Ik meet 1,92 m (met lange benen) en bij droogzitten pasten m'n knieën wel nog net in de uitsparingen van de tank van de R nine T...
Heb je dan ook voldoende plaats om er effectief (veilig) mee te rijden, of is-ie dan toch te klein ?
M.a.w. hoe lang zijn degenen op dit topic die er reeds mee gereden hebben ?
1) zo zat ik afgelopen zaterdag een banaantje te eten op de Posbank, en in de verte een hoop boxer-gereutel. Geluiden kwamen dichterbij, en het bleek een hele groep Duitse BMW-rijders te zijn, en tussen alle GS-sen zaten twee Nine-T-ies.Fr@ns schreef...:
1) Wat voor mij niet gaat wennen: op de pics die mijn wederhelft even had gemaakt lijkt het wel een kinderfiets, zag er redelijk belachelijk uit.
2) Daarnaast is na een goed uur rijden de lol er wel een beetje af, want comfortabel is anders. Dus als je eens wat langere ritten wil maken is dit niet het speelgoed pur sang.
3) Maar goed, dat weet je van te voren natuurlijk
Oke daar heb je misschien wel gelijk in.Maar er zullen toch wel mensen zijn die er wat aan veranderd hebben.Andere spiegels stuur of clipons knipperlichten dat soort dingen.Thuisbouwers die een 18.000 eur fiets aanschaffen en gelijk uit elkaar trekken ga je denk ik niet vinden.
Oke daar heb je misschien wel gelijk in.Maar er zullen toch wel mensen zijn die er wat aan veranderd hebben.Andere spiegels stuur of clipons knipperlichten dat soort dingen.
...een full option R1200RS zit op 20.000...sjorrit schreef...:
Ik vind het een ontzettend mooie motor maar voor 18.000 euro heb je ook een full-option R1200R of RS, met abs, traction control, ESA en cruisecontroll, maar nog belangrijker het nieuwe vloeistofgekoelde blok.
...'t gekke was, ondanks dat het zadel van de Speed ongeveer het comfort had van een gewassen grindtegel, vond ik het ding uitstekend zitten...Fr@ns schreef...:
Qua comfort vind ik een naked niet per definitie vervelend. Je zit wel altijd in "schone" lucht. Maar er zal qua ergonomie een groot verschil zijn tussen een 90 en een R.
De Speed was ook best te doen idd, kreeg alleen een houten reet van het zadel hahaMaar dat kwam ook door mijn lage jaarkilometrage, niks gewend
Inderdaad, qua R&D moet dit bijna zuivere winst zijn voor BMW...
Voor de "pure" lol zoveel geld uitgeven (als échte extra-motor) is in deze crisistijden wellicht niet zo slim... ik zit zelf ernaar te kijken als "kadoo van de Pa aan de Pa" voor mijn volgende "ronde" verjaardag, eind volgend jaar, maar ik weet het echt nog niet....
...'t gekke was, ondanks dat het zadel van de Speed ongeveer het comfort had van een gewassen grindtegel, vond ik het ding uitstekend zitten...
...wat dat betreft zit ik op het zachtere zadel van de Soes heel wat meer heen en weer te schuiven...
...hard versus soft...
[afbeelding]
...grootste domper op de Engelse feestvreugde, vond ik de achterschokbreker van de Speed..., maar dat was je zelf ook al mee bekend...
...doordat het ding veel te zacht was, zat je in no-time met het ding aan z'n taks...
...en dat was dan weer erg slecht voor je ruggenwervel...
...dat laatste is nog nooit bewezen...
...heb ook serieus overwogen om de Speed schokker te vervangen voor iets fatsoenlijker, heel erg serieus trouwens...Fr@ns schreef...:
Zacht zadel is waardeloosEr al aan gedacht om het zadel van de Soes eens opnieuw te laten vullen? Kost dacht ik ook niet de hoofdprijs meer. Wellicht met dat Tempur-achtige spul?
Dan beter hard inderdaad. Maar ik reed ook veels te weinig met de Speed.
Schokbreker is inderdaad waardeloos. Nul demping en een veel te slappe veer. Mede daardoor sturen als een olietanker.
Vork was nog wel...redelijk (zelfde Showa als de pre-USD Fireblades). Zaten ook Hyperpro veren in bedenk ik me ineens. Had wel een re-shim kunnen gebruiken en fatsoenlijke lineaire veren i.p.v. die progressieve meuk.
Had nog wel een keer oog op een Technoflex shock, maar die lag al vele jaren ergens op de plank bij iemand. Kun je gelijk compleet laten reviseren dan dus niet gedaan.
Beetje off-topic allemaal, maar er kwam toch al bijna niemand in dit topic
...heb ook serieus overwogen om de Speed schokker te vervangen voor iets fatsoenlijker, heel erg serieus trouwens...
...maar toen was daar opeens die 1400...
...nou ja..., de rest van het verhaal ken je...
...zadel van de Soes : heb ik ook aan zitten denken (en nog steeds)..., maar..., in de afgelopen maanden heeft de Soes al weer meer geld gekost dan dat ik gedacht had in het voortraject, en helemaal klaar zijn 'we' nog niet..., want op dit moment liggen de achterschokbrekers bij vering-goeroe Zweitze Rooske ten faveure van een complete revisie / make over...
...m.a.w, de portemonnee kan binnenkort wederom getrokken worden...
Fr@ns schreef...:
1) Geen half werk dan, want Zweitze is wel dé veringtopper van NL
2) Tis wel een karakter, moeten de meesten ff aan wennen
3) De vork ook niet even laten doen? Al is het maar voor het fijnere aanspreken.
4) Zadel "laten doen" ga je wel veel profijt van hebben.
5) Of misschien ff E-bay'en voor een Corbin.
6) Maar daar loopt ook niet iedereen mee weg, dus bezint eer ge begint...
Het tegendeel ook niet
...leuk Nine-T filmpje : klik !...
...kun je ook goed zien dat de voetsteunen relatief ver naar voren zitten...
...enne..., bij 4.55 minuten gaat het bijna een beetje mis...
...maar..., wel weer een mooi gebied om door heen te blaffen ; de Elzas...
...leuk Nine-T filmpje : klik !...
...kun je ook goed zien dat de voetsteunen relatief ver naar voren zitten...
...enne..., bij 4.55 minuten gaat het bijna een beetje mis...
...maar..., wel weer een mooi gebied om door heen te blaffen ; de Elzas...