Bijna 40 en dan al aan je 25e motor toe :D.
Vind zelf de NineT's ook prachtig, maar wel een premium prijs. Met de Z900RS heeft BMW er weer een mooie concurrent bijgekregen die ook iets gunstiger geprijsd is en behoorlijk luxe uitgerust.
De Z900RS is waanzinnig mooi en stond ook op het verlanglijstje maar zou wel een stuk duurder uitkomen dan de gewone Z900. En ondanks dat ze wat met het uitlaatgeluid hebben gedaan om hem niet te steriel te laten klinken vrees ik toch voor nog steeds te weinig karakter. Bmw heeft net voor het “oudere” blok gekozen voor in de heritage serie net omdat het nog iets mee karakter heeft dan de LC blokken.
De Triumph Scrambler is idd ook heel mooi en ben de dag voor ik met de bmw ben gaan testrijden ook met de Street Twin gaan testrijden. Hetzelfde blok als in de scrambler. Heel goede motorfiets en zou zelfs durven stellen meer dan genoeg kracht om plezier mee te hebben maar ik heb hem zonder meer terug bij de dealer afgezet en ik had helemaal niet het wauw gevoel.
De wegligging, de remmen, het algemene rijwielgedeelte van de BMW is gewoon een paar niveaus hoger. Ik zeg bewust niet beter maar anders. Wat mij betreft veel strakker en sterker. Ik ben de laatste om enkel op de technische fiche af te gaan en daarom heb ik ook met de Triumph gereden. Kortom, ook geweldige motorfiets. Niets op aan te merken eigenlijk.
Belangrijk te melden in mijn keuze is dat de BMW Nine T die ik heb gekocht een demo voertuig was van de Belgische invoerder. Er staan dus nu 4380km’s op en is reeds in februari van dit jaar ingeschreven geweest maar valt dus onder BMW Premium Selection voertuigen waarop 3j garantie zit standaard en 2j wegenbijstand doorheen heel Europa.
Omdat ik zelf zo maniakaal ben geweest op al mijn motorfietsen en er nooit veel km’s opstonden en nieuw kopen is telkens veel verlies lijden in mijn geval dus dacht ik dat er nog wel motoren zullen zijn die nagenoeg zijn met een mooie korting op.
We weten allemaal dat als je de dealer buitenrijdt met je motor je meteen de BTW kwijt bent.
Een demo voertuig zou ik normaal gezien niet snel kopen omdat je er vanuit gaat dat met elke testmotor wel gebraakt wordt maar toen ze de motor klaar maakten voor me kreeg ik een goede indruk dat ze hem wel lieten warmdraaien. Trouwens als je dergelijke grote cilinderinhouden helemaal wil gaan uitpersen op de openbare weg zou je achternaam misschien wel eens Rossi kunnen zijn maar goed. Ik heb er ook goed mee doorgereden maar ik kwam bijlange niet aan het einde van de powerband.
Maar goed, het feit dat ze deze garantie geven, meer dan op een nieuwe Honda of zelfs BMW gaf me dat vertrouwen. Ook het feit dat hij nog geen jaar oud is, de showroomstaat en de lage km-stand. Voordeel: fikse korting en ik hoef niet te gaan inrijden zoals met een nieuwe.