Gegroet. Ik rijd op een R1200R, en kijk tijdens dit seizoen, al valt het weer dit jaar goed mee, al eens met jaloezie naar het scherm en de zadelverwarming van een RT. Kijkend naar wat tweedehands DOHC’s (90th anniversary versie is wel mooi) vroeg ik mij af of het de moeite is te zoeken naar een exemplaar met BMW radio èn Navigator. Hoe zat het met BT in 2013? Zijn die twee apparaten gekoppeld, en als een systeem te koppelen aan je headset, of moeten die elk apart gekoppeld worden aan je helm?
En ook navigeren gaat prima met de telefoon in je binnenzak.
Een nieuwe kost 66,- zou daar niet voor gaan zitten tobben.Ik heb bij aankoop van m'n RT het bagagerek vervangen door een exemplaar van SW Motech, omdat ik daar ook al een koffer van had liggen. Nu was het demonteren van het BMW rek niet zonder slag of stoot en uiteindelijk heb ik na twee bouten "succesvol" eruit te draaien de handdoek in de ring moeten gooien en de resterende twee bouten van het rek uitgeboord:
Daarnaast zijn de twee messing bussen waar de bouten wél uit zijn geraakt ook niets meer waard - deze draaien nu namelijk ook door:
Mijn vraag is hoe dit op een nette wijze te herstellen zou zijn? Ik heb het rek voorlopig niet in gebruik of nodig, maar zou het wel een fijn idee vinden als er iets bruikbaars in de kast ligt voor als er ooit nog eens een mooie 2e hands BMW koffer voorbij komt.
Enige wat ik zelf kan verzinnen is het compleet uitboren van de resterende schroefdraad - vervolgens door het plastic heen boren om aan de bovenkant van het plastic een (verzonken) bout te kunnen steken. Maar echt fraai zal dat er niet uit gaan zien. Wie heeft de gouden (of messing) tip?
Een nieuwe kost 66,- zou daar niet voor gaan zitten tobben.
Dat moet je even het bouwjaar doorgeven.Ik had van de garage vernomen dat ze enkel als complete set verkocht worden, dan ben je rond de 400 euro kwijt. Heb ook nergens iets gelezen dat iemand het kon oplossen door enkel het rek te vervangen. Als je me ongelijk kunt bewijzen dan heb ik daar wel oren naar
Steek jij hem in je binnenzak ? is hij gekoppeld met iets ?
Ik heb bij aankoop van m'n RT het bagagerek vervangen door een exemplaar van SW Motech, omdat ik daar ook al een koffer van had liggen. Nu was het demonteren van het BMW rek niet zonder slag of stoot en uiteindelijk heb ik na twee bouten "succesvol" eruit te draaien de handdoek in de ring moeten gooien en de resterende twee bouten van het rek uitgeboord:
Daarnaast zijn de twee messing bussen waar de bouten wél uit zijn geraakt ook niets meer waard - deze draaien nu namelijk ook door:
Mijn vraag is hoe dit op een nette wijze te herstellen zou zijn? Ik heb het rek voorlopig niet in gebruik of nodig, maar zou het wel een fijn idee vinden als er iets bruikbaars in de kast ligt voor als er ooit nog eens een mooie 2e hands BMW koffer voorbij komt.
Enige wat ik zelf kan verzinnen is het compleet uitboren van de resterende schroefdraad - vervolgens door het plastic heen boren om aan de bovenkant van het plastic een (verzonken) bout te kunnen steken. Maar echt fraai zal dat er niet uit gaan zien. Wie heeft de gouden (of messing) tip?
Zo, het foutje van met 'open koffer rijden' is ook weer hersteld. Op elke koffer is het hoekje wat afgeschuurd en gelijk gemaakt zodat er geen plamuur aan te pas hoefde te komen. De andere koffer ook maar meteen laten spuiten want daar zaten ook wat beschadigingen op. Ja, dus net daar waar geen folie zat
Nog wel even wat lakbeschermingsfolie erop laten zetten nu. Maar zo mooi als het net gespoten is
Het valt wel in de categorie fröbelwerk, maar..., als ik nu het ding er vanaf wil halen, dan is dat zo gepiept, en..., de bevestiging van het rek is gewoon net zo stevig als origineel :-))