BMW R1100RS/R1150RS / R1200ST/R1200RS/R1250RS

[/QUOTE]
rode rand langs de band die GeeSje heeft vindt ik erg kek en ik vermoed dat die ook prima op RooS zal staan.
Als over een kilometer of 8.000 de Road Smart 3 slofjes toe zijn aan vervanging laat ik dat streepje ook maar aanbrengen.

Rode randje : rolletje (rode) tape halen, en ff zelf doen.
Kost amper tijd, en moeite.



Voorbeeld :

i-fZHWffp-M.jpg




...eh..., en 'nee', het waren wel degelijk rode lijntjes ; geen roze... :/

i-sq3mwst-M.jpg
 
Hier int dorp zit bijvoorbeeld een verfspeciaalzaak (ook autolakken etc), en die verkopen o.a. dat soort rolletjes gekleurde tape.
 
Vandaag de koppelingsplaat losgeschroefd en de dikte gemeten. 5,46 mm. De slijtagelimiet is 4,4 -4,6 dus nog een millimeter te gaan, maar hoe dik is 'ie nieuw? Ik kan het niet vinden, iemand die het weet? Frictievlakken zijn netjes en zonder groeven, so far so good.
 
Gesprekje gehad met de dealer: ook die beaamde dat bij "gek gedrag" van de Navigator dit meestal aan de Navigator VI ligt en niet aan het "wonderwiel"

Wacht dus nog even af hoe e.e.a. zich ontwikkeld en gebruik de kantelfunctie van het wonderwiel wat vaker; wellicht moet die nog wat meer "inlopen"; ook na 30K km...

Roelof.

Vorige week de Navigator VI bij de dealer ingeleverd wegens "gek gedrag' . Ik kon er niet meer mee navigeren; wel van scherm naar scherm schakelen.

Dit wordt eventueel voor de 2de keer een nieuwe.....

Roelof.
 
Diep respect heb ik voor mensen zoals Thijs die van school uit geen monteur zijn en toch dit soort klussen oppakken!

Maar: die najaarsrit. Wie o wie pakt hem op? Thijs hintte een beetje richting Roelof (Friesland), ik vindt dat ook prima.

Bedankt voor de "heads up": ik kan dat dit jaar niet meer organiseren...…..heb nog teveel reeds geplande toertochtjes (luxe probleem)

Ik heb eventueel een panklare rit liggen met start te Zwolle over de Veluwe, maar het ontbreekt mij aan tijd om deze nog een voor te rijden. Wellicht iemand die dichtbij woont? Een PM en je hebt hem.

Roelof.
 
Vorige week de Navigator VI bij de dealer ingeleverd wegens "gek gedrag' . Ik kon er niet meer mee navigeren; wel van scherm naar scherm schakelen.

Dit wordt eventueel voor de 2de keer een nieuwe.....

Roelof.

Ik krijg de indruk dat de Navigator VI wellicht klein tikje te vroeg in de markt is gezet. Vandaar waarschijnlijk de hoge prijs: BMW en Garmin rekenen wellicht op per verkochte unit er 3 te moeten leveren?
 
@RoyalClub, R1100RS, die heeft de klachten. Alle sensors zijn vervangen. Alle logische elementen zijn bekeken, vervangen en/of opnieuw bekeken. En nu als je rijdt dan gaat tie in eens uit. En dan krijg je hem ook niet meer aan de praat. Of met een klap in de uitlaat heb je geluk en kan je toch weer starten. Maar in 8/10 gevallen blijf ik nu stil staan.

Daar ik de motor in combi met mijn werk gebruik voor bezoekjes aan klanten is het wel fijn als ik een betrouwbare machine heb. Vandaar nu de 800R.

@all; wie kunnen allemaal op 21 oktober? Dan kunnen we verzamelen bij Louwman en een klein rondje van 100km maken.

Ik zie jullie reacties, grt

Hier spuit-11

Na lange tijd weer eens op MF.
Ik heb ook eens problemen gehad met stilvallen. Achteraf een gare schakelaar van de jiffy.

Kees
 
Beste Kees,
Zoals het er nu uitziet is het een gaar relais geweest van de "computer". Soms zijn de problemen met de kleinste zaken op te lossen. Ik heb geen spijt van mijn F800R aankoop. WAUW, wat een heerlijke rijders machine is dat. Hij zit hetzelfde als de RS, heeft hetzelfde vermogen, is alleen 75kg lichter, heeft een veel directere gasrespons en qua sturen nog scherper.

Het liefst heb ik ze allebei de RS en de R op de oprit staan, maar ik krijg het thuis nog niet verkocht. Maar wauw, wat zijn het toch heerlijke machines.

Voor de toerrit om Den Haag heb ik nu staan 21 oktober 2018 rond 10u30:

Jeroen1969 R1200RS
Abhteh R1200RT
Thijs67 R1200ST
Wessel Ducatie Monter of Multistrada
en ikzelf met waarschijnlijk de F800R.
 
Mwah, Peter, wat kost nu helemaal het aanhouden van de RS? Paar tientjes in de maand toch? Onder dat motto staat alhier nog steeds de R1200RT in de schuur. Die mij weer een boel plezier geeft als het fris is of koud. En dan zou de verkoop van de RT meer euri in de huishoudpot van Familie Van den Berg opleveren als de verkoop van jouw R1100RS jullie huishoudpot zou gaan spekken..... Als de RS je niet in het pad staat, dan zou ik hem gewoon aanhouden. Of inruilen bij De Knalpot voor een R1150RT. Dan heb je met een relatief kleine investering een motor naast je F800R die je in de winter beduidend meer bescherming tegen nattigheid en koude kan bieden. Toevallig heeft De Knalpot een tweetal knappe R1150RT's te koop staan. En ook een hele gave K1200RS trouwens...
DeKnalpotOktober2018.jpg
 
Beste Kees,
Zoals het er nu uitziet is het een gaar relais geweest van de "computer". Soms zijn de problemen met de kleinste zaken op te lossen.
Mooi dat je het gevonden hebt.*O*
Ik heb geen spijt van mijn F800R aankoop. WAUW, wat een heerlijke rijders machine is dat. Hij zit hetzelfde als de RS, heeft hetzelfde vermogen, is alleen 75kg lichter, heeft een veel directere gasrespons en qua sturen nog scherper.
Vooral het lagere gewicht zal het verschil maken, per kg zal het vermogen minstens gelijk zijn, mogelijk zelfs meer. Leuke fiets ook.

Het liefst heb ik ze allebei de RS en de R op de oprit staan, maar ik krijg het thuis nog niet verkocht. Maar wauw, wat zijn het toch heerlijke machines.
Ja dat kan ik me indenken, ik heb nu 3 fietsen staan en kan er van geen afscheid nemen.... het zijn de kosten ook niet zoals Jeroen al reageerde, maar als de finanzminister het afkeurt.....
Voor de toerrit om Den Haag heb ik nu staan 21 oktober 2018 rond 10u30:

Jeroen1969 R1200RS
Abhteh R1200RT
Thijs67 R1200ST
Wessel Ducatie Monter of Multistrada
en ikzelf met waarschijnlijk de F800R.
Kan goed zijn dat ik met de ándere fiets kom....
 
@ Thijs en Jeroen,
JA, dat is mijn ding juist. De kosten van de motoren vallen me alles zins mee. Ik denk dat de investeringen in de RS niet opwegen bij verkoop. En de R weer verkopen vind ik zonde...

Ik heb mijn twijfels bij de RT's. Ik heb nu al een paar keer op de RT's gereden; K75, R1100, R1150 en de R1200. En het valt me iedere keer tegen. Ik ben na een kwartier verveeld en heb moeite me bij het motorrijden te houden. Ik ben van allerlei andere dingen aan het doen, zoals boterhammen eten, de Navi anders instellen, en ik mis de wind in mijn gezicht.

Voor de zondag is het een afwisselde rit met genoeg mooie foto momenten.

We beginnen bij het Louwman Museum bij Chalet ten Bosch! Ze kijken uit naar onze komst!
 
Ha ha, wat grappig hoe verschillend men een motor kan ervaren! Mijn R1200RT (Sidney) heeft me eigenlijk nooit teleurgesteld en als ik haar uit de schuur trek wil ik vooral geen wind of regen in het gezicht. Vandaag heeft ze Karin en mijzelf heel comfortabel voor de deur vd Ziggo Dome afgeleverd. Dat had RooS ook prima gekund, maar het was dan op de terugweg wil een behoorlijke klap frisser geweest met slecht 7 graden en wat vocht in de lucht. Leve bovendien de zadelverwarming. Toch kon Karin bij aankomst niet laten om toe voegen dat ze op de RS met topkoffer-voorzien-van-rugkussentje (ik weet het Roelof, je vindt het geen kijk, maar het is voor Janny wel comfort verhogend vermoed ik, zo’n topkoffer met rugkussen) ook uitstekend zit (als in: Sidney kan wat haar betreft het veld wel ruimen)....

Hou jij voorlopig maar mooi die RS en die R aan. Twee verschillende fietsen en dat maakt het juist zo grappig, die afwisselingsoptie.

Thijs: ik zou het wel leuk vinden om dan je K in het eggie te zien. Samen oprijden naar Den Haag? Als het mij te fris wordt zou ook zo maar Sidney onder mijn bips te vinden kunnen zijn overigens...
 
Afgelopen vrijdag rond 18.15uur kwam ik een meneer op een BMW R1200(?) tegen met daarachter een dame op een BMW F800(?) thv Amersfoort op de A28 in de richting van Utrecht. Ik haalde op de uitvoegstrook in omdat ik daar de snelweg af ging. Iemand van hier ?

Helaas kan ik 21 Oktober niet meer rijden.
 
Thijs: ik zou het wel leuk vinden om dan je K in het eggie te zien. Samen oprijden naar Den Haag? Als het mij te fris wordt zou ook zo maar Sidney onder mijn bips te vinden kunnen zijn overigens...
Ja, hoor laten we samen oprijden. Afhankelijk van het weer rijdt Noortje ook mee. Rij jij da via Den Dolder?
 
Afgelopen vrijdag rond 18.15uur kwam ik een meneer op een BMW R1200(?) tegen met daarachter een dame op een BMW F800(?) thv Amersfoort op de A28 in de richting van Utrecht. Ik haalde op de uitvoegstrook in omdat ik daar de snelweg af ging. Iemand van hier ?

Helaas kan ik 21 Oktober niet meer rijden.

8816B3DE-3990-477B-94CA-BD7DF19DE041.jpeg


Als de motoren allebie wit met rood frame waren, dan was dat een R1200RS en een F700GS en dan was ik dat met Karin want daar reden wij zo rond die tijd wel. Wij gingen er bij afslag Soesterberg af en waren bij Harderwijk er op gereden, ik heb je niet gezien want ik zat met de zon recht in mijn snuffert ongeveer bij Amersfoort uit te vlooien of ik via afslag Soesterberg of via Den Dolder zou gaan...
 
Kans is groot dat jullie het dan waren. Het was inderdaad zonnig en druk dus kon niet alle details zien maar dat het een R en een F waren kon ik er nog wel uithalen. ;)


Iemand trouwens ervaring met lichtschakelaar die slecht lijkt te werken? De lichtschakelaar bij mijn rechterhandvat lijkt slecht contact te maken. Ene keer gaat het licht wel goed in 1x aan en soms moet ik het 5x heen en weer bewegen. Helpt het om het uit elkaar te halen, schoon te maken en weer in elkaar te zetten ?
 
Mijn gepoedercoate velgjes waren vandaag klaar, resultaat is goed geworden, maar de kleur heeft eigenlijk wat te licht uitgepakt, het neigt nu naar 'grondverf grijs'. Maar goed, 't is het wintersetje, en als ze onder de fiets zitten zie je het minder nadrukkelijk …. denk ik, ….hoop ik :o. Wordt mijn fiets een échte 50 tinten grijs :?
Meteen mijn achterframe ook gebracht naar de coater, dan kan het spul na de revisie van de versnellingsbak weer 'zo goed als nieuw' worden opgebouwd. Moet volgende maand wel klaar zijn. Ik maak tegen die tijd wel een foto'tje van de complete fiets.
Zag vandaag op MP ook een leuk project voor de RS liefhebber: KLIK
 
Velgen worden toch snel vies.:P

Vanmiddag ga ik mijn Xenon koplamp laten uitbouwen en gewoon weer terug naar normale koplamp. Laatste tijd te vaak dat het niet werkt. Paar dingen al vervangen maar het probleem blijft. Xenon was ingebouwd door vorige eigenaar. Nu het later licht wordt en ik meer in het donker rij moet ik kunnen vertrouwen op de verlichting en niet als zojuist 5km voor mijn werk het er weer mee stopt en ik in het donker door moest met alleen een stadslichtje aan.-O-
 
Ron en/of Forumleden, ik heb bij een auto-materiaalzaak een rol (rood stripping) gehaald en mijn R100RS op de motorlift gezet,
met het voorwiel vrij.
Dat ik recht tegenover mijn vóórwiel kwam te zitten.
Daarna wiel helft ontvet, en de rode 6mm. stripping geplakt.
Maar bij het aanbrengen (ik denk dat ik daar in de fout(en)) gegaan ben.
De ronding van mijn velg was (dus danig) klein ?, dat ik de stripping met een ronding moet aanbrengen maar als ik de ronding wilde maken er (vouwen) in de stripping ontstonden ?.
En als ik de vouwen eruit wilde wrijven ik op het laatst lengte over hield ?.
En deze in één nacht weer de eerste (houding) aangenomen had (met weer vouwen), en ik weer lengte te kort komt?.
Dus einde STRIPPING !.
Wat is er niet goed gegaan?, is de stripping te breed?.
Heb ik door wrijving om vouwen eruit te krijgen de stripping te veel opgerekt?.
Mvgr Jan
 
Terug
Bovenaan Onderaan