BMW R1100GS/R1150GS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Capoeirist

MF veteraan
14 mrt 2002
10.411
18
Ik ben aan het overwegen deze motor te kopen (1 van de 2 dan ;) )

Heb op het GS forum al eens gevraagd naar wat de kinderziekte's zijn etc. en daar ben ik al eea wijzer geworden.

Echter vraag je aan een ducati/harley rijder niet hoe goed/slecht zijn fiets is want dan weet je al wat je hoort ;)

Wie heeft ervaringen, positief/negatief met een van de genoemde motoren.

Het zou voor mij gaan om een van de laatste 1100's ( 98/99 ) of voor een van de eerste 1150's.

Heb ook gekeken naar wat andere allroads maar vind niet echt iets naar mijn gading verder.

Ben al naar 1 wezen kijken maar die was net verkocht 20 minuten ervoor, zag er wel netjes uit maar ik kijk op mijn gemak verder, geen dingen doen waar je spijt van krijgt etc.

In iedergeval van de volbloed racer afstappen..dat staat wel vast.. liefste toch een R1100/1150/1200GS :9~
 
Het is een mega all road motor,
Voorzien van luxe zoals electronische remmen en ABS (best wel handig op zijn tijd)

Ik heb er zelf nooit opgereden, echter weet wel dat de meeste mensen die vro's geven of de motoropleiding bij de politie in hun prive tijd rijden met een GS.
Stuurt goed, rijd appart etc.

Mijn instructeur zou hem voor geen andere motor willen ruilen.
Gewoon zelf even uittesdten!!
suc 6
:9
 
Ja hij rijd echt geweldig!

Ben me alleen aan het verdiepen in evt. technische dingen die mensen er mee hebben :)

Zal denk ik toch doorsparen voor een 1150 :)
 
alles wat ze vd GS zeggen is waar.
voelt zwaar aan maar als het eenmaal rolt een heerlijke motor.(op de weg!!) :Y
Echt een speel ding, ik heb er nu 81.000 km mee gedraaid in de meest uitlopende omstandigheden en en ben beslist niet bang om hem zo nu en dan eens flink te laten werken. :]
Nog nooit iets mee gehad |( motor loopt als een duivel en gebruikt geen druppie olie. Alles nog orgineel(o sorry sinds een week is de micro schakelaar in de remhandel defect). O-)
Mijn GS is er een uit '95 Ik heb ook nog een 1100 S ('99)als ik moet kiezen zou de S het veld voor de GS moeten ruimen.
GS gewoon eren fijn ding. *O*

NB,
ben niet op voorhand BMW gek (heb)rij van alles. *D |
 
Rij zelf een 1150 GS
En veel lezen over problemen schiet niet echt op.
Het GS-forum staat er vol mee.
Je moet het zelf ervaren.
Gewoon gasgeven en niet zeuren.
Ik vind het een geweldige fiets.
 
G(een) S?



full







8-)
 
Na 5 jaar VFR rijden, weer eens toe aan iets anders. Ik hoop dat hij mij gaat bevallen want je kunt het totaal niet met elkaar vergelijken. Dit is hem geworden. Inmiddels heb ik er wat Touratech spullen opgezet en een Laser Duo tech uitlaat met katveranger.
full
 
De GS is gewoon een leuke en fijne motor. Ik moet zeggen dat zelfs de R1100GS al heel goed rijdt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan