BMW R 1150 RT

:] zie ik dat nou goed ????????? :Y
running lights,hoe krijg je dat voor elkaar.
ik vind dat echt beter zichtbaar,dus veiliger.
is niet standaard toch.
wie weet er meer van. :}
 
Ik heb ze ook en die kun je instellen als je alarm hebt. Of er een andere mogelijkheid is, weet ik niet.

En ik vind het ook fijn dat ze erop zitten. Mensen zien dan mn in het donker dat je een motorrijder bent en niet een of ander koekblik met een defecte koplamp. B|
 
ik heb sinds kort dan een andere 1100Rt en daar zat het er l op k weet niet dus hoe t aangesloten zit, heb wel een klein schakelaartje, kan ze uit zetten en kan ze ook gebruiken als alarmverlichting voor de file, vind k de standaardknop daarvoor iets makkelijker in gebruik.

hier 2 foto's genomen in t donker :9

full






edit: sorry voor de lay-out :X
 
echt wel ;)

Ben toevallig vandaag bij de dealer geweest om wat anders en gevraagd hoe dat nu zat met die running lights.

Blijkt als extra accecoire van het alarm te zijn is gekoppeld daar aan. Heb red alert erop zitten.


:]
 
je kunt inderdaad het relais van je alarmlichten doorverbinden,
en dan via je knopje de alarmlichten inschakelen,ze knipperen dan niet meer.
maar ja,deze optie is toch niet de beste,lijkt me.
bij gevaar of motorpech kun je niet meer waarschuwen.
toch eens ff verder spitten,want ik krijg ze aan het branden. :Y
 
je kunt inderdaad het relais van je alarmlichten doorverbinden,
en dan via je knopje de alarmlichten inschakelen,ze knipperen dan niet meer.
maar ja,deze optie is toch niet de beste,lijkt me.
bij gevaar of motorpech kun je niet meer waarschuwen.
toch eens ff verder spitten,want ik krijg ze aan het branden. :Y

Je kunt toch gewoon zo'n safety lights systeem inbouwen :?

Of ben je perse op zoek naar een goedkoop zelf te knutselen systeem?
 
je kunt inderdaad het relais van je alarmlichten doorverbinden,
en dan via je knopje de alarmlichten inschakelen,ze knipperen dan niet meer.
maar ja,deze optie is toch niet de beste,lijkt me.
bij gevaar of motorpech kun je niet meer waarschuwen.
toch eens ff verder spitten,want ik krijg ze aan het branden. :Y


eeeuhhh, bij mij doet alles het hoor.... :Y

*running lights
*knippers L & R
*alarmverlichting

O-)
 
ja safety-lights is een optie,maar het moet geen disco-show worden.
en bij elke tik op de rem de hele kerstboom aan het branden :r
trouwens,wat is er mis met zelf knutselen.????????
mijn bmw dealer heeft net een nieuw pand neergezet (smudde in enschede)
en ik was toch niet van plan daar een belangrijke bijdrage te doen :W
 
Heb Red Alert alarm. Hier zit ook de running lights functie op. De lichten branden dan gedimd. Kan ook uitgeschakeld worden. Voordeel van Safety Lights is dat de lichten in verschillende standen kunt zetten. Zelf koos ik op mijn vorige motor voor stand 2. Als ze te fel branden kan het storend werken en is het verschil met remlicht minder goed te zien. Dus gewoon lekker rustig gedimd. Is vooral 's nachts belangrijk.
 
Heb Red Alert alarm. Hier zit ook de running lights functie op. De lichten branden dan gedimd. Kan ook uitgeschakeld worden. Voordeel van Safety Lights is dat de lichten in verschillende standen kunt zetten. Zelf koos ik op mijn vorige motor voor stand 2. Als ze te fel branden kan het storend werken en is het verschil met remlicht minder goed te zien. Dus gewoon lekker rustig gedimd. Is vooral 's nachts belangrijk.


wederom :^
 
hoi marlboroman e.a.

'k wil ervaringen delen en zal proberen zo positief mogelijk te blijven.
met 48000 km op de klok in 20 maanden lijkt 't me dat ik de 1150rt redelijk heb laten zwoegen(door heel europa). een en ander niet geheel probleemloos. hoofdzakelijk v.w.b. de electronica.
vooropgesteld moet ik zeggen dat alle problemen perfect en onder garantie zijn verholpen!!
wat "ongemakjes" : herhaaldeijk niet willen starten, herhaaldelijk niet willen aanpakken, zeer beroerd stationair lopen, te pas en te onpas afslaan; lekker handig midden op een kruispunt wachtend op tegemoet komend verkeer.
één keer moest de motor op een trailer van huis opgehaald worden en naar de dealer afgevoerd. de dealer mocht alleen 'uitlezen' en Rijswijk cq. de fabriek gaven instructies wat te doen!
maar ook: zuinig in verbruik, nagenoeg geen olieverbruik, sterke en comfortable reismotor.

heb nu een 1200rt met alweer 20k op de teller. is echt een heel ander type motor, zeker geen 'upgrade' van de 1150rt. ben zeer tevreden !!

mvrgr.

paul
 
Ik heb onlangs een GIVI ruit gekocht. Kost ongeveer 95 euro (dus relatief goedkoop), is kwalitatief gelijkwaardig aan de originele ruit en bevalt uitstekend. De ruit is 7 cm hoger en heeft een flip-up bovenzijde. Even spelen met de ruithoogte en het wordt stil *O* Zelf ben ik ongeveer 1,83m, dus lijkt me ook voor jou prima oplossing.

Tom.

Kon geen foto van de GIVI ruit vinden; heb R1150RT met standaard ruit en met mijn 1.94m veel last van turbulentie lawaai met standaard ruit in hoogste stand. Prefereer ruit in midden- tot lage stand waardoor turbulentie lawaai (dof klapperen) plaats maak voor een egale windruis om de helm.

Beide echter hinderlijk, dus nog steeds op zoek naar een oplossing en bevindingen van anderen.
Heb wel eens iets gelezen over een transaparant spoilertje/vleugelprofiel, gemonteerd aan de bovenzijde van de standaard ruit.
Iemand hier ervaringen mee?

Hoop wat te horen, met fotos/links voor verder onderzoek.
 
Kon geen foto van de GIVI ruit vinden; heb R1150RT met standaard ruit en met mijn 1.94m veel last van turbulentie lawaai met standaard ruit in hoogste stand. Prefereer ruit in midden- tot lage stand waardoor turbulentie lawaai (dof klapperen) plaats maak voor een egale windruis om de helm.

Beide echter hinderlijk, dus nog steeds op zoek naar een oplossing en bevindingen van anderen.
Heb wel eens iets gelezen over een transaparant spoilertje/vleugelprofiel, gemonteerd aan de bovenzijde van de standaard ruit.
Iemand hier ervaringen mee?

Hoop wat te horen, met fotos/links voor verder onderzoek.
http://www.laminarlip.com

full


ik ga vrijdag proefrijden op een RT (april 2001) 62000 km...
zijn er speciale dingen waar ik op moet letten of die ik moet navragen?
 
allen bedankt, vrijdagmiddag staat ie klaar voor me...

we hadden op het Z1000-750 topic vaak een minimeet of een grote meet.
Is die er ook voor de RT?
(ik neem voor het gemak maar even aan dat de RT rijders langer doorrijden in de herfst en winter dan de gemiddelde naked-biker...) :X
 
k heb gisteroachtend bij www.rad.be mijn nw scherm besteld dit nalv de lovende ervaringen in een belgisch formum en vandaag was het er al. 103 eurotjes
 
Terug
Bovenaan Onderaan