Magnaatje: in theorie zou de MPR4 GT sterk genoeg moeten zijn, ik had ze ook onder de RT. Maar omdat ik die fiets gewoon minder lekker vond sturen met die PR4, heb ik ze er af gehaald en vervangen door Dunlop RS3.
Bij hoeveel km heb je die schokbreker operatie gedaan? Mijn RT loopt nu richting de 60k, ik zat zelf te denken nog een kleine 20k door te rijden op de "af fabriek" schokbrekers (inclusief ESA). Gister aardig de sporen moeten geven omdat ik moest inspreken bij de gemeenteraad en ik de KL1798 pas rond 19:15 op de rem kon zetten bij gate D83 (wat eigenlijk D53 is, maar dan "boven langs", door Schengen). Da's al een aardige wandeling naar het bemanningencentrum. Moest natuurlijk die 166 passagiers er eigenlijk eerst uit (heb vals gespeeld, de co die gezagvoerder in opleiding is de honours laten waarnemen zodat ik tussentijds zijn rapportje kan aftikken en mijn motorpak aan kon doen). Enfin, de goede man voorzien van zijn rapportje en hup de RT de sporen gegeven. Omdat ik wat krap in de tijd zat, ging het akelig vlot, sterker nog, heel gek anders dan dat ik met de RS rijd ging het niet echt....
Krijg de indruk dat de wegligging nog altijd meer dan prima is en dat ie ook nog akelig precies stuurt. Aan de andere kant realiseer ik me ook dat het effect van slijtende schokbrekers en vering geleidelijk aan gaat en dat daarom het wat minder snel voelbaar is dat het spul wellicht aan vervanging toe is. Omdat de RT 97% van de 60k solo bereden is, heb ik een beetje de hoop dat ik het nog een kleine 2 jaar kan rekken, dan is de fiets 9 jaar oud en heeft er dan 80k opzitten (sinds er een RS in huis is, gaat het tempo waarmee de kilometers er bij komen, half zo hard). Maar ik realiseer me dat het op enig moment wel gedaan moet worden wil ik de RT veilig door blijven rijden.