BMW R 1150 RT

OK ik ga oefenen, hij kan maar 1x vallen, tja en dan heb je een probleem.
Dus recht op houden. Het is me met de kawa wel eens gebeurd. In de ochtend, slaperige kop.

Groetjes,
Ton

Ik parkeer hem ook achteruit een schuurtje in en dan moet ik ook een soort drempeltje nemen. Goed vasthouden en goed oefenen. En dan lukt het inderdaad wel. Zelfs mij lukt het.
*O* *D
 
Bedankt nog voor je reactie, nog een vraagje, maak jij je plexi windscherm gewoon schoon met motor reiniger? of met alleen water. De handleiding zegt alleen water, maar alleen water en dan olie schoonmaken die erop is gespat werkt niet echt.

Groetjes,
Ton

Eerst een sopje en dan polijsten (setje uit de bouwmarkt op de boormachine).

Tom.
 
Hey Tom, bevalt de R1150RT nog steeds goed?

Ik ben nog steeds wel een beetje aan het rondkijken, maar ik weet iig zeker dat het geen Pan wordt. M'n voorkeur gaat wel uit naar een R1150RT (op basis van de looks en de verhalen), maar daar heb ik nog nooit opgereden. Een 1200RT wel, maar die ligt buiten het bereik.

Waarschijnlijk blijf ik nog wel een tijdje op m'n Kawa rijden en dan over een paar jaar een gebruikte 1200RT. Of misschien toch dit of volgend jaar een 1150. Je ziet het al, ik ben er nog steeds niet over uit ;)
 
Net terug van de dealer. motor heeft een 40 k beurt gehad. eigenlijk weinig bijzonders, behalve de breedstralers de lampen vervangen. Volgens het instructieboekje moet het redelijk eenvoudig kunnen, maar mij lukte het niet en ook de dealer niet, dus nu maar laten doen als het plastic toch verwijderd moet worden. Verder keerring van de cardan vervangen (aan de wielzijde) ring kostte E 22,- 1 uur arbeidsloon viel onder garantie.

Kortom ben weer 440 euri lichter, maar een goed onderhouden motor rijker. Op de weg terug had ik wind mee en dat voelde je.

JS 8-)
 
hey ton.

ik leg altijd een natte handdoek op het windscherm,voor dat ik de motor was.
handdoek eerst in een emmer heet water met een flinke scheut afwasmiddel erin,
dan kletsnat op de ruit leggen,en een kwartiertje weken maar.
vooral niet op het windscherm staan schuren om de vliegjes eraf te poetsen.
liever een vliegelijk als een doffe plek nietwaar.???
 
Hey Tom, bevalt de R1150RT nog steeds goed?

Jazeker!

Moest wel wennen aan het karakter van de motor, maar voel me er nu wel op thuis. Ontzettend stabiele motor met een prima zitcomfort. Alleen het manouvreren bij lage snelheid vraagt nog de nodige aandacht.

Prettig is ook dat je er lekker veel zelf aan kan doen. Blok is goed toegankelijk en zo houd je de onderhoudskosten een beetje normaal *O*

Tom.
 
Door het budweer van de laatste weken, mijn werk en diverse migraine-aanvallen heb ik jammergenoeg pas 400 km gereden. Maar, het is wel een hele fijne motor. Lekker in de bochten en de zit is voor mij ook prima. Nu nog veel oefenen, want er staat volgende week zondag een toertocht op het programma en ik voel mij daar nog niet klaar voor.

Helaas kan ik a.s. weekend ook niet oefenen, want dan zit ik in de nachtdiensten. ;( ;(
 
Jij moet een vrouw zijn, anders had je geen hoofdpijn en reed je wel meer :?

Ik zou het wel weten als ik tijd had, en wat betreft toertochten, je bent motorrijder of niet. Ik stapte op de zware BMW en kon er gelijk mee lezen en schrijven.
 
Laatst bewerkt:
Welke MF'ende R1150RT rijder is vanmorgen in alle vroegte samen op gereden (A20,A13 ri DenHaag) met een grijze K1100LT :?

John Shaft :?

Nee, ík was het niet. Die jongen op de K1100LT is m'n beste vriend, op weg naar z'n werk. Hij vertelde het net aan de telefoon.

Via-via bij deze teruggespot :W
 
Jij moet een vrouw zijn, anders had je geen hoofdpijn en reed je wel meer :?

Ik zou het wel weten als ik tijd had, en wat betreft toertochten, je bent motorrijder of niet. Ik stapte op de zware BMW en kon er gelijk mee lezen en schrijven.

Ja, ik ben vrouw, kijk maar naar mijn nickname. En ik heb vorig jaar een behoorlijk ernstig ongeval gehad met de motor. Vandaar dat ik nu weer voorzichtig aan het rijden en oefenen ben. En ik heb al menig een gehoord die na zo'n ongeval niet meer op zouden stappen, dus........ :]

Maar vandaag heerlijk gereden en het ging bijna weer als vanouds. *O*
 
Ja, ik ben vrouw, kijk maar naar mijn nickname. En ik heb vorig jaar een behoorlijk ernstig ongeval gehad met de motor. Vandaar dat ik nu weer voorzichtig aan het rijden en oefenen ben. En ik heb al menig een gehoord die na zo'n ongeval niet meer op zouden stappen, dus........ :]

Maar vandaag heerlijk gereden en het ging bijna weer als vanouds. *O*

Mijn excuses, de een is de ander niet, dat moet je respecteren.
Nu begrijp ik dat wel.



Ik hoop dat je straks weer helemaal de oude bent en weer volledig kunt genieten van motorrijden.
 
Welke MF'ende R1150RT rijder is vanmorgen in alle vroegte samen op gereden (A20,A13 ri DenHaag) met een grijze K1100LT :?

John Shaft :?

Nee, ík was het niet. Die jongen op de K1100LT is m'n beste vriend, op weg naar z'n werk. Hij vertelde het net aan de telefoon.

Via-via bij deze teruggespot :W


:W :W :W
Was ikke met een R 1100 RT zwart.....

:W
 
hoi marlboroman hier mijn machine waar ik al 5 jaar mee rijd en ok bevalt samen trekken we er vaak op uit meestal in de weekenden ,navigatie aan en genieten

Bijlage: teddy2.jpg
 
Mijn excuses, de een is de ander niet, dat moet je respecteren.
Nu begrijp ik dat wel.



Ik hoop dat je straks weer helemaal de oude bent en weer volledig kunt genieten van motorrijden.



Okay Excuses aanvaard ;)

En ik heb, zoals gisteren al vermeld, al weer redelijk lekker gereden, dus ik denk dat het wel goed komt. Bedankt. *O*
 
Ik reageerde een beetje pissig, omdat ik zelf niet toekom aan toeren. Dit omdat ik met kleine kinderen zit. Zou willen dat ik zo weg kon, dan zat ik altijd op mijn motor. Maar kleine kinderen en een tuin van 1200m2 kosten ook tijd en aandacht. 8-)
 
Ja, dat is inderdaad heel erg balen. Mijn kinderen zijn al groot en daar blijf ik dus niet meer voor thuis. Ik hoop dat je toch nog regelmatig eventjes de tijd kunt vinden om lekker te rijden, als is het soms maar een uurtje.
 
Ik rij gelukkig woon-werk verkeer, dus kom wel aan mijn km's.
Maar even toeren is altijd wel leuk, maar inderdaad mijn tijd komt vanzelf.

Je kunt nou eenmaal niet alles in je leven.
 
Ja inderdaad, toeren is heel leuk. Ik ga ook weer proberen gedeeltelijk woon/werk verkeer te rijden. Afgelopen week al een keer gedaan en dat ging goed.( Mijn ongeval heb ik dus gehad met ww).

Maar net wat je zegt, alles op zijn tijd. En die komt zeker, alleen soms zou je willen dat het wat eerder en sneller kwam. ;)
 
Zo is het maar net. Ik ga in ieder geval morgen lekker toeren. Even een Corbin zadel ophalen, dat ik heb gekocht 8-)
 
Hallo RT rijd(st)ers,
Ik overweeg van een 1150GS over te stappen op een 1100 of 1150RT.
Ik rijd alleen asfalt, het hele jaar door, en de GS biedt weinig bescherming tegen wind en regen.
Een proefrit op een 1100RT was een genoegen.
De massiviteit van de motor is weg zodra je rijdt.
Stuurt door andere geometrie en stuur wel zwaarder in dan de GS.

Binnenkort volgt een proefrit op de 1150RT.
Wat me aan het beeld bevalt is de mooie manier waarop kuip en berijder een geheel vormen.
Als ik hem zie staan, is de omvang wel wennen; op een of andere manier oogt de 1100RT ranker, maar tijdens de proefrit miste ik al de 6e versnelling.

Echter, ik ben 51 lentes, en heb het idee met deze stap een versneld verouderingsproces in te gaan.

Vraag: zijn er onder jullie mensen met ervaring in deze overstap?

Groet, Frankl
 
Hallo RT rijd(st)ers,
Ik overweeg van een 1150GS over te stappen op een 1100 of 1150RT.
Ik rijd alleen asfalt, het hele jaar door, en de GS biedt weinig bescherming tegen wind en regen.
Een proefrit op een 1100RT was een genoegen.
De massiviteit van de motor is weg zodra je rijdt.
Stuurt door andere geometrie en stuur wel zwaarder in dan de GS.

Binnenkort volgt een proefrit op de 1150RT.
Wat me aan het beeld bevalt is de mooie manier waarop kuip en berijder een geheel vormen.
Als ik hem zie staan, is de omvang wel wennen; op een of andere manier oogt de 1100RT ranker, maar tijdens de proefrit miste ik al de 6e versnelling.

Echter, ik ben 51 lentes, en heb het idee met deze stap een versneld verouderingsproces in te gaan.

Vraag: zijn er onder jullie mensen met ervaring in deze overstap?

Groet, Frankl

Ik kan je een R1100RT of 1150 aanbevelen, is een heerlijke motorfiets. Inderdaad het ingebouwde gevoel van de kuip. Je vormt een eenheid met je motor. Het is net of je in een auto stapt, maar dan met het gevoel van vrijheid. Je hebt echt een machine onder je kont.
 
Terug
Bovenaan Onderaan