BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
[afbeelding]
[afbeelding]
2008, 66000 km, Biarritz Blauw, en geruild voor het zijspan...
Vanaf nu mag ik ook een 'slagschip' rijden. De motor staat op nagenoeg nieuwe MPR4's, dus kan ik op termijn misschien iets zeggen over al dan niet cuppen.
Er zit een radio in en een CD speler met aansluiting voor Ipod. ESA, cruise control, verwarmde handvaten en verwarming van beide zitplaatsen enz.
PeterD

Hallo PeterD,

Back in town? Mooie fiets; zal Chosom waarderen; die komt koninklijk achterop te zitten.

Roelof.
 
Dank je wel Ab. Ik ga die andere nog niet weg doen hoor, maar wie weet bezwijk ik uiteindelijk voor het comfort en de gadgets :9
 
Dank je wel Markus en Wobbert...en als er iemand interesse heeft voor die radio :Y ....maar hij lijkt volledig geïntegreerd, dus ik moet eerst eens uitvinden of dat naar een andere motor zou kunnen worden omgebouwd. :]
 
Dank je wel Markus en Wobbert...en als er iemand interesse heeft voor die radio :Y ....maar hij lijkt volledig geïntegreerd, dus ik moet eerst eens uitvinden of dat naar een andere motor zou kunnen worden omgebouwd. :]

Als iemand de kabels die erbij horen al in de motor heeft liggen is het een 'piece of cake' om over te zetten.
Zonder ben je toch wel eventjes bezig!

Maar ik geef toch echt de voorkeur aan de radio in de helm, stoor ik niemand mee.
 
Dank je wel Jan,
@Markus. Mee eens, alhoewel ik tot nu toe nog nooit behoefte aan muziek oid heb gehad. Zelfs de audio van de Garmin heb ik uitgezet. Maar ja, het zit er nu eenmaal op en wie weet ga ik het ding nog een keer aanzetten ook....
 
Ha Ha Peter! Toch gezwicht!!! Wat een mooi exemplaar heb jij op de kop weten te tikken zeg! Daar ga je echt heel veel plezier mee beleven want, je mag het wel een slagschip vinden, het is een super lekkere, speelse fiets met hoog comfort niveau. En, net wat je "bij de buren" al hebt gezegd, je houdt de RS er bij. Ik vindt het af en toe met de ST van Karin rijden ook hartstikke leuk als afwisseling. En die ST is uiteindelijk ook gewoon een RS met net een iets smeuïger/pittiger blok.
 
ik zie trouwens net (had er eerder overheen gelezen) dat hij geschikt is voor alle rt's vanaf 2014.
dus ben bang dat ik toch naar iets anders moet zoeken wat wel aan mijn smaak voldoet.
maar... zekere voor het onzekere... heb ook mailtje openstaan bij touratec dus we wachten het even af.
RTwassen04.jpg


Vindt je deze niet mooi dan (bij de cilinders, de kofferbeugels zijn van Wunderlich)? Zijn ook van Touratech. Bij mijn weten is het verschil tussen een 2008 en een 2010 RT weer niet zo groot dat die niet zouden moeten passen. Ik ben reuze blij met mijn valbeugels. Al 3 keer de fiets op de kant gehad waarvan 2 keer met 0 km/u..... En 1 keer beetje vergist in de gladdigheid, <15 km/u. Iets wat me 1 keer per jaar gebeurt... Vandaar de valbeugels. Vindt het niet nodig elk jaar nieuw setje tweedehands koffers te moeten zoeken...
 
Iemand hier toevallig ervaring met 'Sargent' zadels?

In principe ga ik weer voor een Touratech zadel, zeer goede ervaringen mee :) en is nog steeds 'beschikbaar' :), maar die worden voor de LC nog niet met verwarming geleverd... Omdat "Herren BMW" geen verwarmingselementen, en bijbehorende bedrading en schakelaar, wil leveren aan Touratech (zeer net en volledig antwoord van TT-Duitsland zelf.... Van TT-NL/BE kreeg ik als antwoord dat ik de site maar in de gaten moest houden.... O ja joh? :Z ). Dus moet TT zelf wat ontwikkelen en dat kost tijd. Snap. Maar de LC's zijn er al weer vanaf 2014 (wat gaat de tijd...) dus zoiets moet toch wel lukken in 2 jaar dacht ik... En om ze nu aan te schaffen in onverwarmde toestand om er vervolgens over 2 maanden achter te komen dat ze alsnog verwarmd kunnen worden is ook weer zo wat....

En Sargent levert ze dus wel met verwarming dus ben benieuwd naar de ervaringen met het zadel.

Is de verwarming noodzakelijk......? Nee, niet bepaald. Maar het zit er op dus..... :)
Luxeprobleem ;)

Ik zit vorstelijk op de Corbin en vind die "Jaren Twintig" look wel grappig eigenlijk. Mijn bips is dus onverwarmd. Heb pas 2 winters ervaring met onverwarmd RT zadel (en 2 winters onverwarmd RS zadel en 1 winter onverwarmd Yamaha Maxim zadel), hoewel je de herfst van afgelopen jaar nauwelijks winter mag noemen.... Ik mis het niet echt. Maar.... Heb dan ook nog nooit op het originele zadel gereden. Die ligt in nagenoeg nieuwstaat op het zoldertje. Misschien dat ik het de volgende winter eens ga proberen. Als dat lekker is, zo'n warme bips, dan laat ik het verwarmingselement door Tijger Leather in Den Haag wel overzetten als ik de Corbin een nieuw velletje gun. Eerst de ST van Karin met een fraai velletje verwennen. Is iets meer nodig wegens de andere zithouding door het verhoogde stuur glij je als een dolle naar voren met een beetje remmen, de mensen van Tijger Leathers hebben daar een soort schubben velletje voor met meer wrijving.

Succes met de zoektocht naar een comfortabel en aantrekkelijk zadel! Al dan niet verwarmd...
 
Ik zit vorstelijk op de Corbin en vind die "Jaren Twintig" look wel grappig eigenlijk. Mijn bips is dus onverwarmd. Heb pas 2 winters ervaring met onverwarmd RT zadel (en 2 winters onverwarmd RS zadel en 1 winter onverwarmd Yamaha Maxim zadel), hoewel je de herfst van afgelopen jaar nauwelijks winter mag noemen.... Ik mis het niet echt. Maar.... Heb dan ook nog nooit op het originele zadel gereden. Die ligt in nagenoeg nieuwstaat op het zoldertje. Misschien dat ik het de volgende winter eens ga proberen. Als dat lekker is, zo'n warme bips, dan laat ik het verwarmingselement door Tijger Leather in Den Haag wel overzetten als ik de Corbin een nieuw velletje gun. Eerst de ST van Karin met een fraai velletje verwennen. Is iets meer nodig wegens de andere zithouding door het verhoogde stuur glij je als een dolle naar voren met een beetje remmen, de mensen van Tijger Leathers hebben daar een soort schubben velletje voor met meer wrijving.

Succes met de zoektocht naar een comfortabel en aantrekkelijk zadel! Al dan niet verwarmd...

Verwarming is ook geen 'must' maar het zit er op dus vandaar :)
Maar inmiddels al een TT-zadel besteld :) (iets met 'boer' en 'kennen') Zonder verwarming. Want begin Mei een aardig tourtje (Ardennen) in de planning en ik wil er niet na de eerste dag achter komen dat zowel m'n poezelige billen als m'n rug in de kreukels liggen...... :)
Vandaag een ritje op de 1400 gedaan en nu weet ik ook weer waarom ik er een RT bij heb.... Wind, veel wind, zadelpijn, rugpijn, kouwe klauwen..... De RT is dus echt wel een comfortabele fiets..... Soms moet je op iets anders rijden om te beseffen wat je 'normaal' rijd....... :Y
Ook gelijk de zwarte cilinderbeschermers van TT erbij besteld. Vind ie mooi :) En een heel klein beetje helpt 't altijd.....
 
Ha Ha, dat ken ik wel! Afgelopen winter ergens (geen pekel) de ST meegenomen. Heenreis was er niets aan de hand. Terug: wind en regen, veel regen. Nou zit er op de ST handvat verwarming (die ging dus ook mooi op 2), maar dan nog zit je op een RT echt wel een stukkie beter dan hoor. Ik voel me dan ook een zeer gezegend mens met twee van die fietsen in de garage. Van de zomer zal ongetwijfeld de ST (met toestemming van Karin dan...) weer wat vaker benut worden door ondergetekende. In de verwachting dat een Tijger Leather adjusted zadeltje ook wel heel comfy zal gaan zitten.
 
Ik ken ook de situatie dat een reisgenoot met een R80RT in de zomer in Portugal achter het RT scherm en met scheenbeen achter de cilinders niet meer wist waar hij het moest zoeken.

Ik had met mijn Norton "nergens" last van (al is bij 35 graden in een stad als Leon op de Spaanse hoogvlakte ook op een "naked bike" geen pretje meer)

Roelof.
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel Jeroen, en nu het toch over zadels gaat: de vorige eigenaar van mijn RT (waarschijnlijk familie van Ron met erfelijke poetsdrift) heeft ook nog een comfort zadel van Behr (?) met verwarming voor en achter te koop voor 275. Deze zou iets dikker/ comfortabeler gevuld zijn dan de originele, die voor mij overigens al super comfortabel aan voelt.
Ik neem wel twee originele tanktassen over, 1 zgan en de ander gebruikt. Deze passen (klikken) in die zilver kleurige afdekking/beugel op de tank. Een daarvan naar keuze is ook over te nemen.
Die valbeugels lijken mij ook wel nuttig Jeroen. Ik zal eens bij TT op de site kijken. Ik neem aan dat je ze bij Kenny had besteld en laten monteren??
 
Sapperderflap, deeltje 13 is alweer bijna vol.

Ik zal effe een nieuw deel aanmaken voordat de modjes het RT topic dichtgooien wegens overschrijding van de magische 2500.
 
[afbeelding]

Vindt je deze niet mooi dan (bij de cilinders, de kofferbeugels zijn van Wunderlich)? Zijn ook van Touratech. Bij mijn weten is het verschil tussen een 2008 en een 2010 RT weer niet zo groot dat die niet zouden moeten passen. Ik ben reuze blij met mijn valbeugels. Al 3 keer de fiets op de kant gehad waarvan 2 keer met 0 km/u..... En 1 keer beetje vergist in de gladdigheid, <15 km/u. Iets wat me 1 keer per jaar gebeurt... Vandaar de valbeugels. Vindt het niet nodig elk jaar nieuw setje tweedehands koffers te moeten zoeken...


deze vind ik idd niet zo mooi als die andere.
maar heb nu besloten om die van ZTechnic aan te schaften. ;)
 
Dank je wel Jeroen, en nu het toch over zadels gaat: de vorige eigenaar van mijn RT (waarschijnlijk familie van Ron met erfelijke poetsdrift) heeft ook nog een comfort zadel van Behr (?) met verwarming voor en achter te koop voor 275. Deze zou iets dikker/ comfortabeler gevuld zijn dan de originele, die voor mij overigens al super comfortabel aan voelt.
Ik neem wel twee originele tanktassen over, 1 zgan en de ander gebruikt. Deze passen (klikken) in die zilver kleurige afdekking/beugel op de tank. Een daarvan naar keuze is ook over te nemen.
Die valbeugels lijken mij ook wel nuttig Jeroen. Ik zal eens bij TT op de site kijken. Ik neem aan dat je ze bij Kenny had besteld en laten monteren??

Yep!

Zat te bedenken, "Wat moet Peter nou nog met die 100RT?". Met twee RT's in de stal waarvan 1 met een ge-evolueerd blok wordt het een grote uitdaging de blauwe te laten staan.... Of voor de nostalgie maar aanhouden? Ding kost natuurlijk ook niks, behalve ruimte die die inneemt...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan