BMW R1100/1150RS deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Gupper,
Mijn eerste winters heb ik achter de kuip van een K75RT doorgebracht
Alhoewel mijn RS met verhoogd scherm, kappen en handvatverwarming aardig richting 'toer' is geduwd, blijft de oudere R100RT de meeste bescherming bieden, ik denk net als jouw K75RT. Hij voelt ook lichter en handelbaarder aan en is bij extreem weer dan ook eerste keus.
Mijn eerste rit dit jaar was op 5 januari van Gemert naar Koudum en terug. Zolang er geen ijzel of zout is gaat dat goed. Na mijn monsterrit in het stormweekend van 27 oktober op de kale R65 op en neer naar Friesland, staat deze nu op stal. De andere motoren blijven inzetbaar, ik denk mee te doen aan de Snertrit St Oedenrode op 15 december.

PeterD
 
quote:
gupper schreef op 18 november 2013 @ 20:07:Ik rijd tot nog toe 's winters door, omdat ik nog veel km heb in te halen



Blij dat ik hier niet de enige doorrijder ben.

Ik rij ook nog steeds door! :]
 
@Sjaak1,
Tot nu toe hebben ze hier in ZO Brabant nog niet hoeven strooien.....alleen het aantal (motor) bestemmingen wordt een beetje dun in deze tijd. Ik heb vorig jaar de RS ingespoten met S 100 corrosionsschutz. Dat doet zijn werk wel, de motor trekt wel allerlei vuil en stof aan, en dat bleek dit voorjaar weer goed te verwijderen met de hier al eerder geroemde Dasty. Ik lees dat anderen regelmatig met WD40 spuiten en zelf gebruik ik ook wel 'speedwax' (spuitbus, ong. 2 Euro) van de Action. Door het oplosmiddel kruipt dat ook overal in. Ik poets het dan niet uit.
PeterD
 
Laatst bewerkt:
@der Joachim,
Ik gebruik gewoon vaselinespray ter bescherming
Daar heb ik ook altijd een busje van staan van de Hema, ze hebben ook lichte kettingspray. Ik gebruik dat wel 'inwendig' (bvb op de accupolen), en op het chroom van gestalde auto's en motoren. Gebruik jij het zo of ga je er de winter mee doorrijden? Het blijft nl wel kleverig.
PeterD
 
Ik heb net de RS met vaseline behandeld en de RT met Putoline PPF-52. We zullen zien wat het oplevert deze winter.
PeterD
 
siliconenspray op de velgen en alle bouten van de middenbok ook ingespoten werkt ook goed,morgen toch weer met de motor naar het werk nu het nog kan :] :W

rsgjalt
 
@der Joachim,Daar heb ik ook altijd een busje van staan van de Hema, ze hebben ook lichte kettingspray. Ik gebruik dat wel 'inwendig' (bvb op de accupolen), en op het chroom van gestalde auto's en motoren. Gebruik jij het zo of ga je er de winter mee doorrijden? Het blijft nl wel kleverig.
PeterD

Ik spuit de metalen delen van de motor in, ook onder de kuip en hoop dat daarmee de pekel weg blijft. Ik ben het met je eens dat het plakzooi is, maar het werkt alleszins redelijk. En laten we wel wezen, 5 jaar intensief woonwerkverkeer en reizen op de motor laat 'gebruikssporen' na, dus ik heb hem niet meer om mooi te wezen. :)
 
We zijn nu één maand verder en tot nu toe GééN één reactie, moet ik nu gaan denken van ...... ;( .

Blijft natuurlijk onbegrijpelijk, en uitermate frustrerend, de vinder kan er waarschijnlijk niks mee, maar is te beroerd, of gewoon te hufterig om even te melden dat ie ze gevonden heeft...
Maar dan ook nog eens de inhoud !, als hij ze open geboord heeft en daar de ( TomTom GO etc. in gevonden heeft, of een copy van het kenteken bewijs met de naam erin) ( hier kwam ik van de week pas achter ) , zal hij VAST niet bellen met de mededeling ik heb je koffers open gebroken hier heb je ze??


Of: Het zijn stoot- en slagvaste, spatwaterbestendige KOFFERS!
Dat ze zonder bijbehorend frame niet meer op een motor passen doet daar niets aan af.
Mogelijkheden te over dus. Bedenk een 2e leven als gereedschapskist, of viskoffer, of welke andere toepassing dan ook die de (oneerlijke) vinder voor ogen heeft.

Schrijf ze maar af, is het dit ????, ook INTERPOLIS ( waar ik/wij een all-inn verzekering hebben, en dit voorval toch wel ERGENS onder moet vallen geeft GééN thuis !!!!.


Mvgr............ Jan. :(
 
Laatst bewerkt:
@Jan vSoelen,
Schrijf ze maar af, is het dit ????
Jan, heel kort door de bocht: ja.
Mijn cynische insteek: de vinders keken op internet en zagen dat die koffers 200 tot 250 Euro waard waren. Vandaar dat ik je eerder adviseerde om te zoeken naar te koop aangeboden koffers....
Dus nu uithuilen en opnieuw beginnen met een setje tweedehands koffers.
Ik vind het wel ietwat vreemd dat jouw all risk verzekering niet thuis geeft, maar kan van hieruit ook jouw polis niet beoordelen.
Sterkte,
PeterD
 
Zo, vandaag heb ik de fiets over de 10.000 km gedraaid. Dat wil zeggen: ik kocht 'm op 25 mei jl. met 42819 op de teller, en nu staat 'ie onder de carport met 52880 km op de klok.

Het valt mij op dat ik in het begin ongeveer 1:20 haalde maar nu niet veel beter dan 1:18 scoor. Komt dat door het koudere weer (gebruik handvatverwarming) of ben ik gewoon erg gewend geraakt aan de fiets?
 
Zo, vandaag heb ik de fiets over de 10.000 km gedraaid. Dat wil zeggen: ik kocht 'm op 25 mei jl. met 42819 op de teller, en nu staat 'ie onder de carport met 52880 km op de klok.

Het valt mij op dat ik in het begin ongeveer 1:20 haalde maar nu niet veel beter dan 1:18 scoor. Komt dat door het koudere weer (gebruik handvatverwarming) of ben ik gewoon erg gewend geraakt aan de fiets?

Leuke vraag:

Een aantal antwoorden (hoofdpunten):
  • Bij lagere temperaturen haal je meer vermogen uit de motor en als je die gebruikt, dan kost het meer brandstof
  • Bij lagere temperaturen is de lucht zwaarden en neemt je luchtweerstand toe (bij dezelfde snelheid)
  • Bij lagere temperaturen loopt de motor langer op een rijker mengsel ("choke") en neemt het brandstofverbruik toe

Wellicht verklaart dit je hoger brandstofverbruik.

Roelof.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net een rol van 25 meter 4x6 mm transparante pvc-slang besteld om een "synchroniseertool" te maken. ik heb zelf een meter of acht nodig. Wie wil er een stuk overnemen? Zo'n stuk past wel in een envelop dus de verzendkosten vallen vast mee. Het mag weg voor 75 cent de meter ex. verzendkosten.
 
Ik denk dat iedereen toch stiekem de winterslaap in gaat. :z
Maar dat hoeft niet.....:

Snertrit Mtc D'n Dommel
Wanneer zo, 15. december, 09:00 – 15:00
Waar Markt 15 Sint-Oedenrode (kaart)
Beschrijving Lengte ongeveer 150 km Inschrijven van 9.00 uur tot 12.00 uur Bij café D'n Dommel Markt 15 Sint-Oedenrode
PeterD
 
Nee, hier nog niet in winterslaap, het is nog te mooi weer ;-)
Het zal wel het laatste weekje zijn denk ik, maar dat heb ik al eerder gedacht.
Over bijna 2 weken nog een motorslipcursus gepland (eigenlijk ANTIslip, maar ja zo heet dat dan)
Ik sta wel te trappelen om de remleidingen te gaan vervangen, de spullen zijn in huis. Ik ga toch voor de configuratie met twee leidingen vanaf de hoofdremcilinder, 1 naar L en 1 naar R.
 
Ook hier nog niet in de winterslaap. Afgelopen weekend nog een stukje gereden, maar was nat en onaangenaam.
Als er echt zout op de weg ligt, dan gaat ie in de winterslaap.

Roelof.

PS: dit jaar bijna 13000 km
 
Laatst bewerkt:
En hier ook niet. Nog steeds iedere werkdag op de motor richting het werk.
 
Mijn motor, staat in de stalling. Met een beurt en een nieuwe voorband, kunnen we volgend jaar weer volop genieten.
Afgelopen jaar, 7000 km gereden waaronder een week toeren in de Harsz.
De motor bevalt mij uitstekend hoop er nog veel van te genieten.
Alhoewel een GS 1200 mij ook wel wat lijkt, maar we zien nog wel.

Vr gr Marinus
 
@marinus1949,
Alhoewel een GS 1200 mij ook wel wat lijkt, maar we zien nog wel.

En er zijn nu heel mooie en betaalbare te koop: 2004, 45 k en 7290 Euro vraagprijs.
full


PeterD
 
Over bijna 2 weken nog een motorslipcursus gepland (eigenlijk ANTIslip, maar ja zo heet dat dan)


Tsss, kreeg vandaag een mail dat het niet doorgaat.
De mail kwam van de curator......de firma "Traffic Control" is per 3 dec. failliet. Ik had de training gekocht via vakantieveilingen en die gaan er nog achteraan. Toch ga ik er maar vanuit dat ik kan fluiten naar de centjes en de training. Jammer, gelukkig hadden we goedkoop ingekocht.
Het zou misschien leuk zijn met een groepje RS'ers zo'n training te doen, het nuttige met het aangename verenigen zeg maar...iemand interesse?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan