Je hebt wel gelijk Ab. Maar er mag ook wel eens een jaar voorbij gaan waarin er in Huize Van den Berg geen motor wordt gekocht...
2006: Honda CM450 (Karin haar eerste motor)
2011: Yamaha Maxim 550 (mijn eerste motor)
2012: BMW R1150RS (Maxim ingeruild)
2013: BMW R1150R (CM450 ingeruild)
2014: BMW R1200RT (Sidney!, toen nog Thunderbolt Grey, R1150RS ingeruild)
2015: BMW R1200ST (Stella)
2016: BMW R1200RS (RooS 1.0)
2017: BMW R1200RS (RooS 2.0, Stella werd ingeruild tezamen met RooS 1.0 die wat probleempjes in de bak had)
2018: BMW F700GS (GeeSje, vlootuitbreiding voor Karin..... de eerste motor sinds de Honda CM450 die ze echt zelf heeft uitgezocht)
Tja, het rijtje is natuurlijk gemakkelijk aan te vullen: "2019: BMW R1250RT (Sidney 2.0, Sidney 1.0 ingeruild)" of "2019: BMW R1250RS (RooS 3.0, RooS 2.0 ingeruild)" maar het zou mij ook wel een bevredigend gevoel geven als er nu een rijtje jaartallen verschijnt waarbij er geen verandering in de motorvloot heeft plaatsgevonden... Karin zou daar ook wel heel blij van worden denk ik.
Dus heb ik nu alvast besloten tot en met 2020 NIET op zo'n ding te gaan zitten en al helemaal GEEN proefrit met zo'n ding te gaan maken.
Kijk ze eens leuk bij elkaar staan in de garage: RooS en Sidney vooraan want het mooie weer is wel weer ff voorbij dus GeeSje zal niet gebruikt gaan worden voor "de Spontane Rit" door Karin, GeeSje staat dan ook letterlijk op een voetstuk (zo staat de heftafel mij het minst in het pad).
Kijk ze hier dan eens "Kont-Aan-Kont" staan, RooS en Sidney:
Pure luxe om uit 2 van zulke geweldige fietsen te kunnen kiezen als er weer eens naar het werk gereden moet worden.
Tot slot is het natuurlijk nog maar zeer de vraag of de R1250RS in deze kleuren te verkrijgen zal zijn. En juist dit kleurenschema is zo grappig omdat dit zo leuk bij GeeSje past:
Die rode rand langs de band die GeeSje heeft vindt ik erg kek en ik vermoed dat die ook prima op RooS zal staan. Als over een kilometer of 8.000 de Road Smart 3 slofjes toe zijn aan vervanging laat ik dat streepje ook maar aanbrengen.
Ondertussen de afspraak gemaakt voor de eerste beurt na de 1.000 km beurt. Er is dan al weer een jaar verstreken. RooS 1.0 heeft mij heel veel plezier gegeven en toch ook wel wat ergernis (het Quick Shift van-3-naar-2-wordt-spontaan-Neutraal verhaal, de nekslag was dat ze niet wilde starten nadat ze wel een hele week had stilgestaan....). Dus is ze toen ingeruild tezamen met STella. Nu, aan jaar verder, kan ik niet anders dan concluderen dat RooS 2.0 het in alle opzichten beter doet dan haar voorganger. Ze verbruikt minder, maakt geen enkele misslag met de QuickShift, blok loopt bizar "smooth" en trillingsvrij en de bak schakelt soepeler waarbij de overgangen hand geschakeld sowieso schok en/of stootvrij zijn en met de QuickShift in 95% van de gevallen (dan zie je echt alleen aan de versnellingsindicator en het toerental dat er een andere versnelling actief is). Meer koppel, meer vermogen en nog minder verbruik zoals door BMW beloofd voor het R1250 blok klinkt weliswaar heel aantrekkelijk, maar ik hoop echt dat het me een keer gaat lukken de belachelijke aankoopimpulsen eens een keer onder controle te houden want ik lijk potdorie wel een BMW Motor Junkie.....
Dus op de vraag: "Jeroen, ben je nou trots op dat jaartallen rijtje of schaam je jezelf daar wat voor?" luidt het antwoord: "Daar schaam ik me wel een beetje voor, met de wetenschap van nu had ik hier en daar een andere keuze moeten maken".
Aan de andere kant heb ik veel plezier gehad van het hele rijtje, muv de CM450, die vond Karin vooral heel leuk....