BMW R1200R deel 4 Let's go naked again

er staat kneitergroot BOS op :+ Ik denk dat het een Akra is :+

Tja dat dacht ik ook, maar hij vroeg het toch echt...

Maar als je wat meer details wilt dan alleen 'Bos': 't is de carbon steel uitvoering en leverbaar voor verschillende bmw modellen waaronder de R1200R. Geluid te regelen door klep welke met een sleuteltje wat verder of wat minder ver opengedraaid kan worden.
 
Tja dat dacht ik ook, maar hij vroeg het toch echt...

Maar als je wat meer details wilt dan alleen 'Bos': 't is de carbon steel uitvoering en leverbaar voor verschillende bmw modellen waaronder de R1200R. Geluid te regelen door klep welke met een sleuteltje wat verder of wat minder ver opengedraaid kan worden.

Ik vroeg het echt hoor :+

Maar idd, wat details / type ;)

ik gaat eens kijken. Zeker interessant met dat afstellen voor een verschillend geluid. Duitsland "proof" ??
 
Dicht wel 😀

Als je in de buurt van Amersfoort zit: v Harten heeft ze

Ik heb bijna dezelfde demper op mijn 1200GS LC zitten, maar dan zonder de klep in de bocht en ipv daarvan een Akra titanium bochten set.
Open zou het geluid idd wel eens voor gezeur kunnen geven in Der Heimat, maar als je normaal rijd en niet doortrekt tot de begrenzer, dan valt het nog reuze mee :X :Y

full
 
Gefeliciteerd Elleuh ik hoop dat je er veel plezier aan mag beleven, Ik heb inmiddels 65.000 km er op zitten en ik ben er nog altijd zo blij mee dat ik geen behoefte heb om hem in te ruilen :] :}
 
Gefeliciteerd Elleuh ik hoop dat je er veel plezier aan mag beleven, Ik heb inmiddels 65.000 km er op zitten en ik ben er nog altijd zo blij mee dat ik geen behoefte heb om hem in te ruilen :] :}

Dank, dank.
Ik had *vroeger* ook zo'n zwarte.
full


Heb deze in 2008 met 15000 op de teller ingeruild op een R1200GS, omdat ik op dat moment meer comfort wilde..
Later alles verkocht maar nu dus toch weer aan het rijden. Ging eerst weer voor een zelfde R, maar toen ik die wit-rode zag...

Tja
 
Welkom terug Ellen,

7 jaar geen motor gereden (tenminste volgens MF)!

Goede keuze de R1200R :+

Veel rijplezier, wel grappig dat je na een GS toch voor een R gaat.
Was de luxe van een GS dit keer niet nodig en ga je nu meer voor de emotie?

groetjes,
Ted
 
Welkom terug Ellen,

7 jaar geen motor gereden (tenminste volgens MF)!

Goede keuze de R1200R :+

Veel rijplezier, wel grappig dat je na een GS toch voor een R gaat.
Was de luxe van een GS dit keer niet nodig en ga je nu meer voor de emotie?

groetjes,
Ted

Dank je Ted,
6 jaar niet gereden inderdaad.. Maar tja..'t bloed kruipt waar het niet gaan kan he?

Heb wel getwijfeld tussen GS en R, maar de R is voor mij altijd de mooiste geweest. Ik moet toegeven..toen ik gister met tegenwind met 130 op de A27 reed vroeg ik me wel af waar ik aan ben begonnen. Manlief op de RT achter me, lekker zijn ruit in de hoogste stand. Maar inmiddels 4 honden dus weekendjes en vakanties op de motor zullen we niet (zo gauw meer) doen dus ik ben toch voor de looks van de R gegaan. Die weekendjes en vakanties met lange aanrijroutes waren toen wel de reden dat ik voor de GS ging.

Dit weekend het sportruitje en het kofferrek eraf gesloopt. Nummerplaathouder ziet er dan niet meer uit.. Ik denk dat ik nog wel even bezig ben met aanpassen aan hoe ik hem wil. En een bijpassende helm staat nog op mijn lijstje...

Ellen
 
Laatst bewerkt:
Ik heb bijna dezelfde demper op mijn 1200GS LC zitten, maar dan zonder de klep in de bocht en ipv daarvan een Akra titanium bochten set.
Open zou het geluid idd wel eens voor gezeur kunnen geven in Der Heimat, maar als je normaal rijd en niet doortrekt tot de begrenzer, dan valt het nog reuze mee :X :Y

[afbeelding]

Sorry dat ik even inbreek, maar ik zie dat je de spaakvelgen op deze prachtige fiets hebt vervangen door de gegoten exemplaren.
Ziet er ook goed uit. *O*

Maar wat ik me afvraag: Hebben die velgen nog de originele kleur? of zijn ze donkerder dan standaard?

Ik loop zelf namelijk ook met de gedachte te spelen om mijn spaakvelgen te vervangen.
 
mooie brommer, veel opties,
forse vraagprijs.

Ik heb er zo al ene, jammer. Al zijn er niet zo heel veel: net een dag of vier door de Eifel gecruised, en ik denk dat ik de roadsters op een hand kon tellen.
De R deed het goed, alleen verloor hij tijdens de laatste etappe plots vermogen, en verslikte hij zich in de lage toeren. Bleek de stekker van de lambda-sonde losgekomen, was snel gefikst.
 
Laatst bewerkt:
Quickshift: is echt superfijn!

Deze week was m'n nieuwe helm klaar, blij mee! Vandaag de BMW quest van juli gereden. Niet naast de deur, wel leuk.
full
 
Laatst bewerkt:
Helm en jas passen er goed bij, nu nog een (BMW) "R" motorbroek en je bent compleet ;)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een proefrit, op een wit / rode R1200R demo, met full options, gemaakt.

M'n eerste indruk was dat tie heel smooth (weg)rijdt, en tijdens het rijden, wat ben jij een klein, als een duveltje uit een doosje }) wolfje in schaapjeskleding :P snel opdondertje :9 met je 1200cc en 125 pk 8-)

Die boxermotor is, motor / frame verhoudingsgewijs, dan ook nadrukkelijk aanwezig :Y

Op foto's lijkt de totale motor, groter dan dat hij in werkelijkheid is.
 
Laatst bewerkt:
Helm en jas passen er goed bij, nu nog een (BMW) "R" motorbroek en je bent compleet ;)

Is een bmw-motor-jeans hoor, wat ik aan heb


Wilde nog op je vragen antwoorden mbt de opties, maar ik zie dat je zelf al geprobeerd hebt en dat het goed bevallen is. Mijn exemplaar was (ook) een demo dus met bijna alle opties (volgens mij alleen niet het dagrijlicht). Wat mij betreft zijn de quickshift en keyless ride wel echt toppers, en cruise control is ook echt fijn bij (lange) stukken snelweg. Al is het maar allen om heel even je rechterhand te ontspannen. Rijden zonder het sportruitje bevalt mij prima. Er zit nu het kleine cockpitspoilertje op en het is zeker niet slechter geworden qua rijwind en turbulentie. Zelf heb ik ook nog het witte onderkuipje eraf gehaald...
 
Deze demo, met alle opties, was nog wel aan de stevige prijs.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad keyless en dat schakelen zonder koppeling gaat super.
Merk wel dat ik zelf nog ervaring moet opdoen voor het rijden op deze prachtige machine.

Ook ik heb een demo machine. Is nu een jaar jong :) Heb m zelf ca. 3 maanden nu.

Ik zie toch af en toe meerdere nieuwe R1200R's hier komen. Vraag; is het een idee om eens een meet en greet te doen (ook met minder jonge R1200R's ) en om eens bepaalde zaken te bekijken, te beluisteren en wat ervaringen te delen?
 
Lijkt me een prima idee en als het in de familieagenda past en een beetje centraal in het land dan wil ik wel deelnemen aan een dergelijke rit en meeting. Overigens lijkt het me dan leuk om ook de bewoners van de R1xx0R thread uit te nodigen zodat we een leuk overzicht krijgen van de historie van de meest ondergewaardeerde BMW boxer ;)
 
Rob-z, de wit-rode demo van 2016, full options, 4k op de teller, vraagprijs 18k.
 
Laatst bewerkt:
Die van mij heeft ook alle full options en had 2,5k op de teller voor 15,500k dus beduidend minder.

Is een super machine waar ik volop van geniet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan