Thijs67
MF veteraan
Pfff, cliffhanger....deeltje 5 (terugreis, en opmerkelijke feiten na thuiskomst...)
(straks de 'day-after')
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Pfff, cliffhanger....deeltje 5 (terugreis, en opmerkelijke feiten na thuiskomst...)
(straks de 'day-after')
Maarre, het klinkt als of die tank met 102 zooi vervuild is, misschien was het ooit een rode diesel tank, of de tankwagen die de 102 tank gevuld heeft had daarvoor een ritje rode diesel.Je moet er ook geen rode diesel ingooien
Welk type en bouwjaar is het, er is nogal verschil tussen de diverse bouwjaren van 2004-2008gisteren toertje gedaan tot ineens het lichtje van het ABS opsprong , daar ik niet al te ver van mijn mekanieker was gauw even binnengesprongen .
Motor aan de PC en ja hoor , ABS motor caduc.
Mekanieker verteld dat dit al gauw bij een BMW dealer 800 knapen gaat kosten maar dat hij de motor openmaakt en de koolborstels vervangt en daar
kom ik er met 250 dikjes vanaf .
Daar ik geen agenda bijhad om de afspraak te maken ben ik naar huis gereden zonder een afspraak te maken .
Onderweg viel mij op dat het lichtje niet meer brande !!
vandaag terug een toertje gedaan met een gedoofd ABS licht , hoe kan dit , valt het regelmatig voor zoiets of moet ik toch dit laten nakijken ?
Weigerende remmen zijn wel een nachtmerrie scenario.Eh..., ik wil je niet bang maken..., maar..., ik heb jaaaaaaaaaaren geleden meegemaakt, dat ik zonder enige vorm van waarschuwing dan ook totaal GEEN remmen meer had.
Zoon zat achterop, en samen zouden we ongeveer recht een achterbak binnenrijden van de auto voor ons....
Die ene auto die net voor een rood verkeerslicht stil stond te staan.
Uit alle schrik knijp je flink harder in de remhendel.., en toen deed plotseling alles het weer..., nu klapte ik dan niet meer achterop die auto, maar ik, zoon, en motor zouden nu bijna boven op de kofferklep terecht komen...
Daarna op eitjes naar de BMW-boer gereden..., en daar konden ze uitlezen dat dit al de derde ABS storing was geweest..., en 2 daarvan had ik niet gemerkt...
Maar je zult net een potje aangenaam aan het sturen zijn, en alles doet het ff niet meer...
Bij mij is destijds die hele ABS pomp (enzo) onder volledige garantie van BMW vervangen, ondanks dat de motor op dat moment 3 jaren jong was.
type 368 , R12RT - bouwjaar 2007 - model 2008Welk type en bouwjaar is het, er is nogal verschil tussen de diverse bouwjaren van 2004-2008
Dat is dus in ieder geval niet meer het 'evo' systeem en dus al minder kwetsbaar. In dat geval zou ik zoals ook motormaniac58 al aangeeft vooral eens goed in de ABS remmen. Uiteraard is het regelmatig (jaarlijks) spoelen van het systeem van belang. En dan dus ook de ontluchtingstest uitvoeren (zodat de ABS 'kleppen' ook open en dicht gaan) met behulp van bijv. een GS-911 of gewoon via de dealer . Alle eventuele verontreiniging ben je dan al kwijt.type 368 , R12RT - bouwjaar 2007 - model 2008
Hij heeft net een groot onderhoud gekregen , alle vloeistoffen zouden moeten vervangen geweest zijn.Dat is dus in ieder geval niet meer het 'evo' systeem en dus al minder kwetsbaar. In dat geval zou ik zoals ook motormaniac58 al aangeeft vooral eens goed in de ABS remmen. Uiteraard is het regelmatig (jaarlijks) spoelen van het systeem van belang. En dan dus ook de ontluchtingstest uitvoeren (zodat de ABS 'kleppen' ook open en dicht gaan) met behulp van bijv. een GS-911 of gewoon via de dealer . Alle eventuele verontreiniging ben je dan al kwijt.
Heel erg bedankt voor het filmpje , en ja , het zal wel iets in die aard zijn , iets in die aard stond bij de mekanieker op de brug en dat is het wat hij mij aangetoond heeftVolgens mij heb jij hetzelfde type ABS als in deze video....