Thijs67
MF veteraan
Correctie: ... staat er wel een hele mooie RS te koop in Amersfoort !Ondertussen staat er wel een mooie RS te koop in Amersfoort
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Correctie: ... staat er wel een hele mooie RS te koop in Amersfoort !Ondertussen staat er wel een mooie RS te koop in Amersfoort
glk over beloftes aan Hennie:
[...]
Ehhh. Ik heb Hennie belooft met dit exemplaar wat langer te doen
Je moet dus iets langer geduld hrbben Peter.
Ondertussen staat er wel een mooie RS te koop in Amersfoort
Thijs67 is met de eSTees nog altijd Wijs:
[...]
Correctie: ... staat er wel een hele mooie RS te koop in Amersfoort !
Beste Boxer liefhebbers, ik heb zoals ik al eerder gemeld heb pas een R1200RS uit 9/2016.
Ben afgelopen weekeind met mijn vriendin achterop via een mooie toeristisch route naar Assen geweest.
Ben een redelijk sportieve rijder (anders had een RT gekocht ) en loop tegen een probleem aan: op een vlakke dijk, kan ik behoorlijk plat met mijn vriendin achterop voordat de bok tegen de grond komt. Echter als er een paar glooiingen in het wegdek zitten gooit de bok al heel snel roet in het eten.
De motor is voorzien van Dynamische ESA en ik had gedacht dat deze alles netjes zou bij regelen, maar ik ben een beetje teleur gesteld.
Is er een optie om een andere stand te kiezen, rij nu in de stand Dynamisch, en ik kan kiezen voor road, maar dan is hij nog slapper. Is er een optie voor een stand Sport of zo?
Wat zijn jullie ervaringen ?
P.S. heb contact gehad met HK Suspension in Tiel, deze hadden met in het verleden eerder goed geholpen, maar die zeggen met de Dynamische ESA niets te kunnen, omdat hij zich zelf bijstelt, voor wat de ESA denkt wat goed is, maar ik dus anders ervaar.
Beste Boxer liefhebbers, ik heb zoals ik al eerder gemeld heb pas een R1200RS uit 9/2016.
Ben afgelopen weekeind met mijn vriendin achterop via een mooie toeristisch route naar Assen geweest.
Ben een redelijk sportieve rijder (anders had een RT gekocht ) en loop tegen een probleem aan: op een vlakke dijk, kan ik behoorlijk plat met mijn vriendin achterop voordat de bok tegen de grond komt. Echter als er een paar glooiingen in het wegdek zitten gooit de bok al heel snel roet in het eten.
De motor is voorzien van Dynamische ESA en ik had gedacht dat deze alles netjes zou bij regelen, maar ik ben een beetje teleur gesteld.
Is er een optie om een andere stand te kiezen, rij nu in de stand Dynamisch, en ik kan kiezen voor road, maar dan is hij nog slapper. Is er een optie voor een stand Sport of zo?
Wat zijn jullie ervaringen ?
P.S. heb contact gehad met HK Suspension in Tiel, deze hadden met in het verleden eerder goed geholpen, maar die zeggen met de Dynamische ESA niets te kunnen, omdat hij zich zelf bijstelt, voor wat de ESA denkt wat goed is, maar ik dus anders ervaar.
Een dergelijke belofte had je destijds toch ook over deze RS gedaan??
Ondertussen heb ik met Karin een toertje gedaan en een zwembad stofzuiger opgehaald. Zat ik in de spiegel de hele tijd naar zo'n heerlijke 2017 RS te koekeloeren. Dus meteen na aankomst thuis de RS gepakt omdat ik toch naar Evenementen Verkeersregelaar Cursus moest. Wat een heerlijk apparaat!
Een dergelijke belofte had je destijds toch ook over deze RS gedaan??
Ondertussen heb ik met Karin een toertje gedaan en een zwembad stofzuiger opgehaald. Zat ik in de spiegel de hele tijd naar zo'n heerlijke 2017 RS te koekeloeren. Dus meteen na aankomst thuis de RS gepakt omdat ik toch naar Evenementen Verkeersregelaar Cursus moest. Wat een heerlijk apparaat!
Bij het verhoging van de veervoorspanning kan de veer stijver worden, met name bij progressief gewikkelde veren, en daar, zoals gezegd, hoort een steviger demping.
Dank voor je tip, jammer genoeg is links en rechts niet uitwisselbaar...Deze niet een optie: https://link.marktplaats.nl/m1276652248
Ik schrijf dat ik contact gehad heb met HK in Tiel, en zij zeggen dat een andere veer geen oplossing bied als je de demping niet aan kan passen.
Sta op het punt een nette R1100RS uit 1997 te kopen.
Ziet er prima uit en rijdt erg lekker.
Vraagje: wat zijn de opties om het stuur iets te verhogen?
jaja...een RT kopen is idd een optie :-)
Er zijn aluminium blokjes met groefjes te koop die je stuurhelften ongeveer 2 cm hoger en naar keus twee cm dichter bij brengen. Wunderlich of Touratech, dat weet ik niet meer, wel prijzig.
Zelf had ik een andere oplossing: dat zwarte stalen frame (waar je aluminium stuurhelften op gemonteerd zijn) hangt onder je kroonplaat met 'isolastic' (rubber staaf met ijzeren pijpje erin) proppen die 5 cm lang zijn. Ik heb daar toen 2 cm afgezaagd en weer gemonteerd, meer gaat ook niet want dan komt dat frame tegen de kroonplaat aan. De logica is dat je niet de oorspronkelijke verlaging compenseert maar deze 2 cm vermindert.
Ik heb dat ooit op dit forum uitgelegd en geïllustreerd, ik gok een jaar of 4 a 5 geleden.
Een derde oplossing is een andere kroonplaat waarop je een normaal stuur kunt monteren, dan is de keus eindeloos.