BMW R 1150 RT

Een RT is een aanrader zowel de 1100 als 1150, heb zelf net 5 weken een 1100 voor woonwerk verkeer ideaal goede bescherming in weer en wind, en zelfs met de koffers makkelijk door de file heen te manouvreren, dat terwijl ik een bandit had die veel slanker was, in t begin ff wennen.

Tja mis de 6de versnelling ook maar met 5 rijdt het ook :] :9~ :9~ super.

Tja wat moet ik dan zeggen als k van een bandit over ben gestapt op een 1100 RT met me 38 jaar O-) O-) O-)

Gewoon gaan voor de rest van me leven op een beemerrrrrrrrrrrrrrr. :}


Grtzzz
 
Ik moet zeggen dat ik de 6e versnelling niet mis, een K1100 maakt veel meer toeren. Ik heb zelfs in z'n vierde versnelling niet het gevoel dat ik door moet schakelen. In z'n vijfde versnelling rijdt het heerlijk rustig moet ik zeggen.

Het is mooi meegenomen, maar niet direkt noodzakelijk.
 
Mis de 6de men dien verstanden dat ik een jaar lang met een motor heb gereden met 6 versnellingen, en bij het terugschakelen nog steeds verkeerd tel O-)

En dat notabene terwijl ik een indicator heb die aangeeft in welke versnelling ik zit |( |( |(



:+
 
Tja, 1150 rt is gewoon top. Twee weken geleden 4 dagen in de Eiffel rondgereden en wederom perfect. Zelfs met alleen maar regen is het heerlijk rijden op deze fiets. Nu ook Autocom systeem met potofoon gemonteerd en een Sony autoradio met afstandbediening erop, ik ben super tevreden op een ding na....

Ik blijf zitten met problemen met mijn ABS systeem. Na een goede harde remactie schiet het remsysteem in stress. Eerst knipperende ABS en olielamp, na afzetten contact is dit weg. Daarna, als de computer niet word gereset krijg ik de vervelende bijwerking dat de rembekrachtiger blijft hangen (deze blijf zoemen/zingen alsof je de remhendel inknijpt), en mijn remlicht blijft hangen...

Misschien is er iemand die mij hiermee kan helpen. Verwijzen naar de dealer is niet nodig, maar een goed advies is zeer welkom....

Martijn
 
Tja, 1150 rt is gewoon top. Twee weken geleden 4 dagen in de Eiffel rondgereden en wederom perfect. Zelfs met alleen maar regen is het heerlijk rijden op deze fiets. Nu ook Autocom systeem met potofoon gemonteerd en een Sony autoradio met afstandbediening erop, ik ben super tevreden op een ding na....

Ik blijf zitten met problemen met mijn ABS systeem. Na een goede harde remactie schiet het remsysteem in stress. Eerst knipperende ABS en olielamp, na afzetten contact is dit weg. Daarna, als de computer niet word gereset krijg ik de vervelende bijwerking dat de rembekrachtiger blijft hangen (deze blijf zoemen/zingen alsof je de remhendel inknijpt), en mijn remlicht blijft hangen...

Misschien is er iemand die mij hiermee kan helpen. Verwijzen naar de dealer is niet nodig, maar een goed advies is zeer welkom....

Martijn

Met de storing kan ik je helaas niet helpen, vast wel iemand die het herkend.

Ik zou wel graag willen weten wat voor Sony radio dat is??. Kun je er iets meer over vertellen. Ik kan namelijk een originele BMW radio met stuurbediening kopen. Maar die heeft radio/cassete. Ik hoor het graag.
 
quotetjeje
"
Ik zou wel graag willen weten wat voor Sony radio dat is??. Kun je er iets meer over vertellen. Ik kan namelijk een originele BMW radio met stuurbediening kopen. Maar die heeft radio/cassete. Ik hoor het graag."

Ik heb een Sony CDX 3350 gemonteerd vanwege de MP3 speler. Als afstandbediening heb ik bij AKE via internet een waterdichte afstandbediening gekocht. Deze heeft als voordeel t.o.v. de BMW afstandbediening dat je de radio ook uit en aan kunt schakelen. De beniening zit in het midden op mijn stuur, recht onder de sleutels...Mijn 1150 was al radio voorbereid dus kabel etc was al geregeld, de speakers heb ik rechtstreeks aangesloten op de Autocom, hoef niet zo nodig als een boombox over straat te cruizen.

Zie ook deze site voor meer info, de afstandbedienig kun je op elke Sony radio aansluiten die voorzien is van de RMX4 optie...

http://www.akekom.de/Motorradkommunikation/Motorradkommunikation.htm

Martijn
 
quotetjeje
"
Ik zou wel graag willen weten wat voor Sony radio dat is??. Kun je er iets meer over vertellen. Ik kan namelijk een originele BMW radio met stuurbediening kopen. Maar die heeft radio/cassete. Ik hoor het graag."

Ik heb een Sony CDX 3350 gemonteerd vanwege de MP3 speler. Als afstandbediening heb ik bij AKE via internet een waterdichte afstandbediening gekocht. Deze heeft als voordeel t.o.v. de BMW afstandbediening dat je de radio ook uit en aan kunt schakelen. De beniening zit in het midden op mijn stuur, recht onder de sleutels...Mijn 1150 was al radio voorbereid dus kabel etc was al geregeld, de speakers heb ik rechtstreeks aangesloten op de Autocom, hoef niet zo nodig als een boombox over straat te cruizen.

Zie ook deze site voor meer info, de afstandbedienig kun je op elke Sony radio aansluiten die voorzien is van de RMX4 optie...

http://www.akekom.de/Motorradkommunikation/Motorradkommunikation.htm

Martijn

Bedankt voor de info, zou je een foto kunnen plaatsen, of naar een foto kunnen verwijzen van je installatie?.
Zal eens kijken naar de link :}

Ik zoek ook zo'n systeem, kun je er wat meer over vertellen, ik wil in ieder geval radio kunnen luisteren via mijn helm. Op zich heb ik geen intercom systeem nodig, omdat mijn vrouw toch nooit meerijdt :N
Is dan zo'n systeem rendabel?.

Bouwen hun ook speakersysteem in de helm?
 
Laatst bewerkt:
Sorry, behoorlijk druk op het werk etc etc... Dus daarom duurde het wat langer..

Foto is nu ff niet mogelijk omdat hij weer bij de dealer staat vanweg die remshit... Als je die graag wilt zien wil ik ze wel maken maar dan zul je (net zo als ik zelf) ff geduld moeten hebben.

Tja, als de vrouw nooit mee rijd dan is een Autocom systeem een dure oplossing, maar wel de beste en meest betrouwbare oplossing. Je kunt er dan ook je telefoon op aansluiten en als je zo'n ding koopt wil de motorzaak vast wel de speaker monteren. Wat nog niet eens zo moeilijk is. Maar misschien zijn er goedkopere simpeler systemen daarvoor maar daar heb ik niet naar gekeken.

Maar als alles werkt en je scheurt met 160 over de Autobahn, ZZ-top CD'tj erin, voila "that life!!" Geweldig cruisen!
 
Sorry, behoorlijk druk op het werk etc etc... Dus daarom duurde het wat langer..

Foto is nu ff niet mogelijk omdat hij weer bij de dealer staat vanweg die remshit... Als je die graag wilt zien wil ik ze wel maken maar dan zul je (net zo als ik zelf) ff geduld moeten hebben.

Tja, als de vrouw nooit mee rijd dan is een Autocom systeem een dure oplossing, maar wel de beste en meest betrouwbare oplossing. Je kunt er dan ook je telefoon op aansluiten en als je zo'n ding koopt wil de motorzaak vast wel de speaker monteren. Wat nog niet eens zo moeilijk is. Maar misschien zijn er goedkopere simpeler systemen daarvoor maar daar heb ik niet naar gekeken.

Maar als alles werkt en je scheurt met 160 over de Autobahn, ZZ-top CD'tj erin, voila "that life!!" Geweldig cruisen!

Werkt die telefoonaansluiting via bluetooth??.

En de autoradio, hoe wordt die op het autocomsysteem aangesloten?.


Ik hoor het wel, zie de foto's graag verschijnen.
 
Werkt die telefoonaansluiting via bluetooth??.

En de autoradio, hoe wordt die op het autocomsysteem aangesloten?.


Ik hoor het wel, zie de foto's graag verschijnen.

In geval van een autocom plug je je telefoon in dmv een stekkertje. Bij een vriend van mij in z'n bagagebakje rechts voorin z'n K1100LT.

Je hebt straks toch al een kabel naar je helm lopen voor je radio, dus waarom zou je dan je telefoon via Bluetooth laten lopen :?

Hoe het precies zit met de radio weet ik niet, dat zou ik aan die vriend van me moeten vragen. Maar volgens mij komen alle signalen van de diverse gemonteerde apparatuur (telefoon, navigatie, communicatie) gewoon binnen in de autocom en regelt die het verder ;)

Kijk anders ff op de site van Promotor. In de vorige uitgave hebben ze een aantal systemen getest en ook uitleg gegeven hoe het zit (ook over AutoCom) ;)
 
Foto's duren nog even want vandaag contact gehad met de dealer. Die gaan maandag er mee bezig, computer uitlezen en dan hopelijk het oplossen??? |(

Ik heb een Autocom Active, idd zoals al gemeld met telefoonaansluiting via een kabel met daarop een passend stekkertje voor elk merk telefoon. Ook de autoradio via een speciale kabel, portofoon via een kabel en ook natuurlijk een navigatie systeem kun je aansluiten. Werkt erg goed... :}

De nieuwe systemen van Autocom kun je uitrusten met een Bluetooth "optie" dan heb je geen kabels meer nodig voor de telefoon. Maar de kabel tussen helm en motor blijft, veel beter dan een Bluetooth verbinding....

:]
Martijn
 
Dan de vraag, hoe wordt het speakersysteem in de helm gebouwd. Is dit niet hinderlijk voor je oren cq. pasvorm. Of worden de speakertjes achter voering geplaatst??.

Ik heb ooit voor mijn Garmin Streetpilot van die plaksticker met speakertjes in de helm moeten plakken, maar die voelde je zitten. Was niet echt prettig, ook met opzetten van je helm moest je hier rekening mee houden.

Wat zijn de prijzen van een standaard autocom systeem?


Ik hoor dit graag.
 
De speakers worden heel professioneel ingebouwd.

Die "plakspeakers" (om ze zo maar even te noemen) worden vaak bij goedkopere systemen geleverd. Als je het professioneel laat inbouwen moet het wel goed zitten, anders ga je er gewoon mee terug ;)

Helmen van Schuberth en BMW hebben speciale uitsparingen, ook voor de doorvoer van kabels etc. Als het goed is moet je niets van de speakers voelen. Die vriend van me rijdt met doppen en speakers tegelijk, en dat geeft geen enkele problemen.

Ik weet niet precies waar je vandaan komt, maar volgens mij is de specialist op dit gebied Notter (www.notter.nl). Zij zitten ergens in de buurt van Nijverdal en nu ook in Gouda als ik me niet vergis.

Die vriend van me heeft z'n systeem laten inbouwen door een eenmanszaak in Noord-Holland, ben ff de naam kwijt. Ik zal het ff voor je zoeken.

Kosten hangt erg af van de inbouw. Bij die vriend van me zijn ze bijna 1,5 dag bezig geweest met het inbouwen :o Dus misschien is de autocom set niet zo duur, maar dan is het inbouwen het wel. Er zijn ook mensen die de set zelf hebben ingebouwd, moet je maar eens informeren in het R1200RT topic ;)
 
Ik heb inmiddels op 2 exemplaren van de 1150RT proefgereden.
Een sensatie.
Ik ben hier kennelijk aan toe.
Wat er tov de GS aan adrenalinegehalte wordt ingeleverd, wordt door het rijgenot volledig gecompenseerd.
Wat me vooral bevalt is de compactheid, het lage zwaartepunt en het overzicht achter via de perfect geplaatste spiegels.

Bij 1.85 lengte het zadel in de middelste stand qua bovenbeenhoek, die in mijn optiek naar voren moet aflopen.
In dat geval zou een hogere ruit wellicht de windbescherming verbeteren; ik merk hoe die verbetert als ik even onderuit zak.
Wat zijn jullie ervaringen met een hogere ruit? Welk type en hoeveel hoger?

Een andere vraag tenslotte.
Wat me opvalt is dat bij het op- en afrijden van glooiende verkeersdrempels het voelt alsof de motor achter naar rechts scheef wegveert.
Als ik in het zadel blijf zitten.
Als ik even op de pedalen ga staan, ervaar ik dat veel minder.
Kennen jullie dat gevoel? Of duidt dat op een mankement of een foute instelling?

Groet, Frank

full
 
Laatst bewerkt:
De speakers worden heel professioneel ingebouwd.

Die "plakspeakers" (om ze zo maar even te noemen) worden vaak bij goedkopere systemen geleverd. Als je het professioneel laat inbouwen moet het wel goed zitten, anders ga je er gewoon mee terug ;)

Helmen van Schuberth en BMW hebben speciale uitsparingen, ook voor de doorvoer van kabels etc. Als het goed is moet je niets van de speakers voelen. Die vriend van me rijdt met doppen en speakers tegelijk, en dat geeft geen enkele problemen.

Ik weet niet precies waar je vandaan komt, maar volgens mij is de specialist op dit gebied Notter (www.notter.nl). Zij zitten ergens in de buurt van Nijverdal en nu ook in Gouda als ik me niet vergis.

Die vriend van me heeft z'n systeem laten inbouwen door een eenmanszaak in Noord-Holland, ben ff de naam kwijt. Ik zal het ff voor je zoeken.

Kosten hangt erg af van de inbouw. Bij die vriend van me zijn ze bijna 1,5 dag bezig geweest met het inbouwen :o Dus misschien is de autocom set niet zo duur, maar dan is het inbouwen het wel. Er zijn ook mensen die de set zelf hebben ingebouwd, moet je maar eens informeren in het R1200RT topic ;)

Bedankt voor deze uiteenzetting :}

Ik heb zelf een nieuwe Systeem 4 helm evo, dus dat zou moeten lukken. Ik zou kiezen voor inbouw door een bedrijf. Ik zou eens kunnen informeren bij Notter.

Als je dat adres nog wilt geven graag.
 
Bedankt voor deze uiteenzetting :}

Ik heb zelf een nieuwe Systeem 4 helm evo, dus dat zou moeten lukken. Ik zou kiezen voor inbouw door een bedrijf. Ik zou eens kunnen informeren bij Notter.

Als je dat adres nog wilt geven graag.

Ik zal ff aan die vriend van mij vragen hoe die eenmanszaak in Noord-Holland heet.

Ik ben geen enorme kenner op het gebied van communicatie (vind je het gek als supersport rijder ;) ) maar ik krijg er veel van mee van die vriend van me.

Maar stiekum stiekem kijk ik (ook) in het rond voor een 1150RT ;)
 
Ik hoor het graag, wil gewoon een leuk systeem om radio te luisteren en telefoon te ontvangen. En daarbij een goed speakersysteem in mijn helm.
 
Bij 1.85 lengte het zadel in de middelste stand qua bovenbeenhoek, die in mijn optiek naar voren moet aflopen.
In dat geval zou een hogere ruit wellicht de windbescherming verbeteren; ik merk hoe die verbetert als ik even onderuit zak.
Wat zijn jullie ervaringen met een hogere ruit? Welk type en hoeveel hoger?

Ik heb onlangs een GIVI ruit gekocht. Kost ongeveer 95 euro (dus relatief goedkoop), is kwalitatief gelijkwaardig aan de originele ruit en bevalt uitstekend. De ruit is 7 cm hoger en heeft een flip-up bovenzijde. Even spelen met de ruithoogte en het wordt stil *O* Zelf ben ik ongeveer 1,83m, dus lijkt me ook voor jou prima oplossing.

Tom.
 
Wat zijn jullie ervaringen met een hogere ruit? Welk type en hoeveel hoger?

Een andere vraag tenslotte.
Wat me opvalt is dat bij het op- en afrijden van glooiende verkeersdrempels het voelt alsof de motor achter naar rechts scheef wegveert.
Als ik in het zadel blijf zitten.
Als ik even op de pedalen ga staan, ervaar ik dat veel minder.
Kennen jullie dat gevoel? Of duidt dat op een mankement of een foute instelling?

Groet, Frank

(Afbeelding)

Leuke foto by the way.

Dat scheef wegveren klinkt mij vreemd in de oren, is mij in ieder geval nog nooit opgevallen en heb er ook nog niet iemand anders over gehoord. Bandenspanning is okee en het wiel zit er goed vast in neem ik aan?
Zit dat gevoel niet meer tussen je oren?
Achter heb ik meestal tussen de 2.8 en 2.95 bar.
 
Ik heb gekeken voor een systeem voor radio te luisteren en GSM te ontvangen etc. Ik kom dan uit op een Beahr active, kost 410 Euro.

Wordt voor 34 Euro ingebouwd in BMW helm, mooi degelijk systeem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan