BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Jeroen1969

MF veteraan
2 sep 2012
3.985
131
50
Lage Vuursche
Verdiep je in de verdien modellen.
Bij Google draait het om (jouw) data, bij Apple om producten, Microsoft hangt er tussen in. Ze snuffelen alle drie data, maar met andere doelen.
BMW snuffelt ook, zeker als je die optie met alarm knop aanschaft.
In deze tijd is het mi een illusie om te denken dat je volledig in de anonimiteit kunt leven zonder de niet brandende bossen van Siberië in te trekken (uiteraard dan zonder telefoon, tablet of laptop).

Ik heb zo’n alarm knop. Voor als ik op de laatste 2 kilometer naar mijn huis op de dagrand tijden plots toch tegen een hert of wildzwijn op klap. Dan heb ik liever dat BMW de ambulance alvast laat uitrukken als ik niet vlot genoeg reageer dan dat ik moet wachten op een toevallige voorbijganger. Want dat kan daar nog wel ff duren...

Keerzijde: BMW weet waar ik rijd. Aan de andere kant; daar zit ik niet zo mee. Plus: er komt onbeschrijfelijk veel data binnen dat alleen geautomatiseerde systemen een voorgeprogrammeerde orde in die chaos kan scheppen waar verder nauwelijks een mens aan te pas komt. Tja. Ze gaan hun gang maar. Downside of the blessings of online zijn
 
  • Like
Waarderingen: glk en BMW-Wouter

MotoMarz

MF veteraan
Donateur
16 apr 2003
19.134
66
45
Appelscha
www.bovendewol.nl
Vreemd fenomeen.
Motor stond nachtje buiten, alles nat van de dauw en/of regen.
Behalve de passagiers zitting.
Die was helemaal droog.
2de keer dat ik het zie.

Lijkt me toch van hezelfde materiaal.
En voor zo ver ik weet stond de verwarming niet aan.
(zou zonder contact aan sowieso niet aan kunnen zijn. )
Dus, hoe kan dit nou?

IMG_20190906_075345.jpg
 

Thijs67

MF veteraan
Donateur
7 aug 2012
1.598
123
Den Dolder
Vreemd fenomeen.
Motor stond nachtje buiten, alles nat van de dauw en/of regen.
Behalve de passagiers zitting.
Die was helemaal droog.
2de keer dat ik het zie.

Lijkt me toch van hezelfde materiaal.
En voor zo ver ik weet stond de verwarming niet aan.
(zou zonder contact aan sowieso niet aan kunnen zijn. )
Dus, hoe kan dit nou?
Eén van onze katten heeft als favoriete plekje de buddy van de fiets, maar alleen als 'ie droog staat (onder de carport) of als het droog is....
 

...Ron...

MF veteraan
8 nov 2006
28.755
204
www.marktplaats.nl
Vroeger stonden er standwerkers op de markt met een autodeur of motorkap waar ze een wondermiddel opsmeerde en vervolgens het stuk blik te lijf gingen met pek, vuur, zand, vogelpoep: dankzij het wondermiddel kwam de lak er altijd beter als nieuw onder vandaan.
Daar doet Ceramic Pro mij aan denken.
Heb dat spul jaaaaaren in huis gehad.
En op Duitse beurzen (bijvoorbeeld de auto- en motorschow te Essen) daar willen 'ze' nog wel eens staan.

Meestal destijds een man in de leeftijd van rond de 60 jaar. En op een krukje een vervelend kijkende vrouw, want zij had zijn verhaaltje van hoe fabelhaft dat chemische goedje ook wel niet is, al wel 15-triljoen-duizend-16-keer aan moeten horen.

Ons paps was ook helemaal maf van dat spul, en hij smeerde daarmee altijd de voorkant van de caravan in ; want dan kleefden on tour de vliegen, torren, luizen, bosuilen, en weet ik veel wat nog meer, er minder hard tegen aan.

Die Duitse standwerker had dan vaak een motorkap van een Mercedes, onder een flinke hoek, in een standaard staan.

Uit hompen zwarte bituum blokken maakte hij dan zwarte strepen op die kap.
En die veegde je er met dat spul er ook zo weer af (en dat was ook logisch, want dat goedje was op petroleum basis, dus die bituumzooi lost dan altijd lekker op).

Ook goot hij wat brandbare vloeistof op die kap, en stak die meuk in de laaiende hens.

En dan een hoop 'oooooh's' en 'aaaaaah's'..., en..., na het vakkundig doven van die fikkende motorkap ; NUL LAKSCHADE !

Daarna ff poetsen, uitwrijven, en dan kwam het niet te vermijden bekertje kraanwater..., en dat goot deze man voor de 15e keer dat uur, over de net uitgepoetste motorkap..., en warempel..., het water gutste er met grote gutsen weer razendsnel vanaf...

...om daarna die flessen wonder-spul, met uitpoetsdoekje, voor nicht 25 Mark, und auch nicht für 20 Mark, aber für nur 15 Mark (!!) te verkopen.

De standwerker badend in het zweet (want hij zat de hele dag met z'n dikke rode Duitse bakkes vol onder een felle halogeenlamp...), en met schorre stem ; een dag of 10 zijn wondermiddel aan te prijzen.

En met succes. Want hij kon er van leven. En de motorkap op een standaard, maakte in de loop van de jaren plaats voor een akelig glimmende complete Mercedes E-Klasse.

En de naam van het groene goedje : Plastico

Witte flacon, groen spul, rode opschrift.


Heb het jaren gebruikt op kuipruit, helmvisier, enz.
Werkte best oké, tegen vooral dus die vliegen, torren, luizen, bosuilen, en weet ik veel wat nog meer.


En het bestaat nog steeds : bol.com | Plastico Flacon 1000 ml
 

BMW-Wouter

Die hard MF'er
11 aug 2018
820
332
61
Schiedam
Vreemd fenomeen.
Motor stond nachtje buiten, alles nat van de dauw en/of regen.
Behalve de passagiers zitting.
Die was helemaal droog.
2de keer dat ik het zie.

Lijkt me toch van hezelfde materiaal.
En voor zo ver ik weet stond de verwarming niet aan.
(zou zonder contact aan sowieso niet aan kunnen zijn. )
Dus, hoe kan dit nou?

Bekijk bijlage 1425655
Spoken bestaan!
Of de buurvrouw heeft stiekem achterop gezeten en gedaan of ze met je meereed, inclusief geluid “zoem-zoemmmm....oh jaaaaahaaaaaa....buurman wat doet U nu”.
Of een temperatuur verschil in voor en achter zadel.
 
  • Haha
Waarderingen: Jeroen1969

BMW-Wouter

Die hard MF'er
11 aug 2018
820
332
61
Schiedam
Heb dat spul jaaaaaren in huis gehad.
En op Duitse beurzen (bijvoorbeeld de auto- en motorschow te Essen) daar willen 'ze' nog wel eens staan.

Meestal destijds een man in de leeftijd van rond de 60 jaar. En op een krukje een vervelend kijkende vrouw, want zij had zijn verhaaltje van hoe fabelhaft dat chemische goedje ook wel niet is, al wel 15-triljoen-duizend-16-keer aan moeten horen.

Ons paps was ook helemaal maf van dat spul, en hij smeerde daarmee altijd de voorkant van de caravan in ; want dan kleefden on tour de vliegen, torren, luizen, bosuilen, en weet ik veel wat nog meer, er minder hard tegen aan.

Die Duitse standwerker had dan vaak een motorkap van een Mercedes, onder een flinke hoek, in een standaard staan.

Uit hompen zwarte bituum blokken maakte hij dan zwarte strepen op die kap.
En die veegde je er met dat spul er ook zo weer af (en dat was ook logisch, want dat goedje was op petroleum basis, dus die bituumzooi lost dan altijd lekker op).

Ook goot hij wat brandbare vloeistof op die kap, en stak die meuk in de laaiende hens.

En dan een hoop 'oooooh's' en 'aaaaaah's'..., en..., na het vakkundig doven van die fikkende motorkap ; NUL LAKSCHADE !

Daarna ff poetsen, uitwrijven, en dan kwam het niet te vermijden bekertje kraanwater..., en dat goot deze man voor de 15e keer dat uur, over de net uitgepoetste motorkap..., en warempel..., het water gutste er met grote gutsen weer razendsnel vanaf...

...om daarna die flessen wonder-spul, met uitpoetsdoekje, voor nicht 25 Mark, und auch nicht für 20 Mark, aber für nur 15 Mark (!!) te verkopen.

De standwerker badend in het zweet (want hij zat de hele dag met z'n dikke rode Duitse bakkes vol onder een felle halogeenlamp...), en met schorre stem ; een dag of 10 zijn wondermiddel aan te prijzen.

En met succes. Want hij kon er van leven. En de motorkap op een standaard, maakte in de loop van de jaren plaats voor een akelig glimmende complete Mercedes E-Klasse.

En de naam van het groene goedje : Plastico

Witte flacon, groen spul, rode opschrift.


Heb het jaren gebruikt op kuipruit, helmvisier, enz.
Werkte best oké, tegen vooral dus die vliegen, torren, luizen, bosuilen, en weet ik veel wat nog meer.


En het bestaat nog steeds : bol.com | Plastico Flacon 1000 ml
En dan deed hij er voor die 15 reichsmark ook nog een dunschiller bij, of was dat bij zijn buurman met messen (zo’n wondermes waar hij eerst een tomaat mee fileerde, daarna een stuk eikenhout doorzaagde, en daarna weer een tomaat fileerde)?
 

...Ron...

MF veteraan
8 nov 2006
28.755
204
www.marktplaats.nl
graag zou ik wat input willen betreft een 1200 RT, rij nu 13 jaar een ST1100 ( abs/tcs/dbs), en tijd voor wat anders. ( rij ongeveer 10-13 duizend km per jaar )

mijn vriendin zit 90% van de tijd achterop, wil daarom ook een goed toerfiets, Had mijn zinnen op een GS 1200 gezet, maar die Indo van mij met een lengte 1.50 m schrok van de hoogte van de topkoffer :) van de gs. maar gaan toch een keer rijden.

1) waar moet ik aan denken / opletten bij aankoop van RT, ( budget ongeveer 15K )
2) onderhoud historie ( ivm abs problemen en terugroep acties )
3) zijn er minpunten bij een RT..
4) standaard navigatie een pre .. of eigen Garmin overzetten
5) turbulentie ivm windscherm ( lengte van mij is 1.81 )
Zooow..., 15K..., daar kun je een ernstig knappe, jong in de kilometers zittende, hele fijne DOHC versie voor halen, en dan best nog wat zakgeld overhouden. Of..., ook al wel een eerste LC versie..., hoewel ik dan persoonlijk (maar wie ben ik...) lekker de DOHC versie zou kiezen.

1) dat je voor 15K gewoon een nette fiets krijgt ! (ik wil de mijne best ruilen tegen die 15K... ;) )

2) voor 15K heb je een RT waar het verhaal van het ABS gedoe helemaal niet speelt, dus daar hoef je niet bang voor te zijn. En terugroepacties... ?

3) nee, zeker bij een DOHC niet. De vroege LC's hebben ronduit lawaaiige motorblokken. Als er dan toch wat te zeuren moet zijn : bij de DOHC, zoals Jeroen ook al schreef, dat het zadel te zacht is. Maar in mijn geval is dat opgelost door middel van een Touratech bankstel, die ik van mijn vorige (2006) RT heb meegenomen.

4) op een DOHC heb je geen standaard navigatie..., en op de LC een voorbereiding (voor of een Garmin, of de peperdure BMW-navi-van-Garmin).

5) niet aan de orde, heb dezelfde lengte (1 cm meer lichaamslengte). Heb het scherm altijd 'iets-onder-half-hoog' staan.


Aan deze kant wordt de RT ingezet voor two-up toeren, en derhalve voor zo'n 95% met duopassagier.
En tot volle tevredenheid van de schone slaapster..., want dat doet ze met regelmaat..., wegdutten achterop... :/
 

...Ron...

MF veteraan
8 nov 2006
28.755
204
www.marktplaats.nl
Ik sluit me aan bij het advies van Wouter: vooral een lange proefrit maken. Dat heb ik destijds gedaan met de RS en de 2010 RT. En onlangs die twee fietsen ingeruild na 2 behoorlijk lange proefritten (inclusief Posbank) op de R1250RT. Toen was ik om.
Mwha..., proefrit... :/

Oké..., ik heb 'vrogger' proefgereden op n R1150RT.
En dat ding toen overgenomen van de particuliere eigenaar.

Na een jaar, omdat de kleur van die RT mij niet beviel, proefgereden op een K1200GT..., maar..., daar was Uw babbelkous gauw klaar mee !

Vond m lomp sturen, vond m niet fijn schakelen, vond er gewoon nix aan.
Vervelende gasrespons ook, voor een toermotor.

Ongezien, in 2007, via de mail, toen een jaar jonge R1200RT gekocht (de RodeToerer), en daar tot volle tevredenheid tot aan het voorjaar van 2011 mee gereden.

Toen een nieuwe DOHC besteld (niet op proefgereden, want die rode reed prima, dus dan zo'n nieuwe waarschijnlijk ook wel...), met de intentie om daar 3 jaar mee te rijden, en dan tot aanschaf van de kakelverse LC over te gaan, want het was al min of meer bekend dat zo'n ding er in ongeveer 2014 zou komen.

In 2014 dat hagel-geweldige-spiksplinternieuwe-fijne-EVO-boxerblok in de vorm van de LC proefgereden, maar dan wel in het frame van een GS...., en dat ding na 15 minuten weer teruggebracht... :/ :/

...wat 1 deceptie... :/

Wat een draak van een blok/bak/cardan was dat zeg... :/ :/



En door de jaren heen is die LC natuurlijk ongeveer op alle componenten STERK verbeteRT, maar..., inmiddels geloof ik het allemaal wel... :Y


Met die paar lullige kilometers per jaar, die we nu nog maar maken, ben ik nog altijd tevreden met het DOHC-tje...
 
Laatst bewerkt:

...Ron...

MF veteraan
8 nov 2006
28.755
204
www.marktplaats.nl
Grrr...mijn devies: telefoon in je jaszak houden, kun je niet vergeten dat ‘ie in je motor ligt.
Goed idee van die jaszak..., afgelopen week..., moest ff een bezoek aan Duitsland afleggen, ivm een BMW X3.

Had (in Nederland, bij vertrek...) een te warm jasje aan, en denk : ik leg de tas met lik & slik op de achterbank, en leg gelijk m'n te warme jasje daar neer.
Dus..., ik grijp alvast de foon uit de linker jaszak, en leg het ding op het dak van de auto, mep de tas met lekkers, en de te warme jas achterin, en stap in...

...ja..., U voelt m al aankomen...???

Onderweg is het foontechisch ernstig rustig, en een paar uur later keurig op de plek van de bestemming..., en ik denk (...dat doe ik vaak, dat denken...) : ff een foto maken..., MAAR..., eh..., waar is m'n foon...???????????????????????? :?

Ah..., zal wel onder de stoel liggen..., of toch in die tas met lekkers, of..., toch nog in m'n jaszak...???

...en dan bekruipt je een zeldzaam vervelend gevoel..., je doet je ogen even dicht, en je haalt de film van een paar uur geleden weer voor de dag...!

Achterportier.
Jas.
Tas.
Foon.
Dak.
Instappen.
Wegrijden.



Fück..., foon op het dak laten liggen
... :/ :/


Een paar uur later weer terug in NL, en een deel van de heenroute nu exact teruggereden, want...die foon MOET van het dak gevallen zijn, en wellicht vind je 'm nog ergens..., nou..., NIET DUS !!...

De collega ff thuis afzetten, en dan NOG EEN KEER exact dezelfde heenroute rijden, en dan met een gangetje van amper 30 km/h, en met het linkeroog op rechtuit kijken, en met de rechter de berm afstruinen..., en..., ongeveer anderhalve kilometer van het vertrekpunt glinsteRT er zowaar iets in de berm... :/

...eh..., het zal toch niet..., en rap de auto in de achteruit, 10 mtr terug, en 'ja hoor'..., mijn foon !! :Y

Met nog een gezellig blauw knipperend lampje..., van de gemiste oproepen enzo.

Maar..., er waren inmiddels ook wel 5 auto's, en 3 Kreidler-rijders overheen gereden..., want het glazen scherm hing alleen nog maar in 12.000 snippers aan de zelfklevende beschermfolie...



...tja..., moraal van dit verhaal : telefoon in je jaszak houden


:/



 

BMW-Wouter

Die hard MF'er
11 aug 2018
820
332
61
Schiedam
Goed idee van die jaszak..., afgelopen week..., moest ff een bezoek aan Duitsland afleggen, ivm een BMW X3.

Had (in Nederland, bij vertrek...) een te warm jasje aan, en denk : ik leg de tas met lik & slik op de achterbank, en leg gelijk m'n te warme jasje daar neer.
Dus..., ik grijp alvast de foon uit de linker jaszak, en leg het ding op het dak van de auto, mep de tas met lekkers, en de te warme jas achterin, en stap in...

...ja..., U voelt m al aankomen...???

Onderweg is het foontechisch ernstig rustig, en een paar uur later keurig op de plek van de bestemming..., en ik denk (...dat doe ik vaak, dat denken...) : ff een foto maken..., MAAR..., eh..., waar is m'n foon...???????????????????????? :?

Ah..., zal wel onder de stoel liggen..., of toch in die tas met lekkers, of..., toch nog in m'n jaszak...???

...en dan bekruipt je een zeldzaam vervelend gevoel..., je doet je ogen even dicht, en je haalt de film van een paar uur geleden weer voor de dag...!

Achterportier.
Jas.
Tas.
Foon.
Dak.
Instappen.
Wegrijden.



Fück..., foon op het dak laten liggen... :/ :/


Een paar uur later weer terug in NL, en een deel van de heenroute nu exact teruggereden, want...die foon MOET van het dak gevallen zijn, en wellicht vind je 'm nog ergens..., nou..., NIET DUS !!...

De collega ff thuis afzetten, en dan NOG EEN KEER exact dezelfde heenroute rijden, en dan met een gangetje van amper 30 km/h, en met het linkeroog op rechtuit kijken, en met de rechter de berm afstruinen..., en..., ongeveer anderhalve kilometer van het vertrekpunt glinsteRT er zowaar iets in de berm... :/

...eh..., het zal toch niet..., en rap de auto in de achteruit, 10 mtr terug, en 'ja hoor'..., mijn foon !! :Y

Met nog een gezellig blauw knipperend lampje..., van de gemiste oproepen enzo.

Maar..., er waren inmiddels ook wel 5 auto's, en 3 Kreidler-rijders overheen gereden..., want het glazen scherm hing alleen nog maar in 12.000 snippers aan de zelfklevende beschermfolie...



...tja..., moraal van dit verhaal : telefoon in je jaszak houden


:/
Zonder geluk vaaRT niemand wel.
 

...Ron...

MF veteraan
8 nov 2006
28.755
204
www.marktplaats.nl
Dat komt omdat jij bij de standwerker met in-1-beweging-wassen-en-streeploos-droog-raam-wisser-ding-geval stond, daar kreeg je een pakket met voornoemd geval en een stel wonder sponzen.
...oh..., was dat ut... :/



Je had ook wel van die Handige Gasten, die met zo'n ding stonden, waarmee je in no-time uien, tomaten, aardappels, rode bieten, enz.enz. in hele fijne dunne plakjes kon 'roetschen'..., die gasten stonden daar dan, en dan ging dat vliegensvlug van links, naar rechts, en andersom, over dat kunststoffen ding-met-vlijm-scherp-mes..., en HELE BAKKEN vol uien-tomaat-aardappel-en-bietenplakjes.

Onmisbaar voor in elke keuken.

En een huisvrouw werd pas een Gelukkige Huisvrouw, wanneer ze uien, tomaten, aardappels, rode bieten, enz.enz., in van die fijne doorkijkplakjes kon 'roetschen'..., maar..., wat zo'n gehaaide en vooral akelig vlotgebekte beursverkopeRT er dan fijntjes niet bij vertelt, is dat er tussen die uien-, tomaten-, aardappel-, en rode-, enz.enz-plakjes, zomaar flinterdunne vingertop-doorkijk-plakjes zitten... :/

Want dat gebeuRT..., rats-rats-rats..., en van je middelvinger mist zomaar 5 millimeter... :/

...en de rest van de nieuwsgierige familie denkt dat de huismoeder in kwestie alleen maar tranen in de ogen krijgt van die rottige uien... :Y

Oh ja..., en die harde stukjes tussen de rodebieten-plakjes, dat waren schilfertjes vingernagel... :/
 
Laatst bewerkt:
  • Wow
Waarderingen: BMW-Wouter en Jeroen1969

Jeroen1969

MF veteraan
2 sep 2012
3.985
131
50
Lage Vuursche
Ik onderschrijf Ron’s aanschaf advies. De DOHC RT is inderdaad een buitengewoon fijne fiets. Ik heb ernstig veel plezier, gemak en genot gehad van mijn ehemahliges DOHC reisgenoot. Die in het Sidney blauw bovendien een appetijtelijke verschijning was om te zien.

De R1250RT LC SC die ik nu heb is de mooiste, lekkerste, smeuïgste, soepelste, sportiefste, gadget equipped en meest praktische motor die ik ooit heb gehad/mogen rijden. Naar mijn bescheiden mening heeft BMW wel stappen gezet in technische ontwikkelingen tussen 2010 en nu....

Maarrrrrrrrr zo’n ding kost je bijna 2x je budget. Dan komt de vraag: is dat het je waard? En het antwoord op die vraag is vooral afhankelijk van wat je met je toekomstige RT van plan bent te gaan doen. Incidenteel toeren bij fraai weder? Lijkt mij “Neen” behoorlijk voor de hand liggend.

Is dat vrijwel dagelijks woon-werk, boodschappen, dan eens Two-Up, dan weer solo, naast al het woon-werk gebuffel: nu en dan ff met de RT er grensoverschrijdend tussen uit? Dan kan het antwoord variëren tussen een voorzichtig “Ja, misschien” tot een volmondig “Ja! Ik Wil!!”.
 

ootje

Laat de boeren niet stikken
3 apr 2006
33.340
369
54
Tussen zout en zoet
Goed idee van die jaszak..., afgelopen week..., moest ff een bezoek aan Duitsland afleggen, ivm een BMW X3.

Had (in Nederland, bij vertrek...) een te warm jasje aan, en denk : ik leg de tas met lik & slik op de achterbank, en leg gelijk m'n te warme jasje daar neer.
Dus..., ik grijp alvast de foon uit de linker jaszak, en leg het ding op het dak van de auto, mep de tas met lekkers, en de te warme jas achterin, en stap in...

...ja..., U voelt m al aankomen...???

Onderweg is het foontechisch ernstig rustig, en een paar uur later keurig op de plek van de bestemming..., en ik denk (...dat doe ik vaak, dat denken...) : ff een foto maken..., MAAR..., eh..., waar is m'n foon...???????????????????????? :?

Ah..., zal wel onder de stoel liggen..., of toch in die tas met lekkers, of..., toch nog in m'n jaszak...???

...en dan bekruipt je een zeldzaam vervelend gevoel..., je doet je ogen even dicht, en je haalt de film van een paar uur geleden weer voor de dag...!

Achterportier.
Jas.
Tas.
Foon.
Dak.
Instappen.
Wegrijden.



Fück..., foon op het dak laten liggen... :/ :/


Een paar uur later weer terug in NL, en een deel van de heenroute nu exact teruggereden, want...die foon MOET van het dak gevallen zijn, en wellicht vind je 'm nog ergens..., nou..., NIET DUS !!...

De collega ff thuis afzetten, en dan NOG EEN KEER exact dezelfde heenroute rijden, en dan met een gangetje van amper 30 km/h, en met het linkeroog op rechtuit kijken, en met de rechter de berm afstruinen..., en..., ongeveer anderhalve kilometer van het vertrekpunt glinsteRT er zowaar iets in de berm... :/

...eh..., het zal toch niet..., en rap de auto in de achteruit, 10 mtr terug, en 'ja hoor'..., mijn foon !! :Y

Met nog een gezellig blauw knipperend lampje..., van de gemiste oproepen enzo.

Maar..., er waren inmiddels ook wel 5 auto's, en 3 Kreidler-rijders overheen gereden..., want het glazen scherm hing alleen nog maar in 12.000 snippers aan de zelfklevende beschermfolie...



...tja..., moraal van dit verhaal : telefoon in je jaszak houden


:/

_O-

Been there, done that:

Wij waren met het CabriOotje lekker aan het toeren in Les Alpes Francais, afgelopen augustus.
Ik dus ook de telefoon kwijt.
Alle zakken afgezocht, onder de stoelen en tussen de reisbagage gezocht: niks.

Ten einderaad heeft mw.Ootje (irl Annemieke) even het nummer gedraaid en de "reveille" beltoon klonk van achter de beugels die hoofdpijn bij het over de kop slaan zouden moeten beperken.

IMG-20190501-WA0000.jpeg
Het is maar een klein vlak randje, maar de telefoon was al zo'n 7 km. blijven liggen. :)

Helaas is ie later gesneuveld tijdens het geocachen: iets met door je knieën gaan terwijl de gsm braaf in je kontzak zit.
 
Laatst bewerkt:

Jeroen1969

MF veteraan
2 sep 2012
3.985
131
50
Lage Vuursche
Zo las ik mijn eigen schrijfsel niet dus kennelijk heb ik niet duidelijk geschreven.... een budget is nu eenmaal een budget. De vraag die voorligt wat de meerwaarde van een LC tov een DOHC in voortgang der techniek is en dat dan weer in verhouding tot het financiële gat tussen de twee.

Hoewel ik dagelijks me verbaas over hoe belachelijk duur die motor van me eigenlijk is, bleek dat “kreng” voor mij die munten klaarblijkelijk wel waard. Maar goed. Verliefdheid doet rare dingen met een gezond verstand.. en verliefd werd ik en ben ik op dat dure 1250 kreng.

Overigens zijn er voor €15k ook wel de wat recentere 1200LC’s te vinden. Maar ook daar voor geld: heb je dan het volle budget daar voor over of hou je met een DOHC een flinke smak euries in de portemonnee...
 

BMW-Wouter

Die hard MF'er
11 aug 2018
820
332
61
Schiedam
Zo las ik mijn eigen schrijfsel niet dus kennelijk heb ik niet duidelijk geschreven.... een budget is nu eenmaal een budget. De vraag die voorligt wat de meerwaarde van een LC tov een DOHC in voortgang der techniek is en dat dan weer in verhouding tot het financiële gat tussen de twee.

Hoewel ik dagelijks me verbaas over hoe belachelijk duur die motor van me eigenlijk is, bleek dat “kreng” voor mij die munten klaarblijkelijk wel waard. Maar goed. Verliefdheid doet rare dingen met een gezond verstand.. en verliefd werd ik en ben ik op dat dure 1250 kreng.

Overigens zijn er voor €15k ook wel de wat recentere 1200LC’s te vinden. Maar ook daar voor geld: heb je dan het volle budget daar voor over of hou je met een DOHC een flinke smak euries in de portemonnee...
Elke RT is toch het geld waard?
Afhankelijk van het doel, aantal km per jaar, gewenst aantal jaren bezit en knaken op de bank of in je ouwe sok zal een ieder een keuze moeten maken.
Realistich gezien vormen voor veelvuldig en intensief gebruik denk ik de DOHC versies de ondergrens voor aanschaf nu.
LC of 1250 blijven lonken, binnenkort zal de 2020 versie van de 1250 wel onthuld worden met al dan niet serieuze aanpassingen.
 

Jeroen1969

MF veteraan
2 sep 2012
3.985
131
50
Lage Vuursche
Ben benieuwd wanneer de 1800 boxer familie ten tonele gaat verschijnen. En of dat uitstoot/stikstof technisch wel binnen de strengere Europese wetgeving gaat passen.

Ben het met je stelling eens dat met een budget van €15k een knappe DOHC de ondergrens zou zijn. En die zijn er plenty te vinden.
 

BMW-Wouter

Die hard MF'er
11 aug 2018
820
332
61
Schiedam
Ben benieuwd wanneer de 1800 boxer familie ten tonele gaat verschijnen. En of dat uitstoot/stikstof technisch wel binnen de strengere Europese wetgeving gaat passen.

Ben het met je stelling eens dat met een budget van €15k een knappe DOHC de ondergrens zou zijn. En die zijn er plenty te vinden.
Als weldenkende RT rijder kunnen we ons toch niet voorstellen dat de enigzins lomp ogende 1800 boxer als opvolger van het huidige alom geprezen 1250 boxertje gaat dienen?
Met diverse nationale overheden in de klantenkring zal men in Bayern toch nog wel even door blijven peuteren aan de huidige RT?
De 1800 lijn lijkt me meer voor caferacers, baggers en andere pronkers die meer geven om toeschouwers dan rijcomfort.
 

...Ron...

MF veteraan
8 nov 2006
28.755
204
www.marktplaats.nl
Met diverse nationale overheden in de klantenkring zal men in Bayern toch nog wel even door blijven peuteren aan de huidige RT?
De 1800 lijn lijkt me meer voor caferacers, baggers en andere pronkers die meer geven om toeschouwers dan rijcomfort.
...stukkie terug in de tijd... :)

Op de link klikken, het stukje proza (dat niets met een middenbok te maken heeft...) verschijnt vanzelf... :Y

 
  • Like
Waarderingen: Thijs67

BMW-Wouter

Die hard MF'er
11 aug 2018
820
332
61
Schiedam
...stukkie terug in de tijd... :)

Op de link klikken, het stukje proza (dat niets met een middenbok te maken heeft...) verschijnt vanzelf... :Y
Herhaling is de kracht van de boodschap en waar rook is, is vuur.
Waarom is er eigenlijk wel auto reklame op tv, maar geen motor reklame? Zelfs hier in Germania waar ik met mevrouw verblijf (met 4-wielig vervoer) wel reklame voor een BMW-3 serie, maar nooit voor een mooie Reise Tourer.