'.

Dus ze controleren nu GRATIS of je een prutser bent geweest. Ik vind dat best goede service. Dat de reparatie vervolgens vrij prijzig is... :P
 
Laatst bewerkt:
Nou het schijnt dat dit hele verhaal is ontstaan door nalatig onderhoud. Daardoor kan het I-ABS systeem kaput gaan. Dus veelal mensen die alleen om de 10.000km onderhoud uit laten voeren ipv (2)jaarlijks, of mensen die 'het zelf wel even doen'.

Dus ze controleren nu GRATIS of je een prutser bent geweest. Ik vind dat best goede service. Dat de reparatie vervolgens vrij prijzig is... :P
Ja en nee.

BMW geeft nu zelf aan dat de dot4 jaarlijks ververst moet worden, om het systeem in goede conditie te houden.

Nu weet ik de voorschriften van BMW niet uit m'n hoofd, maar het is sowieso afwijkend tov wat alle andere motoren aan onderhoudsinterval hebben.

Dus ja: nalatig onderhoud tov wat dit systeem kennelijk nodig heeft. Nee, want het is een uitzonderlijke eis.
 
Als we toch aant zwarte pieten (no offense) zijn....

Yamaha negeert stelselmatig de problemen met de gort droge FJR link !
En zo zijn er veel verhalen......

Maar de discussie moet niet zijn: motormerk A is beter (of in dit geval minder slecht) dan motormerk B, maar: motorfiets fabrikanten moeten hun verantwoording nemen ! (uit eigen initiatief !)
dat ben ik met je eens.
en een a of b merk discussie is toch al zinloos.
die zijn er al genoeg geweest :Y
 
Zouden ze bij andere merken het überhaupt nakijken?

Het gaat veel lekkerder met bmw dan met al die andere cheap-o-merken.

Welk alternatief heb je als je een beetje deftig km wil rijden?
wie ik ?
geen auto in iedergeval.
Alleen een fiets
 
Laatst bewerkt:
Sergio had toch een crash met zijn BMW, waarvan hij dacht dat het ABS niet goed werkte?!
 
Omdat ze niet anders konden eindelijk nog eens een openbare terugroepactie. Meestal doet BMW dit tijdens onderhoud, zonder de klant op de hoogte te brengen, om toch vooral het imago niet te schaden.
 
Omdat ze niet anders konden eindelijk nog eens een openbare terugroepactie. Meestal doet BMW dit tijdens onderhoud, zonder de klant op de hoogte te brengen, om toch vooral het imago niet te schaden.
Is dit zo heftig dat het niet in een reguliere beurt kon, en per se een 'terugroepactie' moest worden? (overigens vind ik het geen terugroep actie, maar een extra gratis aangeboden controle, omwille van veiligheid mbt aparte eisen van het remsysteem).

En tweede ding waar ik dan aan denk: is dit exclusief eigen-BMW gedrag, om zou dit ook zo bij andere merken kunnen gebeuren?
 
Sergio had toch een crash met zijn BMW, waarvan hij dacht dat het ABS niet goed werkte?!

Lezen is ook lastig he? In het artikel staat duidelijk dat het gaat om de rembekrachtiging! Niet om de werking van de rem of het ABS Systeem. Er staat zelfs duidelijk bij vermeldt dat de remwerking nooit in het geding is geweest..
 
wel ik heb hier een BMW R1150RT staan, ik geloof bouwjaar 2004...

en jawel tijdens de laatste rit is de elektrische bekrachtiging vele malen uitgevallen, en geloof me dat is heel erg verschieten! :(

best maar eens contact opnemen :Y
 
Lezen is ook lastig he? In het artikel staat duidelijk dat het gaat om de rembekrachtiging! Niet om de werking van de rem of het ABS Systeem.

Ja voor jou....

"De betrokken consument meldde zich eerst via het televisieprogramma Kassa met het bericht dat de rembekrachtiging van zijn K1200LT wegviel nadat het ABS-waarschuwingslampje aan was gegaan"

ABS beinvloed de rembekrachtiger, verdiep je anders eerst eens in het systeem dat ABS heet.
 
Ja voor jou....

"De betrokken consument meldde zich eerst via het televisieprogramma Kassa met het bericht dat de rembekrachtiging van zijn K1200LT wegviel nadat het ABS-waarschuwingslampje aan was gegaan"

ABS beinvloed de rembekrachtiger, verdiep je anders eerst eens in het systeem dat ABS heet.

Juist ja.. ABS Lampje dus de ABS werkt niet meer? Bravo!
 
Juist ja.. ABS Lampje dus de ABS werkt niet meer? Bravo!

Nee, ABS lampje dus rembekrachtiger fuctioneert niet, of juist lekker krachtig.
Waar ligt het dan aan?

Rembekrachtiger of het ABS systeem?

Het is nog altijd het meest hoerige systeem dat is uitgevonden voor mensen die niet begrijpen hoe een rem werkt.
Vergeet dat nou niet.......

Good night! :j
 
Laatst bewerkt:
Omdat ze niet anders konden eindelijk nog eens een openbare terugroepactie. Meestal doet BMW dit tijdens onderhoud, zonder de klant op de hoogte te brengen, om toch vooral het imago niet te schaden.

Oh? Apart. In de jaren dat ik bij BMW werkte (en dat kun je gerust de hoogtijdagen van terugroepacties noemen, 2008-2013) stonden uitgevoerde terugroepacties gewoon op de factuur en kreeg de klant uitleg over de uitgevoerde werkzaamheden.

Maar misschien weet jij iets wat ik niet weet, of ben je gewend om anderen na te praten.
 
Omdat ze niet anders konden eindelijk nog eens een openbare terugroepactie. Meestal doet BMW dit tijdens onderhoud, zonder de klant op de hoogte te brengen, om toch vooral het imago niet te schaden.


Ach, als je je auto voor onderhoud naar de garage brengt, dan draaien ze toch ook wel eens updates e.d..
Wat is er mis mee dat ze je motor updaten, of verbeteringen doorvoeren? Wordt iedereen beter van toch?

Waarschijnlijk doet elk merk dat zo.
 
Ik erken wel dat ik veel verhalen verneem van mensen met aanvaringen met dit systeem.
Ook ken ik er een die het eraf heeft gehaald. Er is dus wel iets gaande. En dit zijn niet allemaal mensen die er met de onderhouds-pet naar gooien. Dus ik ben wel benieuwd waar de dealer gaat kijken.

Zoals ik het zie is het een systeem die iets meer TLC nodig heeft dan de normale remmen. En de kracht komt nu eenmaal uit de accu, dus die is zeker belangrijk, bij twijfel zeker vervangen. Ikzelf heb nu een Oddysey PC680 die heeft power (en koudstart stroom genoeg). Maar als het remt, ken ik weinig remsystemen die de vertraging halen !.
Bij uitval, is dit hetzelfde als in je auto, 't remt wel maar heeft aanzienlijk meer kracht nodig, zelfs zoveel dat sommige dit ervaren als niet werkend.

p.s. de eerste BMW les die ik kreeg was dat mijn BMW niet gestart wil worden zoals een Japanner (startknop tegelijk indrukken met de contact schakelaar).
Eerst het contact, 3 seconden wachten en dan pas starten. Anders wil ie wel eens niet door de opstarttest heen komen, waar vooral de ABS test lus niet goed afsluit en de ABS lamp laat branden.

Maarjah ik zal nooit zeggen dat een BMW het een standaard fiets is...
Johan (7 jaar IABS op een R1100S)
 
Ik bedoel met een motor, als je geen auto hebt en bv jaarlijks 30-50k wil rijden. Welke motor koop je dan en waarom? bmw ligt voor de hand lijkt me.

Wat bedoel je hier nu mee? Dat andere merken na 10k naar de sloop kunnen of iets anders?


Ik vind het overigens keurig van BMW!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan