BMW R 1150 RT

Klein verslagje:

Voor het eerst gereden met het nw scherm, mijn bmw is voorzien van een radio en die hoorde ik nooit boven de 100-105 km. Nu in de hoogste stand heerlijk rustig. Scherm is mooi afgewerkt. Bij mij zat er een heel klein krasje op maar ik stuur het niet meer terug het is namelijk nauwelijks zichtbaar

Het GIVI scherm is echt een aanrader!
 
mijn bmw is voorzien van een radio

Vraagje: Is het eenvoudig om zelf speakers in een R1100RT zonder radio of voorbereiding te bouwen? Het lijkt me wel prettig, speakers aangesloten op een mp3/radio dingetje in het zijvak. Maar:
- Hoe blijven die speakers weersbestendig?
- Kan zo'n mp3 gevalletje wel "echte" speakers aan, of moeten die apart gevoed worden?
- Hoe regel je het volume dan? (bij apart gevoede speakers zal dat wel makkelijkers zijn)

Groetjes,

EgMaf
 
Vraagje: Is het eenvoudig om zelf speakers in een R1100RT zonder radio of voorbereiding te bouwen? Het lijkt me wel prettig, speakers aangesloten op een mp3/radio dingetje in het zijvak. Maar:
- Hoe blijven die speakers weersbestendig?
- Kan zo'n mp3 gevalletje wel "echte" speakers aan, of moeten die apart gevoed worden?
- Hoe regel je het volume dan? (bij apart gevoede speakers zal dat wel makkelijkers zijn)

Groetjes,

EgMaf

Kun je niet beter je MP3 of radio via een Autocom-setje met speakers in je helm nemen??

Ik neem aan dat je die radio alleen gebruikt als je aan het rijden bent.

Tevens vind ik speakers in je kuip niet echt sociaal. Rij je rustig door een dorpje, zit er ergens voor je of achter je een motor met een of andere k*t-muziek op en dan nog door z'n speakers B| (meegemaakt in de Dolomieten).

Volumeregeling zal waarschijnlijk op je stuur komen. Vriend van me heeft op z'n K1100LT een radio zitten en die heeft zo'n afstandsbediening op z'n stuur (zo'n piramide-vorming ding die ze ook nog wel eens in auto's aan het stuur bevestigen).
 
Tevens vind ik speakers in je kuip niet echt sociaal. Rij je rustig door een dorpje, zit er ergens voor je of achter je een motor met een of andere k*t-muziek op en dan nog door z'n speakers B| (meegemaakt in de Dolomieten).

Zit wat in, maar ik heb er niet zo'n vertrouwen in dat ik speakers netjes en goedkoop in de helm krijg.
Bovendien wil ik binnen een half jaar weer een andere helm, dus weer nieuwe speakers dan. Is zo'n autocom setje niet erg duur??

Ander vraagje trouwens:
Ik heb er de (basic) Safety Lights op zitten, dus alleen gedimd brandende knipperlichten bij de normale verlichting, en aan-uit knipperend als ik erom vraag. Geen alarmlichten (zat al standaard op het dashboard, volgens mij wel een erg onhandige plek) of wat dan ook.
Is er een makkelijke manier om een piepje bij het knipperen te laten horen?

Laatst schrok ik nogal toen een blikker van rechts voor me langs schoot terwijl ik op een voorrangsweg zat. Bleek dat ik mijn knippers naar rechts nog aan had staan |(
 
technisch vraagje:
ik wil de spanningsdraad van de GPS aansluiten aan de achterkant van de 2 stekkeraansluitingen aan de zijkant.
Moet ik daar nog een extra zekering tussen plaatsen? of zijn die 2 al gezekerd?

zenks!
 
technisch vraagje:
ik wil de spanningsdraad van de GPS aansluiten aan de achterkant van de 2 stekkeraansluitingen aan de zijkant.
Moet ik daar nog een extra zekering tussen plaatsen? of zijn die 2 al gezekerd?

zenks!


Deze aansluitingen zijn al gezekerd, maar wel met 15 ampère. Ik zou geen risico nemen met je dure GPS en er een zwevende zekering tussen plaatsen van 1 ampère.

Tom.
 
ik heb een origineel scherm te koop voor de 1150RT, inclusief laminar-lip.
scheelt heel veel aan turbulentie!

voor 50 euro is hij de uwe !

full
 
Ik dacht al, eindelijk weer wat leven in het topic ;)

Maar het valt een beetje tegen!

Succes met het verkopen van je scherm anyway ;)
 
Fulleke heeft het antwoord...:

...ik denk dat de RT'ers meer rijden dan posten...

...zolang het maar een beetje fatsoenlijk weer is... :Y

...de onze :

uit 2002
nog geen 34.000 zomerse kilometers op de klok
nog steeds hé-le-maal in nieuwstaat (ja ook de katalysator is gepoetst...)
en natuurlijk, geen krasje op te vinden !

'n wereld-fiets :]

4c0c5178.jpg


...en met deze R80 is het 'RT-gedoe' ooit allemaal begonnen...:

66f96e03.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dank U !

...afgelopen zondag (na 4 maanden...sorry) de RT weer eens van stal gehaald ; in de kou een toertje door Drenthe gedaan ; het karretje rijdt toch wel erg lekker...; en dat terwijl ik nog niet zo gek lang geleden zeker dacht te weten dat er een 1200RT moest komen...
 
Tom ; nee, deze is niet origineel. De originele BMW uitvoering is ongeveer de helft dunner. Ik heb er zo eentje op zitten. 'Moeders' is in ieder geval helemaal in haar nopjes met dat dingetje. Het is mooi stevig materiaal ; en geeft net dat beetje extra comfort voor de duo.

Ik weet bijna zeker dat die kussentjes ook wel dichter bij huis te krijgen zijn ; maar aan de andere kant, de Euro staat heel erg gunstig t.o.v. van de Dollar, en als je een creditcard hebt, kun je die dingen 'zo' online bestellen.

Ron.
 
Laatst bewerkt:
goedemorgen allemaal,

ik heb een vraagje. ik ben op zoek naar een bmw toermotor. een aantal jaren geleden heb ik met veel plezier op een r1100rt gereden. nu rij ik al een paar jaar niet meer en ben op zoek naar wederom een lekkere toermotor. ik ben zelf 1.95 lang. kan iemand mij geheel objectief vertellen welke keuze beter is, een r1150rt of een k1200gt? ik hoop dat iemand mij kan adviseren.

groeten,
erik
 
Tom ; nee, deze is niet origineel. De originele BMW uitvoering is ongeveer de helft dunner. Ik heb er zo eentje op zitten. 'Moeders' is in ieder geval helemaal in haar nopjes met dat dingetje. Het is mooi stevig materiaal ; en geeft net dat beetje extra comfort voor de duo.

Ik weet bijna zeker dat die kussentjes ook wel dichter bij huis te krijgen zijn ; maar aan de andere kant, de Euro staat heel erg gunstig t.o.v. van de Dollar, en als je een creditcard hebt, kun je die dingen 'zo' online bestellen.

Ron.

Ron,

Bedankt voor de info!

Tom.
 
goedemorgen allemaal,

ik heb een vraagje. ik ben op zoek naar een bmw toermotor. een aantal jaren geleden heb ik met veel plezier op een r1100rt gereden. nu rij ik al een paar jaar niet meer en ben op zoek naar wederom een lekkere toermotor. ik ben zelf 1.95 lang. kan iemand mij geheel objectief vertellen welke keuze beter is, een r1150rt of een k1200gt? ik hoop dat iemand mij kan adviseren.

groeten,
erik

Erik,

Deze motoren zijn op het BMW-embleem na niet vergelijkbaar denk ik. Compleet ander concept en gevoel. Bedenk eerst waar je de motor voor zal gaan gebruiken en zoek daar de motor bij die het best in dat plaatje past. Rij je alleen of met duo, kortere afstanden of langere ritten/vakanties, recreatie of woon/werk, toeren of toch sportiever, spreekt het boxerkarakter je aan of juist niet, enz. enz.

Het meest gegeven advies op dergelijke vragen is: ga op beide een lange proefrit maken en je weet het :Y

Succes.

Tom.
 
Hoi Tom,

Bedankt voor je reactie. Nu weet ik nog niet of mijn lengte beperkingen geeft bij een van de twee motoren. Ik ga het zelf maar ondervinden. Nogmaals bedankt voor je reactie.

Erik
 
Terug
Bovenaan Onderaan