BMW R1150RT advies gevraagd

Jeroen79

MF veteraan
8 mei 2007
1.235
7
Hallo,

ik ben aan het kijken om een bmw r1150rt te kopen. Ik heb er diverse zien staan en een beviel me wel. Echter heb ik een paar vragen waarmee jullie mij vast wel kunnen helpen.

Deze motor is uit 2003, heeft 46.000 km gereden en komt van de 1ste gebruiker af, was ook gekocht en onderhouden in de dealer waar ik hem zag staan. Er zijn geen ongevallen mee geweest en er was ook geen schade te zien aan de body.

Is het gebruikelijk dat een bmw-dealer rijklaar kosten rekent? In dit geval was het 350 euro (250 rijklaar en 100 voor 2 jaar garantie ('bmw riders card'). Ik dacht dat dit altijd alleen bij nieuwe motoren van toepassing is en niet bij occasions.

De vraagprijs ligt op 11.745 euro. Vrij veel lijkt mij.
Wat zou een reële prijs zijn voor dit type motor van dat bouwjaar met dit aantal kilometers?
 
Hoi Jeroen,

goede keuze een BMW. Mij bevalt een RT zeer goed.

Dealers rekenen inderdaad afleverkosten bij een gebruikte motor. Ik zou dit meenemen in de onderhandelingen.

De prijs is aan de hoge kant (vind ik), maar voor een BMW niet extreem.

Succes met je beslissing en welkom op het forum !
 
Bedankt ootje :)

Tevens wilde ik nog vragen of er mensen zijn die ervaring hebben met bmw dealers in/rond Utrecht.
(zoals Joost motoren en Siem de vos)
 
Ik was van 1998-2001 klant van Joost Motoren (had een ex-leger BMW GS). Altijd keurig geholpen, zeer professioneel -- was toen een prima zaak!
 
Dat idee heb ik ook van hun. Ben er laatst geweest en nog even met een paar mensen daar gesproken die hun motor daar in onderhoud hadden. Ze schijnen erg eerlijk en open te zijn.

Ben erg benieuwd of er mensen zijn die ervaringen bij de Vos hebben.
 
Prijs lijkt mij redelijk als je de RT bij een officiele dealer koopt, BMW's zijn nu eenmaal niet goedkoop, zeker niet bij de dealers.

Afleverkosten zijn normaal en inderdaad te onderhandelen, zeker als je geen inruil hebt. Waar ik wel mn vraagtekens bij plaats is die riders card - ANWB lidmaatschap kan net zo goed ;-). Ik dacht trouwens dat die cards alleen voor nieuwe BMW's waren (ik kreeg um bij mijn RT tenminste, 4 jaar geldig). Bovendien heb je standaard garantie neem ik aan, dus die 100 euro zou ik lekker besparen.

Geen ervaringen met De Vos, wel met Van Harten in Amersfoort: prima zaak, maar zeker niet goedkoop en wel "erg BMW", ziet er ook duur uit dus ;-).
 
De eisen voor die bmw card was volgens de verkoper:
- motor niet meer van 5 jaar oud
- minder van 50.000km op de teller.

daarom kon hij dit nu doen, normaal is de garantie 6 maanden, dus met deze card 2 jaar.
Ik heb geen anwb ww dus zou het wel een handige optie kunnen zijn. het is ook een stuk goedkoper dan 2 jaar wegenwacht.

Heb al reactie van joost motoren gehad en die rekenen geen rijklaarkosten, maar zeiden wel dat een hoop andere garages dat doen.

bij deze motor zeiden ze al dat ze hem vast de 50.000km beurt wilden geven, dus lijkt het me helemaal overbodig om dan ook nog eens extra rijklaarkosten te berekenen. Das dubbel betalen voor hetzelfde werk lijkt me.

Ik ben best wel bereid om wat te investeren, maar ik wil dat wel met een goed gevoel doen en dat ik zeker weet dat ik een reëele prijs heb betaald.
 
Tsja, het blijft uiteindelijk een kwestie van onderhandelen. Als je het niet erg vind om een eindje te rijden kun je ook eens kijken bij Schans Motoren in Heerenveen: prima service en bereid om stevig te onderhandelen.

Suc6 met je aankoop en veel rijplezier!
 
Laatst bewerkt:
bedankt DutchRT.

Ik ben zeker niet beroerd om een eindje te rijden, ik heb nu dan wel en kawa vulcan, maar vb 100km is tegenwoordig een eitje.

Ik ga vanmiddag nog een keer proefrijden en dan kijken wat we kunnen regelen.

Tips zijn nog altijd welkom :)
 
Laatst bewerkt:
Dat idee heb ik ook van hun. Ben er laatst geweest en nog even met een paar mensen daar gesproken die hun motor daar in onderhoud hadden. Ze schijnen erg eerlijk en open te zijn.

Ben erg benieuwd of er mensen zijn die ervaringen bij de Vos hebben.


Ja hoor. Prima ervaringen bij Siem de Vos.
OK, ze zitten nu in IJsselstein, bij Arie Molenaar ingetrokken zeg maar.
Maar nog steeds prima.

Altijd netjes geholpen, nooit te beroerd om vragen te beantwoorden,
en de prijzen (van onderhoud) vallen me ook reuze mee.
 
Na wat rondbladeren lijkt deze prijs echt niet gek.

Maar... ze willen tegenwoordig wel van de R11xx serie af,
want de eerste R1200 komen nu beschikbaar.

Bij Bert Duursma (Apeldoorn) krijg je een Zumo bij aankoop van een R11xx

Denk dat je met een bod van 10000 een goede kans maakt.
 
bedankt voor je moeite motoMarz!

Ik zat zelf ook al aan 10000 te denken. Las al een paar maanden geleden dat wegens de r1200 serie er veel 1150 vrij kwamen. Dus daarom de kans om een leuke ergens op te pikken.

Zelf heb ik ook wel op verschillende sites van dealers gekeken en overal zit het zo rond de 10k euro. soms er net onder, soms een 1000 of 1500 boven.

Een zumo is een navigatiesysteem neem ik aan? Dat boeit me niet echt zoveel. Nederland is zo klein dat je dat nou niet echt zo nodig hebt, en ik heb al 5 jaar prima de weg kunnen vinden zonder zo'n ding. Maar het zegt natuurlijk wel wat over hoe 'graag' ze deze motoren weer kwijt willen.
 
Ik ben net terug van de dealer.
Proefrit beviel goed.
Echter een bod van 10.000 was veel te laag voor hem. Hij zei dat hij hem voor de prijs die ze vragen goed kunnen verkopen. Na wat praten en vragen kon er uiteindelijk 95 euro van de verkoopprijs af en de klaarmaakkosten/garantie inclusief. winst dus 445 euro...

Qua prijzen voor grote/kleine beurt zijn ze inderdaad niet hoog, al heb ik nog geen echt vergelijk.

maar 11700 is toch nog een hoop geld. Op zich klinkt het voor deze motor redelijk vanwege het uiterlijk, compleet met boekjes etc, alle onderhoudsbeurten gehad, maar misschien kunnen jullie wat helderheid verschaffen?
Zou het verstandig zijn om er op in te gaan?

Ik ga zeker nog goed rondkijken want ik had er al een gezien voor net onder de 10.000 maar die was helaas al verkocht toen ik kwam kijken.
 
Ik vind de prijs niet gek. Zelf hebben mijn man en ik een 1150 RT gekocht bij Van Harten in Amersfoort en daar ben ik heel tevreden.

En wij hebben allebei de BMW Huisselectie en ik denk dat je dat bedoeld met die 2 jaar garantie.

En als je besluit om zo'n motor te kopen, veel plezier ermee.
 
Bij een BMW-dealer betaal je wel ongeveer de hoofdprijs. Een andere mogelijkheid is natuurlijk een algemeen Bovagbedrijf. Je zal dan wat meer moeten zoeken, maar ze staan er hier en daar wel.

Als je wat meer lef hebt is er natuurlijk altijd nog de particuliere markt. Op Marktplaats.nl vind je er genoeg voor aantrekkelijke prijzen. Je mist dan natuurlijk wel de garantie, maar da's de gok die je moet nemen.

Zelf heb ik mijn R1150RT een jaar geleden op die manier gekocht voor 7.000 euro. Is een 2001-model met toen 50.000 km, dus in vergelijking met de motor waar jij naar kijkt was tie toen een jaartje ouder.

Het is maar wat je uit wilt en kunt geven.

Succes!

Tom.
 
Ik ben net terug van de dealer.
Proefrit beviel goed.
Echter een bod van 10.000 was veel te laag voor hem. Hij zei dat hij hem voor de prijs die ze vragen goed kunnen verkopen. Na wat praten en vragen kon er uiteindelijk 95 euro van de verkoopprijs af en de klaarmaakkosten/garantie inclusief. winst dus 445 euro...

Qua prijzen voor grote/kleine beurt zijn ze inderdaad niet hoog, al heb ik nog geen echt vergelijk.

maar 11700 is toch nog een hoop geld. Op zich klinkt het voor deze motor redelijk vanwege het uiterlijk, compleet met boekjes etc, alle onderhoudsbeurten gehad, maar misschien kunnen jullie wat helderheid verschaffen?
Zou het verstandig zijn om er op in te gaan?


Tsja, die ervaring had ik ook: er kan weinig van de prijs af bij een dealer.

Idd, als je lef hebt kun je via Marktplaats oid een goedkopere scoren.

Bij mij was de liefde echter groot (en duur)
Echter: na 1x op "ja" gedrukt te hebben op het PIN-apparaat ging er een wereld voor me open. Ik heb er nog geen moment spijt van gehad.

Enne, geld is maar geld; fun is onbetaalbaar.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nog even wat aan het zoeken geweest en net een zeer goed gesprek gehad met de man van GHIA motoren (oss).

Deze had na mijn verhaal over mijn motor (via de email eerst) gelijk een bod dat bijna 2x zo hoog was als de dealer, nu heeft hij hem nog niet gezien dus dat is toch even afwachten.
Maar hij heeft er een leuke 1150rt staan met 66k op de teller voor een leuke prijs.

Kennen jullie deze site toevallig?



Ik ga er maar es een keer langs om te zien wat we kunnen doen daar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan