BMW R1100RS

Spiderman

Rookie
30 sep 2002
11
0
Almere
Beste :]

Wie zou mij wat kunnen vertellen over de rij-eigenschappen o.i.d. met betrekking op de BMW R1100RS?

Wie kan mij wat vertellen over zijn/haar ervaringen met deze fiets?

Groeten,

Maarten. :)

ism@chello.nl
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een dagje uitgebreid rondgereden met een R1100RS en het was niet mijn idee van een lekkere fiets De GS zit en stuurd beter en de K modellen zijn veel sterker en makkelijker te rijden.
 
sorry spiderman, maar met die poll kan ik nix.

huur een keer een r11rs voor een dag, dan weet je of jij 'm lekker vindt rijden, daar gaat het om.
 
Ik denk dat je zoveel modellen hebt genoteerd, met elk verschillende rij-eigenschappen, die per persoon verschillen.

Dus: Proefrit maken!

Suc6 met je keuze!

Vinz
 
Ik heb inmiddels afgelopen week proef-gereden op een BMW 650GS, een BMW R1100GS en de BMW R1100RS.

Mijn persoonlijke meningen:

F650GS perfect voor in de stad en tot 100km/uur een prima motor. :)

R1100GS een werkpaard, maar windvanger. 8-)

R1100RS een werkpaard, veel minder last van wind, prima zithouding. :9~

Ik ga voor het laatste type, maar ben nu nieuwsgierig wat enkele be-rijders van deze BMW R1100RS er nu van vinden?

Mail het mij a.u.b.
 
Ik heb inmiddels afgelopen week proef-gereden op een BMW 650GS, een BMW R1100GS en de BMW R1100RS.

Mijn persoonlijke meningen:

F650GS perfect voor in de stad en tot 100km/uur een prima motor. :)

R1100GS een werkpaard, maar windvanger. 8-)

R1100RS een werkpaard, veel minder last van wind, prima zithouding. :9~

Ik ga voor het laatste type, maar ben nu nieuwsgierig wat enkele be-rijders van deze BMW R1100RS er nu van vinden?






Mail het mij a.u.b.

Wat maakt jou het nou uit wat anderen er van vinden. Kies zelf. Als je wat ervaringen van andere gebruikers van R serie fietsen te lezen verwijs ik je naar:

http://bmwrt.com/ubbthreads/ubbthreads.php
http://www.boxer-forum.de/

CU

Doov
 
Vandaag mijn R1100RS weggebracht voor een onderhoudsbeurt. Ik kreeg even een K1200RS mee als leenmotor. Beresterk, maar toch was ik weer blij toen ik mijn boxer weer terugkreeg. Meer windbescherming, stuurt strak, laag zwaartepunt, goede zithouding (maar dat is persoonlijk).
Ik heb nu bijna alle BMW's gereden (nou ja...). De lekkerste was de K75S. Strak sturen, soepele turbinemotor, maar weinig "karakter" en minder vermogen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kameraad van me heeft een aangepaste R1100S door van Harten en gaat daar behoorlijk hard mee. Haalde 3 weken geleden op Zolder nog een R1 in buitenlangs, deze jongen was zo gefrustreerd dat hij in de opvolgende bocht er behoorlijk spectaculair vanaf ging. Koppel is erg goed en pk's zijn erg bruikbaar. Maar je moet er altijd eerst zelf mee gaan rijden. succes
 
Vandaag mijn R1100RS weggebracht voor een onderhoudsbeurt. Ik kreeg even een K1200RS mee als leenmotor. Beresterk, maar toch was ik weer blij toen ik mijn boxer weer terugkreeg. Meer windbescherming, stuurt strak, laag zwaartepunt, goede zithouding (maar dat is persoonlijk).
Ik heb nu bijna alle BMW's gereden (nou ja...). De lekkerste was de K75S. Strak sturen, soepele turbinemotor, maar weinig "karakter" en minder vermogen.

Grappig, ik heb bij beurten F650S, F650GS, R850, R850GS, R1150GS en R1100RS meegekregen. Stuk voor stuk erg leuke fietsen (mn. de F650GS viel mij positief op bij gebruik in de avondspits), maar alle keren was ik blij dat ik mijn eigen motor weer terug kreeg :]
 
Nu rijd ik toevallig ook zo,n aangepaste R1100S die ook bij van Harten vandaan komt. Ik kan niet anders zeggen als PERFECT !!!!!
Stuurt als een scheermes,heeft karakter }) in overvloed en een geluid wat ongekend mooi is (wel ff lasersetje monteren). OK OK OK hij is niet zo economisch,heeft echt geen bergruimte (kale fiets dan) en qua windbescherming zit hij in het midden bij een GS en een RS.
Echter het is een BMW die gewoon mooi is :}
Ga nou ff testrijden, en echt je bent verkocht :)

C.U.


dikkevinger
 
Terug
Bovenaan Onderaan